فونیکسریمکسبهتام

معاون سازمان حفاظت محیط زیست:

بیش از ۹۰۰ هزار خودروی فرسوده در دولت یازدهم از رده خارج شده است

عصر خودرو- معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت:ازابتدای طرح خروجی خودروهای فرسوده یعنی سال ۸۱ تاکنون دو میلیون و ۱۰۰ هزار خودرو در رده خارج شد؛ در حالی که درسه سال گذشته ۹۱۵ هزار خودرو از رده خارج شده است.

بیش از ۹۰۰ هزار خودروی فرسوده در دولت یازدهم از رده خارج شده است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، سعید متصدی روز سه شنبه در همایش روز ملی هوای پاک افزود: شعار امسال روز ملی هوای پاک ' با هم به سوی هوای پاک ' است که نشان می دهد برای رسیدن به هوای پاک نیازمند مشارکت مردم، دولت و بخش خصوصی هستیم .
وی با اشاره به تلاش دولت یازدهم برای کاهش آلودگی هوا گفت: دو مصوبه کلیدی در راستای کاهش آلودگی هوا تصویب شده است که یکی با عنوان راهکارهای کاهش آلودگی هوا در سال 93 و دیگری راهکارهای کوتاه مدت در تیرماه 95 است.
متصدی اظهار کرد: حذف بنزین پتروشیمی، توزیع سوخت با استاندارد یورو 4، ارتقای استاندارد خودرو و تغییر سوخت نیروگاه ها از مازوت به گاز برخی دیگر از اقدامات صورت گرفته دولت در راستای مقابله با آلودگی هوا است.
وی گفت: در چند ماه گذشته 144 مدل موتورسیکلت انژکتوری ثبت شد که مطابق با استاندارد یورو 3 هستند، کاهش میزان بنزن در سوخت کشور از عدد 5 به زیر یک از دیگر اقدامات سازمان محیط زیست در راستای کاهش آلودگی هوا است.
وی به ساخت و سازها به عنوان یکی از منابع آلاینده هوا اشاره کرد و گفت: سازمان محیط زیست در خصوص ساخت و سازها در کلانشهرها به ویژه در تهران با جدیت وارد می شود که اصلاح طرح تفصیلی منطقه 22 شهرداری تهران نمادی از این کنترل است که بر این اساس دیگر بارگذاری در این منطقه صورت نمی گیرد.
معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: 188 ایستگاه سنجش آلودگی هوا در سراسر کشور وضعیت هوا را پایش و اندازه گیری می کند و تمام این اطلاعات را از کلانشهرهای کشور به طور روزانه منتشر می کنیم.
وی اظهار کرد: تمام این اقدامات موجب شد تا از ابتدای سالجاری تاکنون 70 روز هوای ناسالم داشته باشم در حالی که در سال 92 در مدت مشابه 160 روز هوای ناسالم ثبت شده است، معضل آلودگی هوا در روزهای سرد سال به ویژه در فصول آذر و دی است که امسال دیگر این روزها را پشت سر گذاشتیم بنابراین بعد از این وضعیت بهتر خواهد شد.
متصدی با اشاره به وضعیت هوا در اهواز گفت: بیشتر مشکل هوای اهواز گرد و غباری است که از کشورهای همسایه وارد می شود که برای مقابله با این مشکل 5 هزار هکتار بیابان زدایی شده است اما بخش زیادی از این ریزگردها در اختیار ما نیست و از کشورهای عراق، اردن و سوریه وارد می شود.
وی افزود: همچنین در پاییز امسال برنامه مدونی برای کاهش آلایندگی های نفتی و فرآورده های آن در اهواز داشتیم که کاهش فلرهای گازی و کاهش آلاینده های خروجی از فرآورده های نفی بخشی از این برنامه است که وزارت نفت مکلف به اجرای آنها شده است.
متصدی ادامه داد: چند سالی بود که مردم اهواز با اولین باران پاییزی دچار تنگی نفس می شدند که با تلاش سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و نفت علت این مشکل مشخص و برطرف شد.
وی با اشاره به اینکه علت تنگی نفس مردم اهواز گیاه کنوکارپوس بود گفت: بعد از شناسایی و کنترل آن تعداد مراجعه کنندگان به بیمارستان از 28 هزار نفر به هزار نفر کاهش یافت.
در این همایش از تمبر حمایت عروسک مستر دماغ از دریاچه ارومیه رونمایی شد و معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست جمله ' به امید احیای دریاچه ارومیه با مشارکت و همکاری تمام مردم ایران ' را روی آن نوشت.عروسک مستر دماغ جزو حامیان محک نیز است.
همچنین از طرح جامع دانش آموزی 'با کیمیا' ویژه دانش آموزان مقطع ابتدایی با همکاری شرکت پخش و پالایش فرآوردهای نفتی نیز رونمایی شد.
' با کیمیا' عنوان طرحی دانش آموزی است که با هدف ترویج راهکارهای مدیریت مصرف سوخت و انرژی و همچنین حفظ محیط زیست طراحی شده است.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط