فونیکسریمکسبهتام

رئیس کمیسیون اصل۹۰:

مراجعه به دفاتر اسناد رسمی برای نقل و انتقال خودرو الزامی شد

عصر خودرو-رئیس کمیسیون اصل نود مجلس : در صحن کمیسیون نظر اکثریت اعضا بر الزامی بودن مراجعه به دفاتر اسناد رسمی است.

مراجعه به دفاتر اسناد رسمی برای نقل و انتقال خودرو الزامی شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از واحدمرکزی خبر ،  داود محمدی درباره نتیجه بررسی کمیسیون اصل 90 نسبت به شکایت کانون سردفتران از طرز کار نیروی انتظامی پیرامون نقل وانتقال خودرو افزود: موضوع در جلسات متعددی پیگیری شد و کانون دفاتر اسناد رسمی با ارایه دلایل و مدارک خود اعتقاد به الزامی بودن مراجعه به دفاتر اسناد رسمی برای نقل و انتقال اسناد خودرو داشتند و بر عکس نیروی انتظامی با ارایه استدلال هایی معتقد به اختیاری بودن این امر بود.
    نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: نماینده قوه قضاییه نیز در جلسه کمیسیون اصل 90 نظر به الزامی بودن داشت و نماینده وزارت دادگستری موضوع را قابل تفسیر می دانست و بر این باور بود که ماده 29 قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی مصوب سال 89 دارای ابهام است و باید از مجلس استفسار شود.
    وی افزود: مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی نیز همین نظر را داشته و کمیته سیاسی – نظامی کمیسیون اصل 90 که کمیته ذی ربط در این خصوص بود نیز همین نظر را داشت.
    این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: در نهایت در صحن کمیسیون نظر اکثریت اعضا بر الزامی بودن مراجعه به دفاتر اسناد رسمی قرار گرفت.
    وی درباره اینکه آیا موضوع مذکور از سوی نمایندگان مجلس قابل استفسار است، تصریح کرد: با توجه به اختیاری که قانونگذار به نمایندگان مجلس شورای اسلامی داده است قطعا نظر کمیسیون نافی اختیارات نمایندگان نیست و چنانچه نمایندگان ماده 29 قانون را صریح و روشن ندانند می توانند از مجلس استفسار کنند.
    رییس کمیسیون اصل نودم مجلس شورای اسلامی، با رد برخی نقل و قول های متفاوت در خبرگزاری ها و روزنامه ها ، گفت : مشروح روند رسیدگی به این شرح است و سایر نقل قول ها صحیح نیست.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط