فونیکسریمکسبهتام

خودروهای استاندارد کارخانه‌ای با بهترین عملکرد در مسابقات شتاب

درگسترهای مادرزاد!

عصر خودرو: مسابقات درگ از جمله رویدادهایی است که طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارند و خودروها در این مسابقه شکل و ظاهر عجیبی دارند و معمولا چرخ‌های عقب بسیار بزرگ هستند و موتورها تا بالاترین سطح تقویت می‌شوند.

درگسترهای مادرزاد!
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴:۰۰
  • درگسترهای مادرزاد!
  • درگسترهای مادرزاد!
  • درگسترهای مادرزاد!
  • درگسترهای مادرزاد!
  • درگسترهای مادرزاد!
  • درگسترهای مادرزاد!
  • درگسترهای مادرزاد!
  • درگسترهای مادرزاد!
  • درگسترهای مادرزاد!
  • درگسترهای مادرزاد!

به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، تجهیزات بسیار زیادی روی خودرو نصب می‌شود که می‌توانند باعث شوند خودرو در مدت زمان کوتاهی به شتاب‌های رویایی و فراتر از انتظار برسد. اما در دنیای ماشین‌های خیابانی خبری از تجهیزات عجیب و غریب روی موتور نیست بلکه خود خودروها این قابلیت را دارند که به سرعت‌های بالا در مدت زمان کم برسند و البته قیمت‌هایی از چند صدهزار دلار تا چند میلیون دلاری هم دارند. در ادامه با برخی خودروهای رکورددار در زمینه درگ آشنا خواهیم شد که با مشخصات فنی متفاوت رکوردهای نزدیک و نفسگیری از خود به جا گذاشته‌اند. نکته قابل اهمیت این خودروها این است که آنها دارای خط تولید بوده‌اند هر چند برخی از آنها مانند هنسی ونوم GT در تیراژ بالا تولید نشده‌اند. اما بالاخره مدل‌های یکسانی از آنها با مشخصات ثابت تولید شده است. مسابقه درگ یا شتاب، به مسابقه‌ای گفته می‌شود که خودروها در آن مسیر یک چهارم مایل یا 402 متر را طی می‌کنند.

پورشه 911
توربو S مدل 2011

پورشه از جمله خودروهای تولیدی است که همواره مورد توجه عاشقان هیجان و شتاب بوده است و با مشخصاتی که در این خودرو وجود دارد می‌توان آن را مدعی در زمینه درگ دانست. مدل 2011 که در‌ لیست مد نظر قرار گرفته است از موتور 8/ 3 لیتری و 6 سیلندر استفاده می‌کند که به دو توربوشارژر دوقلو مجهز شده است که توان تولید 530 اسب بخار نیرو را دارد که گشتاوری بیش از 700 نیوتن بر متر را ارائه می‌دهد. این توان بالا به وسیله جعبه دنده‌ای 7 سرعته و دو کلاچه به چرخ‌ها منتقل می‌شود و تمام این ویژگی‌ها باعث می‌شود این پورشه در مدت زمان 9/ 10 ثانیه مسافت یک‌چهارم مایل را طی کند که برابر است با 402 متر مسافت و سرعت آن هم 204 کیلومتر در ساعت ثبت شده است که در این مدت زمان به‌دست آمد. این پورشه قیمتی معادل 130 هزار دلار دارد و خودرویی دو نفره و کوپه است که در دنیای ماشین‌های خیابانی و تولیدی پرآوازه بوده است.

لامبورگینی مورسیه لاگو 2010

در میان خودروهایی با طراحی دراماتیک و جذاب لامبورگینی از سال‌های دور خصوصیات متفاوتی داشته که باعث معروف شدن این برند در زمان بسیار کوتاهی شده است. لامبورگینی در این مدل که در سال 2010 ساخته شده است رکورد‌دار درگ شده و زمانی که موفق به ثبت آن شده 9/ 10 ثانیه بوده که حداکثر سرعت این خودرو که در این زمان و در مسافت 402 متر به‌دست آمد برابر 207 کیلومتر در ساعت ثبت شده است. لامبورگینی از موتوری 5/ 6 لیتری و 12 سیلندر استفاده کرده است که توانی برابر با 630 اسب بخار و گشتاور 660 نیوتن بر متر تولید می‌شود تا این غول ایتالیایی‌ها بتواند در پیست درگ توان خود را با اقتدار به نمایش بگذارد. توان تولیدی از سوی موتور عظیم‌الجثه به‌وسیله جعبه دنده‌ای 6 سرعته و نیمه اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود. در دنیای ماشین‌های پر شتاب و تولیدی لامبورگینی جایگاه بسیار ویژه‌ای دارد و طرفداران زیادی در سراسر دنیا به دنبال خرید این جواهر زیبا و پر قدرت هستند.

فراری 458 ایتالیا مدل 2012

یکی از خودروهایی که علاوه بر استفاده شخصی به‌عنوان خودرو توان حضور در رقابت درگ را دارد، فراری است که در مدل 458 ساخته شده، در سال 2012 رکورد 9/ 10 ثانیه را ثبت کرده که در یک‌چهارم مایل به‌دست آمده است. در واقع خودرو در این رقابت تلاش می‌کند تا مسافت مشخصی را در مدت زمان کمتری طی کند که برای این مدل فراری زمان حساس 9/ 10 ثانیه مانند سایر خودروهای لیست ثبت شده است. فراری در این مدل همان‌طور که از نامش مشخص است از موتور 5/ 4 لیتری و 8 سیلندر استفاده می‌کند که قدرت موتور به 562 اسب بخار می‌رسد و گشتاور موتور هم برابر است با 539 نیوتن بر متر و تمام این نیروها به وسیله جعبه دنده‌ای 7 سرعته و دوکلاچه خودکار به چرخ‌ها منتقل می‌شود. تمام این مشخصات باعث می‌شود خودرو پس از طی کردن مسافت یک‌چهارم مایل سرعتش به 212 کیلومتر در ساعت برسد که سرعت قابل توجهی در این مسافت کوتاه به حساب می‌آید.

نیسان GTR مدل 2013

ژاپنی‌ها در خلق این محصول خود حیران مانده‌اند و این گودزیلای پر سرعت و پر قدرت در هر جایی که صحبت از سرعت و شتاب باشد حضوری فعال دارد. نیسان GTR با ثبت زمان 87/ 10 ثانیه بهتر از سایر برندها رکوردگیری کرده و توانسته در مدت زمان کمتری این یک‌چهارم مایل را طی کند و البته سرعت این خودرو در این مدت زمان و مسافت به 201 کیلومتر در ساعت رسیده است. نیسان در بخش پیشرانه و در دل این غول کم‌نظیر از موتور 8/ 3 لیتری 6 سیلندر با دو توربو شارژر استفاده کرده است که توانی برابر با 545 اسب بخار تولید می‌کند و گشتاور موتور هم 627 نیوتن بر متر محاسبه شده است. نیسان GTR که این رکورد را ثبت کرده است مدل سال 2013 است و در سال‌های بعدی نسخه‌های متفاوت‌تری از این گودزیلا ارائه شده است. قدرت نیسان با استفاده از جعبه دنده‌ای 6 سرعته و دو کلاچه و خودکار به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

مک لارن
MP4-12C مدل 2012

شرکت مک لارن که در زمینه ساخت خودروهای فرمول یک مهارت دارد و همواره محصولاتش توان بالایی از شتاب و سرعت را به نمایش گذاشته‌اند در مدل MP4-12C خودرویی فوق‌العاده را ارائه کرده که بسیار جذاب و دوست داشتنی است و در میان خودروهایی که برای درگ استفاده می‌شوند در مسافت یک‌چهارم مایل (402 متر) مدت زمان 9/ 10 ثانیه را به نام خود ثبت کرده است که زمان جدیدی به حساب نمی‌آید اما سرعت این خودرو در این مسافت 217 کیلومتر در ساعت تخمین زده می‌شود که نسبت به خودروهایی دیگر به سرعت بالاتری در این مدت زمان دست پیدا کرده است. موتور خودرو 8/ 3 لیتر گنجایش دارد و از نوع 8 سیلندر خورجینی است که می‌تواند 616 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن بر متر گشتاور تولید کند که برای این غول زیبا کافی به نظر می‌رسد. این توان زیاد توسط جعبه دنده 7 سرعته به چرخ‌ها منتقل شده و باعث می‌شود این خودرو به سرعت بسیار بالا دست پیدا کند.

 

سالین S7 مدل 2006

سالین اولین خودروی سوپر اسپورت آمریکایی‌ها است که از سیستم موتور وسط استفاده کرده است. این خودروی مسابقه‌ای که البته مصارف خیابانی و تولیدی دارد در سال 2000 طراحی شده و با عملکرد بالایی که از خود نشان داده در میان خودروهای این سبک حرف‌های زیادی برای گفتن داشته است. این خودرو با ثبت رکورد 5/ 10 ثانیه توانسته است مسافت یک چهارم مایل را طی کند که برای خودرویی که فناوری سال 2000 در آن استفاده شده قابل توجه است و نشان می‌دهد خودرو تا چه اندازه با حساسیت بالا تولید شده است. پس از طی کردن این مسافت کوتاه سرعت خودرو به 233 کیلومتر در ساعت می‌رسد که قابل توجه است. این خودرو از موتور فورد 427 با حجم 7 لیتر و 8 سیلندر توربو شارژر استفاده می‌کند که در نهایت قدرت 750 اسب بخار تولید می‌شود که گشتاور آن هم 942 نیوتن بر متر محاسبه شده است و این قدرت عظیم با جعبه دنده‌ای 6 سرعته به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

 

لامبورگینی اونتادور مدل 2012

شرکت لامبورگینی در نسخه اونتادور هر آنچه در سال‌ها خودرو‌سازی به‌دست آورده است را در قالب خودرویی خاص و استثنایی ارائه کرده است که علاوه بر داشتن شتاب و سرعت بالا رکورد‌شکنی هم کرده است. این گاو وحشی تنها به 4/ 10 ثانیه زمان نیاز دارد تا در مسابقه درگ مسافت یک‌چهارم مایل را طی کند. اونتادور نسخه خاص و معروف لامبورگینی است که خصوصیات و ویژگی‌های یک خودروی سوپر‌اسپورت را در خود گنجانده است. قلب تپنده این خودرو از نوع 5/ 6 لیتری و 12 سیلندر است که قدرتش به 700 اسب بخار می‌رسد و گشتاور آن هم 690 نیوتن بر متر است و باعث شده است خودرو در مسافت 402 متر به سرعت 218 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند و انتقال این توان عظیم با استفاد از جعبه دنده 7 سرعته نیمه اتوماتیک امکان‌پذیر شده است. این رکورد مربوط به لامبورگینی مدل 2012 است که رکوردگیری شده است و در سال‌های بعد نسخه‌های متعددی از این خودرو معرفی شده است.

 

اس‌اس‌سی آلتیمیت آئرو مدل 2009

اس اس سی خودرو سوپر‌اسپورت است که از سوی شرکتی با همین نام که پیش از این با نام شلبی شناخته می‌شد در آمریکای شمالی معرفی شده است. این خودرو بین سال‌های 2006 و 2012 در تعداد محدود تولید شده و از جمله خودروهای خیابانی است که قابلیت بالایی در درگ از خود نشان داده است. اس اس سی آئرو برای طی کردن مسافت 402 متر تنها به 9/ 9 ثانیه زمان نیاز دارد و سرعتی که در این مسافت ثبت می‌شود 231 کیلومتر در ساعت محاسبه شده است که برای این مسافت کوتاه سرعت زیادی است. پیشرانه در این خودرو حجمی معادل 3/ 6 لیتر دارد که با داشتن 8 سیلندر و دو توربو شارژر 1287 اسب بخار نیرو تولید می‌کند که گشتاوری معادل با 1500 نیوتن بر متر ایجاد می‌شود. این قدرت عظیم به وسیله جعبه دنده 6 سرعته دستی به چرخ‌ها منتقل می‌شود و حداکثر سرعت خودرو بیش از 412 اسب بخار تخمین زده می‌شود.

 

بوگاتی ویرون سوپر اسپورت مدل 2011

بوگاتی از جمله سوپر اسپورت‌سازهایی است که کارش را خوب بلد است و بیشتر از هر سوپر اسپورت دیگری که ممکن است مشخصات مشابهی هم داشته باشند شناخته شده است. کیفیت ساخت و طراحی بوگاتی در کنار عملکرد بسیار بالایش باعث شده است که الگوی بسیاری از خودرو‌سازان قرار بگیرد. ویرون خودروی پر آوازه‌ای است که در بخش درگ حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این خودرو قادر است در مدت زمات 7/ 9 ثانیه مسافت 402 متری پیست درگ را بپیماید و حداکثر سرعتش در این مدت زمان به 233 کیلومتر در ساعت می‌رسد. قلب تپنده بوگاتی مختص خودش است؛ 8 لیتر حجم و 16 سیلندر و چهار توربو شارژر و البته 1200 اسب بخار قدرت و 1530 نیوتن بر متر گشتاور مشخصات فنی این غول است. شرکت بوگاتی نسخه‌های متعددی از ویرون را معرفی کرده است که در جزئیات تفاوت‌هایی با هم دارند. این خودرو به‌طور رسمی توانست رکورد سرعت را به نام خودش در کتاب گینس ثبت کند که برابر با 8/ 430 کیلومتر بوده است.

 

هنسی ونوم GT مدل 2011

هنسی ونوم یکی از رقیبان سر‌سخت بوگاتی که همواره مدعی شتاب و سرعت است سایه به سایه این خودرو‌ساز مرزهای سرعت و شتاب را در هم می‌شکند. هنسی در نسخه ونوم GT خودرویی استثنایی را معرفی کرده که در بخش خودروهای خیابانی و در موضوع درگ رکورد مناسبی از خود به جا گذاشته است. هنسی ونوم GT مدل سال 2011 برای طی کردن یک‌چهارم مایل به 9/ 9 ثانیه زمان نیاز دارد و سرعت خودرو پس از گذشت این زمان به 260 کیلومتر در ساعت می‌رسد که بسیار زیاد است. این خودرو از موتور 7 لیتری و 8 سیلندر استفاده می‌کند که به دو توربو شارژر مجهز است. این مشخصات فنی موتور باعث می‌شود که خودرو 1244 اسب بخار قدرت تولید کند و گشتاور موتور هم به 1565 نیوتن بر متر می‌رسد که اعجاب‌آور است. این قدرت عظیم هم به وسیله جعبه دنده 6 سرعته و دستی به چرخ‌ها منتقل می‌شود تا خودرو به پرواز درآید.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
      آرشیو