فونیکسریمکسبهتام

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان:

۵۵۰۰ خودرو در لرستان موفق به دریافت کارت معاینه فنی نشدند

عصر خودرو- مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان گفت: پنج هزار و ۵۰۰ خودرو در این استان طی امسال موفق به دریافت کارت معاینه فنی نشدند.

۵۵۰۰ خودرو در لرستان موفق به دریافت کارت معاینه فنی نشدند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، علی زندی فر در سخنانی اظهار داشت: در 9 ماه نخست سال جاری بیش از 31 هزار و 394 وسیله نقلیه به مراکز معاینه فنی لرستان مراجعه کرده که 25 هزار و 801 دستگاه موفق به دریافت نمره قبولی و کارت معاینه فنی شده‌اند.

وی گفت: بنا به اعلام مراکز معاینه فنی استان از مجموع وسایل نقلیه مراجعه کننده در 9 ماه امسال، 5 هزار و 591 وسیله رد و موفق به دریافت کارت معاینه فنی نشده‌اند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان افزود: براساس این آمار، بیشترین قبولی و ردی در مراجعات به مراکز معاینه فنی استان در این مدت مربوط به کلاس وسیله نقلیه کشنده و کامیون بوده است.

وی با بیان اینکه 33 درصد کل مراجعات مینی‌بوس‌ها و 28 درصد کامیونت‌ها منجر به عدم دریافت کارت معاینه فنی شده است، اظهار داشت: مهمترین دلیل عدم دریافت کارت معاینه فنی مینی‌بوس‌ها، فرسودگی ناوگان مینی‌بوسی استان لرستان است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان با اشاره به اینکه بیشترین مراجعات مراکز معاینه فنی مربوط به ماه‌های فروردین و اردیبهشت بوده است عنوان کرد: مرکز معانیه فنی خرم‌آباد با 9 هزار و 588 و بروجرد با 4هزار و 840 مراجعه به ترتیب بیشترین و کمترین آمار مراجعه کننده را به خود اختصاص داده‌اند.

زندی فر بیشترین قبولی و کمترین ردی را مربوط به مرکز معاینه فنی شهرستان ازنا عنوان کرد و گفت: بیشترین آمار ردی وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین در مرکز معاینه خرم‌آباد به ثبت رسیده است.

وی عدم عملکرد سیستم ترمز و نور چراغ‌ها را مهمترین دلایل عدم دریافت کارت معاینه فنی وسایل نقلیه کشنده، کامیون، کامیونت و اتوبوس دانست و اضافه کرد: عملکرد نامناسب سیستم ترمزها با 34 درصد، عملکرد نور چراغ‌ها با 16 درصد و وضعیت نامناسب آج لاستیک‌ها از مهمترین دلایل عدم دریافت کارت معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین است.

 

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
      آرشیو