فونیکسریمکسبهتام

کارشناسان صنعت خودرو:

روزی شاهد خودروهای چینی در بازار آمریکا خواهیم بود

عصر خودرو- کارشناسان می گویند، چین نفوذ گسترده ای در صنعت خودروسازی دارد و بسیاری از میگویند که روزی فرا خواهد رسید که شاهد حضور خودروهای چینی در بازار خودرو آمریکا باشیم.

روزی شاهد خودروهای چینی در بازار آمریکا خواهیم بود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»  ، مایکل دون نویسنده، کارآفرین و کارشناس صنعت خودرو با 25 سال تجربه تجاری در آسیا می گوید: خودروسازان چینی در حال حاضر بازار آسیا را دست گرفته اند.

    شرکته های خودروسازی چینی با بهره گیری از همان استراتژی که روزی خودروسازان ژاپنی و کره ای استفاده کردند در حال تاثیرگذاری سنگین روی کالیفرنیا هستند.

    شرکتهای خودرویی دانش بنیان جاه طلبی همچون BYD، لوسید موتورز، کارما و فارادی فیوچر توسط میلیاردرهای چینی تاسیس شده اند و همگی در این ایالت مهم آمریکا حضور دارند.

    دون افزود: دلیل این امر اینست که این منطقه یک مرکز جهانی برای فناوری خودروهای خودران تبدیل شده است. فناوری که با توجه نبود توان توسعه آن در کشور چین، این خودروسازان چینی تبار شدیدا به دنبال پیشبرد آن در آمریکا هستند.

    اگرچه خودروهای سواری و سنگین چینی هم اکنون در بازار آمریکا حضور ندارند، اما نفوذ این کشور در صنعت خودرو غیرقابل انکار است.

    این کارشناس بازار خودرو افزود: BYD در حال حاضر اتوبوسهای الکتریکی میلیون دلاری می سازد و می فروشد. بعلاوه خودروی بیوک انویژن در چین تولید و به آمریکا صادر می شود؛ امری که همین چند سال پیش عجیب به نظر می رسید. 

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم