فونیکسریمکسبهتام

با حضور وزیران صنایع و معادن ایران و عراق؛

از اولین خودرو ایرانی دنده اتومات در بغداد رونمایی شد

عصر خودرو- با حضور وزیران صنایع و معادن ایران و عراق روز دوشنبه از اولین خودرو ایرانی دنده اتومات با نام 'ساینا' در سومین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در بغداد رونمایی شد و گروه صنعتی سایپا اولین خودرو دوستدار طبیعت را در این نمایشگاه به معرض نمایش گذاشت.

از اولین خودرو ایرانی دنده اتومات در بغداد رونمایی شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایرنا، خودرو ایرانی دنده اتومات متعلق به گروه خودرو سازی سایپا است که به گفته رییس اداره صادرات سایپا در عراق، به سفارش شریک تجاری عراقی و متناسب با شرایط آب و هوایی عراق طراحی و ساخته شده و اولین خودرو دنده اتومات ایرانی در عراق به شمار می رود.

    علیرضا محبیان گفت: خودرو ساینا علاوه بر مزیت دنده اتومات بودن، دارای آینه های جانبی برقی، شیشه های بالا بر برقی عقب، دو ایربک و مجهز به سیستم ABS است و موتور آن با حجم 1500 سی سی برای ظرفیت چهار سرنشین طراحی و ساخته شده است.

    خودرو دنده اتومات ساینا علاوه بر مزیت های فوق دارای فرمان برقی، سنسورهای دنده عقب و همچنین تهویه هوای مطبوع است و گروه خودرو سازی سایپا امیدوار است که با همکاری شریک عراقی، با قیمت گذاری رقابتی روی این خودرو، با استقبال مشتریان عراقی مواجه شود.

    وی با اشاره به اینکه عراقی ها به خودروهای دنده اتومات بیشتر علاقه مند هستند، خاطر نشان کرد که تلاش می شود تولید انبوه این خودرو در خط تولید 'اسکندریه' در جنوب بغداد، در طول سالجاری میلادی (2017) آغاز شود.

    این مسئول در گروه خودرو سازی سایپا همچنین از نمایش جدیدترین خودرو دوستدار طبیعت در این دوره از نمایشگاه خبر داد و گفت: خودرو گاز سوز 'تیبا' که در عراق به نام 'طیبه' نامگذاری شده، مجهز به سیستم LPG است.

    محبیان یادآور شد که گروه خودرو سازی سایپا در راستای برنامه های راهبردی خود برای توسعه محصولات در بازارهای صادراتی با همکاری شرکای تجاری خود طراحی و ساخت خودروهای متناسب با فرهنگ و ذائقه بازارهای صادراتی را در دستور کار قرارداده است.

    'محمد رضا نعمت زاده' وزیر صنعت، معدن و تجارت به همراه 'محمد شیاع السودانی' وزیر کار و امور اجتماعی و سرپرست وزارت صنعت و معدن عراق از خودرو دنده اتومات ساینا در حضور گسترده خبرنگاران عراقی و بازدیدکنندگان از نمایشگاه رونمایی کردند.

    گروه خودرو سازی 'ایران خودرو' دیگر شرکت بزرگ خودرو سازی کشورمان نیز در این دوره از نمایشگاه اختصاصی ایران در بغداد با عرضه تمامی خودروهای تولیدی خود، مشارکت کرده و مسوولان آن که صادرات دو خودرو جدید این گروه خودرو سازی به نام های تجاری 'دنا' و 'رنا' به بازارهای عراق آغاز شده است.

    سومین نمایشگاه اختصاصی ایران در بغداد با حضور 145 شرکت که از دیروز یکشنبه آغاز به کار کرده بود، امروز دوشنبه با حضور وزیران صنعت و معدن دو کشور و وزیر برنامه ریزی و سرپرست وزارت تجارت عراق بطور رسمی افتتاح شد و تا روز چهارشنبه هفته جاری ادامه دارد.

    در این دوره از نمایشگاه شرکت های ایرانی در زمینه های صنعتی، ماشین آلات تولید، مصالح ساختمانی، خودروسازی و قطعات یدکی خودرو، مواد بهداشتی و تجهیزات بیمارستانی، لبنیات و مواد غذایی و مواد شوینده و دیگر زمینه ها، محصولات خود را عرضه کرده اند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو