فونیکسریمکسبهتام

گزارش هفتگی خودرو - بورس؛

بررسی روند هفتگی خودرویی ها در بورس

عصر خودرو- طی هفته جاری بازدهی گروه خودرو ۱ درصد و متوسط حجم و ارزش معاملات معادل ۴۰ درصد کاهش یافت، بیشترین حجم معاملات گروه متعلق به اولین روز کاری هفته پیش، بالغ بر ۲۵۴ میلیون بود.

بررسی روند هفتگی خودرویی ها در بورس
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ،در اولین روز هفته علی رغم خبر تعدیل مثبت سنگین ایران خودرو شاهد روند منفی در گروه بودیم که به دلیل پیش خور شدن تعدیل مثبت مذکور در بازار بود، با این حال در بین خودرویی ها از سومین روز هفته جو مثبت تری حاکم شد.
    همچنین نماد خکاوه علی رغم شرایط بنیادی نامناسب در حاشیه 3 درصد مثبت شروع به رشد کر که به دلیل انتشار خبر تولید دوباره نسل جدید کامیون های FM بعد از 5 سال، در سایپا دیزل (خکاوه) بود.
    در هفته جاری همچنین خبرهایی مبنی بر واگذاری خکاشای سایپا به سیتروئین به گوش رسید که در بهمن رونمایی خواهد شد و اینکه سایپا یک قرارداد جدید با کیا به زودی رونمایی خواهد کرد که  محصولاتی با حاشیه سود بالای 25 درصد گروه سایپا تولید خواهد کرد و موجب تحول در سودآوری خساپا خواهد شد.
    یکی از دلایل مهم امید به رشد گروه خودرویی سخنان سخنگوی وزارت خارجه کشور از سفر قریب‌الوقوع وزیر خارجه فرانسه به تهران در دهه فجر می باشد گفته می شود طی ورود وزیر خارجه فرانسه یک تیم اقتصادی هم به تهران می‌آید و از قراردادهای خودروسازان ایرانی و فرانسوی  رونمایی خواهد شد.
    باتوجه به قرار داشتن سهم های گروه در  کف قیمتی و خبرهای مثبت تکنیکالی و بنیادی که از گروه در دست است، انتظار می رود هفته آتی هفته کولاک خودرویی ها باشد.
    نکته مهم دیگر بازگشایی نمادهای بانکی در هفته جاری و آتی است، بازگشایی وبملت با 37 درصد نزول طی هفته جاری ظاهرا تاثیر چندانی بر گروه خودرویی نداشت، به هرحال بازار باید از شوک بازگشایی بانکها عبور کند، طی هفته آتی نماد وتجارت و یک بانک دیگر نیز بازگشایی خواهد شد و ممکن است با آزاد شدن نقدینگی سهامداران بانکی باتوجه به تزریق اخبار مثبت در گروه خودرو، بخشی از نقدینگی به گروه خودرو وارد شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو