فونیکسریمکسبهتام

رییس سازمان گسترش و نوسازی خبر داد:

مجوز تولید ۲ میلیون خودرو سواری صادر شده است

عصر خودرو : تاکنون برای تولید حدود دو میلیون دستگاه خودرو سواری در کشور مجوز تولید صادر شده است.

مجوز تولید ۲ میلیون خودرو سواری صادر شده است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۷:۵۱

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، مجید هدایت - رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، امروز در نشستی با بیان مطلب بالا افزود: در پایان سال 1388 سند توسعه خودرو به تصویب وزارت صنایع و معادن رسیده و ابلاغ شد. در چهار ماه نخست پارسال نیز اقدامات تکمیلی و آیین نامه های ویژه آن در چند حوزه با مشارکت ایدرو تدوین شد.
    وی با اشاره به این که طبق این سند در افق ایران 1404 سه میلیون دستگاه خودرو در کشور تولید خواهد شد، خاطرنشان کرد: این در حالی است که در حال حاضر برای تولید حدود دو میلیون دستگاه خودرو سواری در کشور مجوز تولید صادر شده است.
    او درباره سرنوشت طرح ایجاد صنایع در مناطق محروم، خاطرنشان کرد: طبق قوانین قبلی، سازمان های توسعه ای در مناطق خیلی محروم می توانستند با مشارکت بخش خصوصی و در حد کمتر از 50 درصد سرمایه گذاری کنند.
    وی با بیان این که سرمایه گذاران بعضا تمایلی به سرمایه گذاری بیش از 50 درصدی در مناطق محروم نداشتند، خاطرنشان کرد: به این ترتیب استقبال چندانی از این طرح نشد و ما به فکر اصلاح این طرح افتادیم.
    وی ادامه داد: پس از آن در برنامه سال 1390 این مصوبه اصلاح شده و اجازه یافتیم در مناطق محروم بیش از50 درصد سرمایه گذاری کنیم. البته در این مرحله فرایند کار مقداری پیچیده تر شده و باید طبق قانون برای تمام طرح ها از دولت اجازه می گرفتیم.
    هدایت خاطرنشان کرد: به هر حال در نهایت هفته گذشته مجوز تاسیس شرکت برای اجرای طرح های توسعه ای در هفت استان کشور اخذ شد که مراحل اجرایی خود را طی می کند.

    کرمان موتوراکستریم