فونیکسریمکسبهتام

شکسته شدن رکورد فروش شرکت خودروسازی رولزرویس در سال گذشته میلادی

عصر خودرو- شرکت چندملیتی 'رولزرویس' برای چندمین سال پیاپی، رکورد فروش خودروهای لوکس و گران‌قیمتش را در سال ۲۰۱۶ میلادی، جابجا کرد.

شکسته شدن رکورد فروش شرکت خودروسازی رولزرویس در سال گذشته میلادی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، شرکت رولزرویس روز دوشنبه اعلام کرد که در سال 2016 میلادی، 4100 دستگاه خودرو را به بیش از 50 کشور جهان فروخته است که یک رکورد برای این شرکت بشمار می‌آید.
براساس اعلام شرکت رولزرویس، میزان فروش این شرکت در سال 2016 میلادی نسبت به سال قبل از آن 6 درصد رشد داشته است .
به گفته رولزرویس، میزان فروش این شرکت در زادگاهش انگلیس، 26 درصد، در کشور آمریکا 10 درصد، در چین 23 درصد و در ژاپن 51 درصد رشد داشته است.
به گفته تحلیل گران، افزایش بی‌سابقه فروش رولزرویس که خودرویی گران‌قیمت و لوکس شمرده می‌شود، در حالی صورت می‌گیرد که اقتصاد جهانی در سال گذشته میلادی، سال نسبتا پرتلاطمی را پشت سر گذاشت.
در همین حال شرکت رولزرویس که هم ‌اینک مالک اصلی آن شرکت آلمانی 'بی ام و ' است، وعده داده است که به‌رغم تردیدها و نگرانی های ایجاد شده بعد از همه‌پرسی برگزیت در 23 ژوئن 2016 میلادی، همچنان به سرمایه‌گذاری‌اش در انگلیس ادامه دهد.
برخی از شرکت های خودروساز تهدید کرده اند که درصورت خروج بریتانیا از بازار واحد اروپایی، مقر خود را به سایر کشورهای اروپایی منتقل خواهند کرد.
شرکت رولزرویس، در حال حاضر در حدود یک هزار و 700 نیرو در انگلیس دارد که نسبت به سال 2003 میلادی 500 درصد رشد نشان می‌دهد.
شرکت رولزرویس در سال 1906 میلادی توسط 'چارلز رولز ' و 'هنری رویس'، تحت نام 'رولز-رویس لیمیتد' تأسیس شده است.
در سال 1971 میلادی برای جلوگیری از ورشکستگی شرکت رولز-رویس، دارایی های این شرکت از سوی دولت انگلیس، ملی اعلام شد و سپس در سال 1973 میلادی شرکت رولز-رویس به دو شرکت تفکیک شد و بخش خودروسازی رولز-رویس موتورز نام گرفت و بخش هوافضای آن نیز تحت عنوان رولز-رویس هلدینگ ثبت گردید.
مدیریت رولز-رویس موتورز در سال 1980 میلادی به شرکت 'ویکرز' سپرده شد و در سال 1987 میلادی توسط گروه فولکس واگن خریداری شد، که در نهایت در سال 1998 به 'ب ام و' واگذار گردید و نام آن نیز به 'رولز-رویس موتور کارز ' تغییر پیدا کرد. این شرکت هم اکنون به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از شرکت خودروسازی 'ب ام و ' به شمار می‌آید.
در همین حال شرکت چندملیتی 'جگوار لندرور' نیز که بزرگترین خودروساز انگلیسی به شمار می‌آید ، روز دوشنبه اعلام کرد که توانسته است رکورد فروش خودروهایش که در زمره خودروهای لوکس و گران‌قیمت محسوب می‌شوند، بشکند.
شرکت 'جگوار لندرور ' که هم‌اینک مالک اصلی شرکت هندی 'تاتا ' است، گفته که در سال 2016 میلادی توانسته 583 هزار دستگاه خودرو بفروشد که نسبت به سال قبل از آن 20 درصد رشد داشته است.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
      آرشیو