فونیکسریمکسبهتام

۱۰ نکته ای که باید درباره لیموزین ترامپ بدانید

خودرو ریاست جمهوری آمریکا واقعا یک "جانور"است+تصاویر

عصر خودرو: هنوز معلوم نیست که دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا فردی ماشین باز است یا خیر، اما قطعا می‌دانیم که وی اکنون یکی از منحصربفردترین خودروهای موجود روی زمین را سوار می‌شود.

خودرو ریاست جمهوری آمریکا واقعا یک "جانور"است+تصاویر
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶:۰۰
  • خودرو ریاست جمهوری آمریکا واقعا یک "جانور"است+تصاویر
  • خودروی ریاست جمهوری آمریکا واقعا یک "جانور"است+تصاویر
  • خودروی ریاست جمهوری آمریکا واقعا یک "جانور"است+تصاویر
  • خودروی ریاست جمهوری آمریکا واقعا یک "جانور"است+تصاویر
  • خودروی ریاست جمهوری آمریکا واقعا یک "جانور"است+تصاویر
  • خودروی ریاست جمهوری آمریکا واقعا یک "جانور"است+تصاویر

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، در این مطلب قصد داریم شما را با "جانور"(the beast)، کادیلاک لیموزینی که وظیفه حمل و نقل رئیس جمهور آمریکا را برعهده دارد، آشنا کنیم.
در واقع اطلاعات زیادی درباره این خودرو در دسترس عموم قرار ندارد، اما طی سالیان گذشته یک سری مشخصات و اسرار درباره این خودرو عجیب و منحصربفرد فاش شده است. از میان اطلاعاتی که درباره این خود لو رفته، موارد زیر نکاتی است که فکر می‌کنیم درباره این خودرو که با سه اسم "کادیلاک وان"، "لیموزین وان" و همچنین "جانور" شناخته می‌شود، باید بدانید.

1- این خودرو در واقع یک کادیلاک نیست. برخلاف دیکر خودروهای ریاست جمهوری قبلی، "جانور" اشتراکات کمی با یک خودروی تولیدی استاندارد دارد. شاسی، موتور دیزلی و سیستم گیربکس براساس پلتفرم شورولت کودیاک، یک خودروی تجاری که به عنوان کامیون خاکبرداری و وانت یخچال دار فروخته می‌شد، ساخته شده است.
2- این خودرو یک هواپیمای شخصی دارد. سرویس مخفی آمریکا هر زمان که رئیس جمهور سفری در پیش دارد، از یک هواپیمای باری C-17 گلوب مستر برای انتقال این خودرو، یک لیموزین دیگر و یک شورولت زرهی ارتباطی برون شهری استفاده می‌کند. شورولت برون شهری به "جاده نورد" معروف است و گفته می‌شود که یک دفتر ارتباطی تمام عیار است که بطور مستقیم به یک ماهواره نظامی مرتبط است.

3- اگر این خودرو را زرهی بنامیم در واقع آن را دستکم گرفته ایم. حقیقتا هیچ خودروی زرهی پنجره داری بهتر از کادیلاک ریاست جمهوری آمریکا روی زمین وجود ندارد. ورقه زرهی کار شده در بدنه این خودرو هشت اینچ ضخامت دارد و درهای این خودرو هم وزن درهای یک بوئینگ 757 است. شیشه‌های ضدگلول با قطر پنج اینچ دستکم پنج لایه هستند تا هرگونه تلاش خرابکارانه را خنثی کنند. تایرهای بزرگ این خودرو که تقریبا هم اندازه تایر اتوبوس هستند، آنقدر با کولار(kevlar) تقویت شده اند که قادرند تا هر مسافتی که لازم باشد، بدون استهلاک کار کنند. داخل کابین این خودرو مهر و موم شده تا خطر هرگونه حمله شیمیایی به سرنشینان کاهش یابد. همچنین باک خودرو با یک فوم مخصوص پوشانده شده تا در برابر هرگونه عامل تاثیرگذاری عایق باشد.
4- این خودرو کاملا مجهز است. در صندوق عقب این خودرو هرگونه ابزاری از تجهیزات اطفاء حریق و کپسول اکسیژن تا دستگاه تعیین گروه خون رئیس جمهور پیدا می‌شود. همچنین در صندوق عقب، گاز اشک آور، اسلحه‌های شاتگان و نارنجک وجود دارد. سرویس مخفی آمریکا از زمان ترور جان اف کندی، رئیس جمهور اسبق آمریکا در یک خودروی کروکی تجربه‌های فراوانی را بدست آورده است. 

5- لیموزین وان ظرفیت هفت سرنشین را دارد. این خودرو همیشه دستکم سه سرنشین شامل راننده، سرتیم حفاظت رئیس جمهور در صندلی جلو و البته خود رئیس را سوار می‌کند. اما چهار صندلی دیگر نیز وجود دارد که شامل سه صندلی رو به عقب و یک صندلی کنار دست رئیس جمهور هستند. یک میز وسط تاشو نیز بین صندلی رئیس جمهور و مهمانان وی قرار می‌گیرد.
6- "جانور" هیچگاه تنها تردد نمی‌کند. سرویس مخفی در واقع چند خودروی دیگر شبیه "جانور" در اختیار دارد. اگرچه مشخص نیست که آیا تمام آنها به لحاظ عملکرد عین هم هستند یا نه اما برخی از آنها بیشتر شبیه یک کادیلاک DTS هستند تا "جانور". لیموزین‌های دیگر برای حمل و نقل دیگر مقامات خارجی بلندپایه و مهمانان VIP هنگام حضور در واشنگتن مورد استفاده قرار می‌گیرند. 

رئیس جمهور آمریکا گاهی با یک شورولت برون شهری کاملا زرهی یا یک اتوبوس تغییریافته "پریوست" موسوم به "گرندفورس وان" تردد می‌کند. هواپیمای ویژه رئیس جمهور آمریکا نیز "ایرفورس وان" نام دارد.
7- این خودرو با سوخت دیزل کار می‌کند. گفته می‌شود جانور از یک موتور دیزلی "دورامکس" که بسیار به پیشرانه موجود در وانت‌های غول پیکر شورولت و GMC شبیه است، بهره می‌برد. اما چرا دیزل؟ جدا از دوام و استقامت موتورهای دیزلی، این نوع سوخت آسیب پذیری کمی دارد و این امر خطر انفجار خودرو را کم می‌کند و اینکه گازوئیل برخلاف بنزین‌های باکیفیت در هر نقطه از جهان پیدا می‌شود. 

8-راننده این خودرو بسیار ماهر و زبردست است. اگرچه این خودرو بیشتر به یک اتوبوس مدرسه شباهت دارد تا یک خودرو اسپورت، اما راننده کاملا آموزش دیده خودرو می‌تواند در صورت بروز تهدید در پیچ‌های تند با این خودرو دور بزند و تمام تکنیک‌های رانندگی پلیسی را اجرا کند. 
9- البته مشخصات فنی این خودرو شما را تحت تاثیر قرار نخواهد داد. موتور دیزلی این خودرو مثل یک موشک نیست. شتاب صفر تا 100 خودرو حدود 15 ثانیه است که بالاتر از هر خودرویی در جهان است و گفته می‌شود حداکثر سرعت این خودرو 100 کیلومتر در ساعت. 

10- این خودرو قرار است بازنشسته شود. اگرچه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اخیرا در مراسم تحلیفش از این خودرو استفاده کرد اما قرار است به زودی یک لیموزین کاملا جدید برای تردد ترامپ رونمایی شود.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
      آرشیو