فونیکسریمکسبهتام

خودرویی ها در بازار سرمایه/ ۱۸ بهمن ۹۵

تعدیل مثبت وساپا بر جذابیت خودرویی ها افزود

عصر خودرو- امروز دوشنبه ۱۸ بهمن ماه، گروه خودرو و ساخت قطعات نوسانات مثبتی را تجربه کرد که باعث شد شاخص گروه با افزایش ۲۸۸ واحدی معادل ۱.۶۱درصد در سطح ۱۸ هزار و۶۶ واحد قرار بگیرد.

تعدیل مثبت وساپا بر جذابیت خودرویی ها افزود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» ، در این روز سهامداران تعداد 179میلیون سهم و حق تقدم خودرویی را به ارزش 24 میلیارد تومان در 11.7 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند که در این بین خساپا با 96 میلیون حجم و ارزش معاملات 11.7 میلیارد تومانی صدر نشینی گروه را در اختیار داشت.
    لذا امروز خساپا با رشد 4 درصدی در قیمت پایانی 1,221 ریال به کار خود خاتمه داد، خساپا در میانه بازار صف خرید تشکیل داده بود اما طولی نکشید که صف خود را عرضه کرد.
    از طرفی افزایش احتمال به فروش رفتن خکاوه موجب شد که امروز این نماد در قیمت 792 ریال در آستانه مثبت کامل صف خرید کوچکی تشکیل دهد که موجبات رشد خساپا را نیز فراهم آورد.
    در طرف مقابل نماد خاور با صف فروش سنگین 268 میلیونی در حاشیه 4 درصد منفی و قیمت پایانی 1,136 ریال قرار داشت، حقوقی خاور امروز 1.5 میلیون از سهم خریداری کرد.
    خودرو نیز در حاشیه 1 درصد مثبت قیمت پایانی 2,879 ریال را با حجم 14 میلیون تجربه کرد.
    همینطور نماد های خشرق در آستانه 5 درصد مثبت و خفناور در حاشیه 4 درصد مثبت بودند و مابقی نمادها متعادل مثبت یا منفی بودند، در مجموع 6 نماد کاهش قیمت پایانی اندکی در محدوده صفر تابلو داشتند و مابقی نمادهای خودرویی سبزپوش بودند.
    امروز شنیده شد تجدید ارزیابی دارائیها برای شرکتهایی که در 5 سال گذشته افزایش از این محل نداشته اند تمدید خواهند شد که خبری خوب برای گروه خودرو است چرا که سهام گروه خودرو  اکثرا" در  5سال گذشته  افزایش سرمایه تجدید ارزیابی نداشته اند.
    همچنین امروز وساپا خبر از تعدیل مثبت سنگین 75 درصدی در اولین بودجه سال 96 داد که موجب تحرکات مثبت بیشتری در گروه خودرویی شد، چراکه شرکت سایپا مالک 70 درصدی وساپا است.
    در پایان گفتنی است، روند کلی گروه خودرو مثبت است و نوسانات در طول روند طبیعی است، لذا سهامداری و خرید در نوسانات با پذیرش ریسکهای سیاسی بهترین گزینه ممکن است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو