فونیکسریمکسبهتام

مدیر کل صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت خبر داد:

بازار خودرو کشور را رایگان به شرکت‌های خارجی نمی دهیم

عصر خودرو- مدیر کل صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت در ارتباط با طرح دولت درباره مدیریت واردات خودرو گفت: این طرح در کمیسیون زیربنایی دولت هنوز تصویب نشده و قرار است پس از مشخص شدن مبانی و مزایا و معایب آن، این پیشنهاد مجددا در کمیسیون زیربنایی دولت مطرح و تصمیم گیری شود.

بازار خودرو کشور را رایگان به شرکت‌های خارجی نمی دهیم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از هفته نامه خودرو امروز، امیر حسین قناتی در ارتباط با انتقاد انجمن واردکنندگان خودرو با بیان اینکه بررسی کم و کیف و جزئیات این پیشنهاد در هیات دولت ارتباطی با انجمن واردکنندگان خودرو ندارد، تصریح کرد: واردکنندگان و سایر صنوف مرتبط تنها ملزم به رعایت اجرای این آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌ها هستند. این موضوع آیین نامه‌ای است که در دولت بررسی و احتمالا ابلاغ و اجرایی خواهد شد و بر این اساس تصمیم‌گیری در مورد آن نیز بر عهده دستگاه‌های اجرایی ذی ربط در دولت است.

    او در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با اهداف این طرح، با بیان اینکه طرح مطروحه با هدف مقابله با در اختیار گذاشتن رایگان بازار خودرو کشور به شرکت‌های خارجی تدوین و ارایه شده است، گفت: بر این اساس در طرح مذکور پیش بینی شده تا به ازای تعداد مشخصی از خودروهای واردات یک برند خودروساز خارجی ، این برند ملزم به چه میزان سرمایه گذاری برای تولید و صادرات همان خودرو است.

    به عقیده قناتی علاوه بر این در طرح مذکور مباحثی مانند ساماندهی نمایندگی‌های واردات خودروهای خارجی، ارتباط برند با تولید کنندگان داخلی، شکل گیری ارتباطی منطقی بین استفاده از بازار واردات و ساخت داخل برای شرکت‌های خودروسازی خارجی و ... را در بر می گیرد. این طرح به صورت یک بسته همه مباحث مرتبط با تولید و واردات خودرو را لحاظ کرده و نمی توانیم بگوییم که اجرای بخشی از این طرح دنبال خواهد شد و بخشی دیگر به فراموشی سپرده می شود.

    متن کامل این گفت و گو را در شماره 327 هفته نامه خودرو امروز بخوانید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو