فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر بازرگانی خبر داد:

افزایش قانونی حداکثر ۴ درصدی قیمت خودرو

عصر خودرو : رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و معاون وزیر بازرگانی سقف افزایش قیمت خودروهای داخلی را چهار درصد اعلام و از برگزاری جلسه‌ای برای بررسی علت تخلفات در فروش خودرو خبر داد.

افزایش قانونی حداکثر ۴ درصدی قیمت خودرو
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۲:۱۵

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» به نقل از ایسنا محمدحسین نکویی مهر در مورد علت تخلف گران فروشی مکرر خودروسازان عنوان کرد: این موضوع در ستاد کارگروه کنترل بازار هم مطرح و قرار شده جلسه ای با حضور ما برگزار شود که این بحث از اساس ریشه یابی شود. به همین دلیل علت این موضوع را در این جلسه می توان قضاوت کرد.
    وی میزان تخلف گران فروشی خودروسازان را رقم بزرگی توصیف کرد و افزود: سیر قانونی قیمت گذاری این است که این اقدام توسط کمیته قیمت گذاری خودرو و سازمان حمایت انجام می شود و در بسیاری از این افزایش قیمت ها هماهنگی انجام نشده بود و علت تخلف این بوده که بدون هماهنگی این اقدام را کرده اند.
    نکویی مهر اضافه کرد: البته برخی از این ها در چارچوب دستورالعمل مربوطه و با هماهنگی انجام شده که آن ها مورد قبول هستند و مشکلی ندارد اما مواردی هم بوده که بدون هماهنگی انجام شده و باید با آن ها طبق مقررات برخورد شود.
    معاون وزیر بازرگانی در ادامه با تایید افزایش قانونی قیمت خودروها اظهار کرد: برای خودروهای داخلی در حد دو، 3.5 و چهار درصد افزایش قیمت بوده است. این میزان ها مورد تایید سازمان حمایت بوده که در میان آن ها افزایش دو و 3.5 درصدی برای خودروهایی مانند مانند پژو و تندر و افزایش چهار درصدی قیمت برخی خودروهای با قیمت بالاتر بوده است.
    وی تصریح کرد: اما اگر افزایش بالاتر از این میزان داشته باشیم برخورد خواهد شد.
    پیش از این نیز شهرام میرآخورلو، مدیرکل دفتر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، از جریمه 350 میلیونی و سه میلیارد و400 میلیون تومانی دو خودروساز خبر داده بود.
    از سوی دیگر اعلام افزایش قیمت خودروهای داخلی در حالی است که دوازدهم تیرماه امسال سخنگوی وزارت بازرگانی از کاهش سه درصدی قیمت خودروی پارس ELX و پژو 405، کاهش 2.5 درصدی خودروی پارس معمولی و کاهش قیمت دو درصدی خودروی پارس دوگانه سوز خبر داده بود.



    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو