فونیکسریمکسبهتام

نگاهی به مشهورترین خودروهای نظامی -مهندسی جهان

برتریـن آچار فرانسه‌ها

عصر خودرو: در این مطلب برترین خودروهای نظامی – مهندسی را کنار هم گردآوری کردیم تا بیشتر با این آچار فرانسه‌های نظامی آشنا شوید. هدف از تولید اینگونه ملزومات جنگی آشنایی بیشتر با منطقه عملیاتی و همچنین گذر از منابع سرسخت و دشوار طبیعی است.

برتریـن آچار فرانسه‌ها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، این خودروها قادرند هم به عنوان کمک‌های اولیه به کمک خودروی آسیب‌دیده بشتابند و هم در مواقع لزوم پلی  فولادین به طول 40 متر را روی دره‌ای احداث کنند. با معرفی این آچار فرانسه‌های نظامی همراه ما باشید.

Genie Panzer
خاکبرداری در دل دشمن
این بولدوزر حاصل تفکرات 2 غول نظامی دنیا یعنی ایالات متحده و آلمان‌هاست؛ خودرویی که امروزه به عصای دست ناتو در خاکریزهای ترکیه و افغانستان در مبارزه با تروریست‌های منطقه شده تبدیل است. از برترین بولدوزرهای جنگی جهان بیشتر برای حفر کانال، ایجاد خاکریز، و عملیات ایجاد سنگر استفاده می‌شود که با تکیه بر یک بیل تخصصی بکهو با قابلیت چرخش 360 درجه می‌تواند هر مانعی را درو کند. البته گفتنی است یک بیل گریدر نیز در جلوی آن قرار دارد. این بولدوزر که به صورت بدون سرنشین هم کنترل می‌شود، از یک پیشرانه 12 سیلندر با قدرت 1200 اسب بخار بهره می‌برد. زره این بولدوزر بسیار مقاوم بوده و حتی به زره واکنش‌دهنده نیز مجهز می‌شود که علاوه بر اینها می‌تواند با یک مسلسل سبک 12.6 میلی‌متری از اپراتورهای خود دفاع کند.

ULTRA AP
گوش و چشم فرمانده در منطقه عملیاتی 
زمانی که منطقه مورد عملیات شناسایی شد، الزامات مورد نیاز برای انجام عملیات در این منطقه نیز گزارش می‌شود. در اینجا یگان مهندسی رزمی نیروی زمینی وارد می‌شود و به ایجاد تسهیلات مورد نیاز برای انجام عملیات در منطقه شناسایی شده می‌پردازد. خودروی شناسایی مورد بحث ما در موسسه تحقیقاتی جورجیا شکل گرفته و به زودی قرار است به مناطق عملیاتی افغانستان و لیبی فرستاده شود. برای ساخت این خودروی 4 تنی شاسی فورد F-350 به امانت گرفته شده است. فرآیند ساخت آن نیز به قدری پیچیده است که این خودروی فوق مدرن را تمامی نظریه‌پردازان نظامی تحسین کرده‌اند. به کابین تخم‌مرغی‌شکل آن دقت کنید، این کپسول محافظتی نه‌تنها به خوبی باعث کمانه مهمات شلیک‌شده از سوی دشمن می‌شود، بلکه دید بسیار گسترده‌ای را در اختیار خدمه و اپراتور قرار می‌دهد. صندلی‌های ضد‌شوک و مجهز به کمربندهای چند‌نقطه‌ای توانایی حمل 6 مرد مسلح با نهایت تجهیزات را دارد که در آن صورت وزن آن به بیش از 5 تن می‌رسد.

Assault Breacher Vehicle
پهلوان جنگی
معمولا برای کندکردن حرکت قوای زرهی دشمن، طرف مقابل اقدام به ساخت موانع مصنوعی نظیر خندق، بلوک‌های بزرگ بتنی و ... می‌کند. این موانع به شکلی ساخته می‌شوند که در مقابل انفجار مقاوم بوده و به خوبی بتوانند حرکت ادوات زرهی دشمن را فلج کنند. ساحل نرماندی را در سال 1944 تصور کنید، عبور از استحکامات این ساحل به‌تنهایی جان هزاران سرباز را گرفت اما امروزه ABV به کارزار جنگ آمده تا بتواند این موانع عظیم را در هم بشکند. این خودروی نظامی مهندسی که در سال 2002 طراحی شده است، شاسی تانک مشهور و پر‌قدرت آبرامز را به امانت گرفته و به منظور پاکسازی مسیر پیشروی نیروهای خودی از انواع موانع مثل مین‌ها، بمب‌های IED و اجسام سخت، طراحی و تولید شده است.
این خودرو نیز در صورت تجهیز شدن به بیل مین‌روب ساخته شده از کولار بسیار مقاوم می‌تواند به‌راحتی مسیر پیش رو را مین‌روبی کند و حتی با اسپری مسیر را هم برای عبور سایر ملزومات نشانه‌گذاری نماید.
پیشرانه تنومند این زره‌پوش 1500 اسب بخار نیرو تولید می‌کند و وزن آن به 70 تن می‌رسد. این موتور دارای قابلیت Multi Fuel است و در صورت نبود گازوئیل می‌تواند از بنزین، نفت، سوخت جت و انواع سوخت‌های مایع فسیلی پایه کربن استفاده کند. از این پهلوان جنگی در حدود 60 دستگاه ساخته شده‌ که گفته می‌شود ارزش هر یک از آنان بالغ بر 7 میلیون دلار است.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
      آرشیو