فونیکسریمکسبهتام

هشدار فورد درباره ریسک مقررات اقتصاد سوخت

عصر خودرو- مدیرعامل فورد به دونالد ترامپ هشدار داد اگر مقررات اقتصاد سوخت مطابق با واقعیت بازار نباشند، حدود یک میلیون شغل آمریکایی در خطر خواهند بود.

هشدار فورد درباره ریسک مقررات اقتصاد سوخت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، مارک فیلدز، مدیرعامل فورد اظهار کرد وی و همتایانش شامل ماری باررا، مدیرعامل جنرال موتورز و سرجیو مارچیونه، مدیرعامل فیات کرایسلر اتوموبیل در دیدار با رییس جمهور آمریکا درخواست نکردند استانداردهای اقتصاد سوخت حذف شوند بلکه مجموعه ای از مقررات دولتی را مورد توجه قرار دادند.

    مدیرعامل فورد در همایش انجمن ملی واسطه‌های فروش خودرو در نیواورلئان اظهار کرد: ما تصور می کنیم یک استاندارد ملی برای اقتصاد سوخت واقعا اهمیت دارد.

    وی با اشاره به مطالعات مختلف اظهار کرد اگر درباره این مقررات انعطاف پذیری وجود نداشته باشد، مشاغل صنعت خودرو ممکن است به خطر بیافتند.

    بر اساس گزارش بلومبرگ، اظهارات فیلدز مشروحی از دیدار میان رییس جمهور جدید آمریکا و مدیران عامل شرکتهای خودروسازی در پشت درهای بسته را نشان می دهد.

    خودروسازان در واکنش به انتقادهای ترامپ در توییتر و درخواست وی برای حداکثر اشتغالزایی در داخل کشور، خواستار تسهیل مقررات دولت برای کمک به افزایش سودآوری و تشویق به سرمایه گذاری در کارخانه‌های داخلی شده اند.

    هر سه خودروساز در واکنش به درخواست ترامپ، وعده دادند تلاش برای اشتغالزایی در آمریکا را افزایش دهند. فورد برنامه ساخت یک کارخانه مونتاژ به ارزش 1.6 میلیارد دلار را در مکزیک لغو و اعلام کرده 700 میلیون دلار برای گسترش فعالیت کارخانه‌اش در میشیگان هزینه خواهد کرد.

    جنرال موتورز و فیات کرایسلر هر یک وعده داده اند یک میلیارد دلار در تولید داخلی سرمایه گذاری کنند، با این همه هر دو شرکت تاکید کرده اند درباره این برنامه‌ها سرمایه گذاری پیش از پیروزی ترامپ تصمیم گرفته شده بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم