فونیکسریمکسبهتام

قلب تاریخی تهران، منطقه پاک می‌شود

عصر خودرو- لایحه حمل‌ونقل پاک در منطقه ۱۲ تقدیم شورای شهر می‌شود. این خبر را مازیار حسینی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران داد و اعلام کرد: حمل‌ونقل عمومی در قلب تاریخی تهران تا سال ۱۴۰۴ تنها از طریق مدهای پاک انجام خواهد شد.

قلب تاریخی تهران، منطقه پاک می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از همشهری آنلاین ، به گفته وی، منطقه 12 یک پهنه ویژه شهری با کارکردهای خاص اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برای پایتخت است که با توجه به حجم بالای تقاضای سفر در آن، حمل‌ونقل عمومی و مدیریت سفرهای آن نیز باید به‌صورت ویژه و متمایز انجام شود.

معاون شهردار تهران با اشاره به موافقت شهردار تهران با اجرای حمل‌ونقل عمومی پاک در منطقه 12تصریح کرد: با نظر شهردار تهران تمامی مدهای حمل‌ونقل عمومی در این منطقه به سمت وسایل برقی و پاک هدایت می‌شود که تأثیر قابل توجهی در کاهش آلودگی هوا و ارتقای سطح زندگی شهری در این پهنه خواهد داشت.

به گفته حسینی، مترو، LRT، اتوبوس‌های برقی و هیبریدی، موتور برقی و تاکسی‌های برقی و هیبریدی ازجمله مدهای حمل‌ونقلی هستند که می‌توانند کل جابه‌جایی‌های این منطقه را به‌صورتی کاملا پاک تا افق سال1404پوشش دهند. معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: حمل‌ونقل پاک، تجربه موفق بسیاری از کلانشهرهای توسعه یافته جهان است که تهیه این لایحه بر همین اساس صورت می‌گیرد و درصورت تصویب شورای شهر می‌تواند نقطه آغاز یک جریان تأثیر‌گذار شهری در تهران و سایر کلانشهرهای ایران باشد.

    رونمایی از 100تاکسی هیبریدی

همچنین دیروز خبر رسید که از 100تاکسی هیبریدی منطبق با آخرین تکنولوژی روز دنیا و خط اتوبوس برقی در منطقه 12در هفته هوای پاک رونمایی می‌شود. با توجه به سیاستگذاری و برنامه‌های انجام شده مبنی بر دستیابی به منطقه‌ای پاک در قلب تاریخی پایتخت، این اقدام در فاز اول توسط معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران و همچنین توسعه اجزای مختلف حمل‌ونقل شهری پاک اجرایی می‌شود.

به گفته عابد ملکی، شهردار منطقه12، 100تاکسی هیبریدی با آخرین تکنولوژی روز دنیا و استاندارد وارد چرخه حمل‌ونقل منطقه می‌شود. همچنین 32دستگاه موتور برقی پلاک شده در ایران - قبلا به‌صورت آزمایشی این طرح آغاز شده بود- به‌صورت رسمی وارد چرخه حمل‌ونقل می‌شود. وی با پرداختن به 150دستگاه دوچرخه مدرن 3زمانه که متفاوت از دیگر دوچرخه‌های قبلی است، تصریح کرد: دوچرخه‌های قبلی نیز در این مسیر فعال هستند.

دوچرخه‌های جدید در محدوده پیاده راه بازار تهران و خیابان‌های باب همایون، داور و همچنین 15خرداد تا چهارراه سیروس به‌صورت پایلوت در اختیار شهروندان قرار خواهند گرفت. ‌ مسیرهای ویژه دوچرخه نیز به‌عنوان فاز اول احداث می‌شود. وی یادآور شد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده 30 دستگاه ون برقی در 2 شیفت کاری، جایگزین ون‌های بنزینی فعال در محدوده بازار و مسیرهای پیاده راه خواهد شد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط