فونیکسریمکسبهتام

قطب سوم خودروسازی در اصفهان ایجاد می‌شود یا خوزستان؟

عصر خودرو : در حالی که سال گذشته وزیر سابق صنایع و معادن، از برنامه‌ریزی برای ایجاد قطب سوم خودروسازی در اصفهان خبر داده بود، اما مدیران گروه خودروسازی بهمن هفته گذشته در یک نشست خبری اعلام کردند که این گروه برای ایجاد قطب سوم خودروسازی در استان خوزستان سرمایه‌گذاری کرده است.

قطب سوم خودروسازی در اصفهان ایجاد می‌شود یا خوزستان؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۵:۴۲

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» به نقل از ایسنا در همین رابطه رییس سازمان صنایع و معادن استان خوزستان در مورد شرایط رشد صنعت خودروسازی در این استان گفت: استان خوزستان با داشتن سه شرکت قطعه ساز فعال، ظرفیت تبدیل شدن به قطب سوم خودروسازی ایران را دارد.
    به گفته خلف موسوی، استان خوزستان ظرفیت تبدیل شدن به قطب اول خودروسازی کشور را هم دارد، اما هدف گذاری این است که با قطب سوم آغاز کنیم. این استان مزیت های فراوانی برای سرمایه گذاری خودروسازان دارد.
    وی در تشریح مزایای استان خوزستان برای صنعت خودروسازی گفت: وجود بنادر مهم و استراتژیک مثل بندر امام (ره) و بندر خرمشهر و آبادان در دراز مدت می تواند به رشد خودروسازی این استان کمک کند.
    رییس سازمان صنایع و معادن خوزستان با بیان این که سه کارخانه چرم ایران خودرو و رینگ و قطعات سایپا در خرمشهر و دزفول قرار دارند، بیان کرد: پیش بینی ها این است که قطب خودروسازی خوزستان بتواند در دو سال به ظرفیت 150 هزار دستگاه در سال برسد.
    وی در ادامه با اشاره به سرمایه گذاری گروه بهمن برای ایجاد قطب سوم خودروسازی در خوزستان اظهار کرد: برنامه ریزی انجام شده این است که خودروهای سنگین و تجاری این شرکت در منطقه آزاد و خودروهای سبک آن در اهواز تولید شود.
    او در مورد تعهدات شرکت بهمن برای راه اندازی خطوط تولید خودرو در این استان گفت: گروه بهمن متعهد شده است که ظرف 24 ماه بعد از تحویل زمین از طرف ما خط را به ظرفیت نهایی برساند.
    به گفته موسوی در حال حاضر زمین مورد نیاز برای راه اندازی خط تولید سبک گروه بهمن در اهواز به وسعت 300 هکتار آماده تحویل است.

    کرمان موتوراکستریم