فونیکسریمکسبهتام

بررسی مختصر بازار لنت انواع خودرو + جدیدترین فهرست قیمت

ترمز بازار خودرو زیر پای قاچاقچیان

عصر خودرو- این مطلب در بازار لنت‌فروشان عمده انواع خودرو توقف کرده است؛ بازاری که خیابان ملت در پایتخت به نوعی مرکز آن تلقی می‌شود و به تناسب در سایر شهرهای ایران توزیع می‌شود.

ترمز بازار خودرو زیر پای قاچاقچیان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، این بازار امروزه با غده سرطانی بزرگی دست و پنجه نرم می‌کند و انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک ضربه مهلکی به این صنعت پرآوازه در ایران وارد کند.  هدف ما ضمن بررسی مختصر این بازار که ستاره تولیدات قطعات یدکی خودرو در کشور و خاورمیانه است، تهیه گزارش کوتاهی از وضعیت بازار و همچنین ارائه فهرستی مبسوط از آخرین قیمت لنت انواع خودرو در ایران است، با ما همراه باشید.

    در این بازار چه می‌گذرد؟
    نکته حائز اهمیتی که در اولین نگاه به این بازار به چشم می‌خورد گلایه تمامی فروشندگان از عرضه لنت‌های تقلبی در بازار است؛ لنت‌هایی که به صورت فله‌ای از کشورهای مختلف قاچاق و یا از تولیدی‌های بسیار سطح پایین به این بازار ورود پیدا می‌کنند و ضربه عظیمی به اعتماد مشتری و همچنین صنعت کشور وارد می‌کنند.
    جالب است بدانید در صعنت تولید لنت در کشورمان شرکت‌هایی نظیر دینا، جهان، پارس و ... با تکنولوژی روز دنیا اقدام به تولید لنت کرده و علاوه بر تولید انواع لنت خودرو، کامیون و ماشین‌آلات صنعتی، لنت‌های لکومتیوهای داخلی را هم تولید می‌کنند که هم نشان از خودکفا بودن این صنعت در داخل کشور دارد و هم باعث اشتغال زایی بسیاری برای جوانان این مرز و بوم شده‌اند.  فارغ از اینکه ترمز این بازار در زیرپای قاچاقچیان است باید گفت ثبات نسبی قیمت‌ها در این بازار باعث شده تا دست دلال‌ها برچیده و همچنین ورود لنت‌های تقلبی به بازار با کندی صورت پذیرد. در بازار لنت شما مالک هر خودروی ایرانی و خارجی که باشید، این بازار دست رد به سینه شما نمی‌زند و حتی با انواع برندهای مختلف حق انتخاب‌های متفاوتی را پیش روی شما می‌گذارد. اغلب لنت‌های وارداتی در کشور چین ساخته شده و با درجه کیفی 1 تا 3 قیمت‌گذاری می‌شوند. بیشتر لنت‌های چینی موجود در کشور از نوع درجه 2 بوده و با نام‌های متفاوتی قابل خریداری هستند که تفاوت در برندها، اثر بخصوصی در کیفیت آنها نمی‌گذارد. قسمت لوکس بازار نیز از کشور کره جنوبی و ژاپن تغذیه می‌شود که در قدیم فرانسه و آلمان هم در این جمع حضور داشتند. به هر روی با تمام این ناملایمتی‌ها در این بازار باید گفت لنت‌های ایرانی از نظر کیفیت و حتی قیمت در برابر رقبای خارجی و خصوصا چینی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و اغلب آنها دارای گارانتی هستند. بازار لنت ایران همواره پر رونق بوده و می‌توان با اندیشیدن راهکارهایی جلوی ورود لنت‌های قاچاق به این بازار را گرفت تا هر چه بیشتر هم این صنعت شکوفا شود و هم مشتری ایرانی از کالای ساخت داخل استفاده کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط