فونیکسریمکسبهتام

تکمیل راه های کشور به ۱۶۳ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

عصر خودرو- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:برای تکمیل ۳۰ هزار کیلومتر از پروژه های باقی مانده به ۱۶۳ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

تکمیل راه های کشور به ۱۶۳ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، ایمنی و توسعه حمل و نقل از مقولاتی است که با وجود اینکه در اولویت های کاری دولت های مختلف قرار داشته اما هنوز بسیاری از پروژه های عمرانی این بخش در انتظار تامین منابع مالی بوده و نیمه کاره مانده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از نیاز 7 هزار میلیارد تومانی برای نگهداری راه های کشور سخن می گوید و از طرفی ایمنی حمل و نقل ریلی و بهبود ناوگان فرسود هوایی نیاز به منابع مالی مناسب دارد، اما همچنان تامین اعتبارات با مشکلات جدی مواجه است.

تامین اعتبار مهمترین چالش راه های کشور

میر امینی معاون برنامه‌ریزی وزیر راه و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص اعتبارات مورد نیاز برای توسعه حمل و نقل اظهار داشت: تامین منابع مالی وزارت راه و شهرسازی از طریق بودجه عمومی سالانه و همکاری های با بخش خصوصی صورت می گیرد.

به گفته وی طبق برنامه ریزی صورت گرفته باید 258 هزارکیلومتر راه به بهره برداری برسد، که از این میزان 47 هزار کیلومترآن طی پروژه های مختلف اجرایی شده و در حال حاضر 30 هزار کیلومتر باقیمانده است.

معاون برنامه‌ریزی وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: اتمام پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی در حال اجرا به  163 هزار میلیارد تومان منابع مالی نیاز دارد که 140 هزار میلیارد آن مربوط به پروژه هایی است که بالای 50 درصد رشد داشته اند  و مابقی به طرح هایی که به تازگی شکل گرفته اند، مربوط می شود.

امیری به افق 1404 و پیش بینی وضعیت راه های کشور در آن اشاره کرد و افزود: سالانه 12 هزار میلیارد برای بهبود وضعیت راه ها باید  اختصاص پیدا کند که 8 هزار میلیارد آن در بودجه سال آتی  پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه بودجه های عمومی به بخش حمل و نقل ریلی اختصاص یافته اظهار داشت: این امر موجب کاهش 40 درصدی منابع حمل و نقل جاده ای شده و باید در این خصوص برنامه ریزی مجدد صورت گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بودجه مورد نیاز حمل و نقل ریلی را 8 هزار میلیارد دانست و بیان کرد: با توجه به محدودیت های منابع مالی پیش بینی می کنیم که نیمی از این مقدار توسط سرمایه گذاری های خارجی تامین شود.

وی در پایان تاکید کرد: علی رغم کاهش محسوس منابع با استفاده بهینه از آنها می توان عملکرد مناسب در حوزه های نگهداری جاده ها و شریان های حیاتی و توسعه بهره وری در جابجایی هوایی را رقم زد، کاری که در سه سال گذشته نیز اجرایی شده است.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
      آرشیو