فونیکسریمکسبهتام

مرسدس-بنز بزرگترین لوکس ساز جهان شد

عصر خودرو- انتظار می‌رود شرکت خودروسازی مرسدس-بنز چهار سال زودتر از هدفگذاری خود، به هدف تبدیل شدن به بزرگترین سازنده خودروهای لوکس در جهان تبدیل شود.

مرسدس-بنز بزرگترین لوکس ساز جهان شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از رویترز، این هدف تنها پس از اینکه مرسدس-بنز گرفتن سهم بازار را رها کرد و روی تولید خودروهای پیشرفته و صاحب سبک مورد علاقه مشتریان تمرکز کرد، محقق شد.

معرفی خودروهای شیک و اسپورت و تثبیت جایگاه به عنوان پیشتاز فناوریهای جدید همچون فناوری خودران به احیای این برند کمک کرده و تحلیلگران می‌گویند به این شرکت در حفظ جایگاهش کمک خواهد کرد.

این دستاورد برای دیتر زچه رئیس شرکت دایملر که در ابتدا و پس از جدایی این شرکت از کرایسلر در سال 2007 با مشکلات زیادی دست به گریبان بود، یک پیروزی بزرگ محسوب می‌شود.

چهار سال پیش زچه با سهامداران عصبانی روبرو بود که گمان می‌کردند این خودروساز از رقبایی همچون ب ام و و آئودی عقب افتاده است.

وی اواخر سال 2016 در مصاحبه ای گفت: ما یک سری کسری‌ها و مشکلات هزینه ای و کیفی داشته ایم. طراحی مان درجه یک نبود و در کنار کرایسلر ما یک سازنده صرف خودروهای لوکس به حساب نمی آمدیم.

دایملر اعلام کرد که در سال 2016 تعداد دو میلیون و 80 هزار دستگاه خودروی سواری با نشان مرسدس-بنز فروخته است و به پیشتازی که ب ام و از سال 2005 در بازار خودروهای لوکس داشت خاتمه داده است. مرسدس-بنز با احتساب خودروهای برند اسمارت، سال گذشته دو میلیون و 230 هزار دستگاه خودرو فروخته است.

 

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط