فونیکسریمکسبهتام

فروش خودرو در چین رکورد زد

عصر خودرو- بر اساس ‌آمارهای منتشره شده توسط انجمن خودروسازی چین، میزان فروش خودرو در این کشور در سال ۲۰۱۶ موفق به ثبت رکورد تازه ای شده است.

فروش خودرو در چین رکورد زد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایرنا، کمتر از یک دهه قبل چین اعلام کرد که با فروش 13 میلیون خودرو در سال به بزرگترین بازار خودرو دنیا تبدیل شده است.
اما حالا انجمن مذکور میزان خودروهای فروخته شده در سال 2016 میلادی در این بازار را 28 میلیون و 30 هزار دستگاه اعلام کرده است.
از سوی دیگر رقم جالب توجه این است که در این بازار در سال گذشته میلادی، 24 میلیون و 380 هزار دستگاه خودرو فروخته شده، سواری بوده است.
همین انجمن خاطر نشان کرده که در آخرین ماه سال گذشته میلادی رشد فروش خودرو 9 و نیم درصد بود و در خلال همین یک ماه در چین سه میلیون و 60 هزار خودرو فروخته شده است.
با این وصف میزان فروش خودرو در ماه نوامبر (آبان - آذر) در این کشور یکی از بیشترین رشد ها را داشت و میزان فروش در مقایسه با ماه های قبل 16.6 درصد بیشتر شده بود.
یکی از علت های اصلی فروش بالای خودرو در بازار چین ارایه تسهیلات بانکی با سودهای بسیار پایین به مشتریان و تنوع خودروهای موجود در بازار و رویکرد بیشتر مردم به خرید خودروهای الکتریکی است.
از سوی دیگر دولت چین تدابیری را برای جلوگیری از آلودگی فزاینده هوا اتخاذ کرده است که مردم را مجبور کرده خودروهای فرسوده را از رده خارج و خودروهای با کیفیت بالاتری را خریداری کنند.
از جمله اینکه خودروهای شهر پکن که از هشت سال پیش خریداری شده باشند یعنی تقریبا از سال 2008 میلادی برای گرفتن معاینه خودرو با دشواری های زیادی روبرو خواهند شد.
همزمان دولت اعلام کرده است که خودروهایی که تولید سال های قبل از 2005 میلادی هستند نیز از ماه فوریه (بهمن ماه) امسال حق تردد در سطح شهر پکن را در روزهای هفته ندارند و فقط می توانند روزهای تعطیل شنبه و یکشنبه تردد کنند.
تدابیر مشابهی نیز در استان ها و شهرهای مختلف نواحی آلوده شمالی کشور چین نیز در نظر گرفته شده است که برای مردم راهی به جزخرید خودرو نو باقی نمی گذارد.
رانندگانی که در سطح شهر پکن داوطلبانه خودروهای خود را به دولت تحویل دهند مبلغی به میزان پنج تا هفت میلیون تومان داده می شود تا برای خرید خودروی جدید هزینه کنند.
این افراد بر اساس مقررات باید خودرو خود را ظرف شش ماه خریداری کنند در غیر این صورت پلاک آنها باطل خواهد شد و برای گرفتن پلاک جدید باید در قرعه کشی که میلیون ها نفر در آن حضور دارند، شرکت کنند.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
      آرشیو