فونیکسریمکسبهتام

قیمت موتورسیکلت ۱۵ درصد افزایش می‌یابد

عصر خودرو- رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت تهران از شرایط بسیار بد و نگران کننده بازار موتورسیکلت خبر داد و گفت : متاسفانه رکود ... قیمت موتورسیکلت ۱۵ درصد افزایش می‌یابد

قیمت موتورسیکلت ۱۵ درصد افزایش می‌یابد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایران جیب ، رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت تهران از شرایط بسیار بد و نگران کننده بازار موتورسیکلت خبر داد و گفت : متاسفانه رکود فعلی بازار بر افت تولید و فروش در این صنعت تاثیر گذاشته است این در حالی است که انتظار می رود دولت برای وضعیت کنونی اقتصاد کشور و رفع رکود حاکم بر کلیه بازارها تدبیری بیاندیشد .

    محمد خادم منصوری اظهار داشت : مشکل نقدینگی در این صنف موجب افزایش نگرانی فعالان و فروشندگان در این بخش شده است به طوری که شرایط کنونی هر روز موجب ورشکستگی و تعطیلی بخشی از فروشندگان  در این صنف می شود.

    وی تصریح کرد : هم اکنون در صنف تولیدکنندگان و فروشندگان موتورسیکلت  افراد با تجریه ای وجود دارند که نزدیک به 50 سال است که در این صنعت فعالیت دارند و امروز با توجه به شرایط حاکم بر تولید در این صنعت حاضرند بدون هیچ گونه چشم داشتی تولیدکنندگان در این صنعت را به هر نحوی حمایت نماید.

    وی تصریح کرد : متاسفانه بازار موتورسیکلت هر ساله از آبان تا بهمن ماه به دلیل سردی هوا با رکود و کاهش تقاضا مواجه می شود اما در دو سه سال اخیر مشکلات رکود و کاهش شدید نقدینگی فضای بسیار بدی را برای این صنف بوجود آورده است  به طوری که هر روز شاهد ورشکستگی تعدادی از تولید کنندگان و فروشندگان موتورسیکلت در کشور هستیم.

    وی گفت : امید است تدبیری اندیشیده شود که بازار موتورسیکلت و به طور کلی شرایط اقتصادی کشور و سایر صنوف از وضعیت فعلی خارج شود.

    وی در ادامه به تاثیر سیر صعودی نرخ ارز بر قیمت موتورسیکلت پرداخت و اظهار داشت  : به دلیل کاهش تولید و افت تقاضا تاکنون نوسانات نرخ ارز ، بر بازار موتورسیکلت تاثیر چندانی نداشته است این در حالی است برخی از اقلام و مواد اولیه مورد نیاز در این صنعت 5 تا 10 درصدی افزایش قیمت داشته است.

    رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت تهران افزود : امروز به دلیل افت شدید تقاضا ، تولیدکننده تمایلی به اعمال نرخ ارز بر هزینه تولید و افزایش قیمت موتورسیکلت ندارند.

    منصوری تاکید کرد : در شرایط کنونی که تقاضا کاهش یافته تولیدکننده ترجیح می دهد با وجود ضرر و زیان ، محصول تولیدی را با قیمت های گذشته عرضه کند در حالی که در شرایط معمول با افزایش 5 درصدی نرخ دلار ، قیمت ها 15 تا 20 درصد افزایش را در بازار تجربه می کرد.

    وی همچنین از افزایش 10 تا 15 درصدی قیمت موتورسیکلت در ماههای آتی  خبر داد و گفت : همراه با افزایش نرخ ارز و تغییر در هزینه تولید و سایر  هزینه ها، پیش بینی می شود قیمت موتورسیکلت بین 10 تا  15 درصد افزایش یابد.

    وی  با اشاره به سلب اختیار اتحادیه از نرخ گذاری و نظارت بر قیمت ها ، گفت : امروز با هر گونه افزایش قیمتی در کالاها ، تعزیرات وارد می شود اما به حق در مورد اصنافی که باید جریمه شوند اعمال قانون نمی شود.

    وی گفت : تا پیش از این نرخ گذاری با اتحادیه ها ، اتاق اصناف و  بازرگانی بود و این بخش ها در کنار هم با برگزاری جلساتی به بررسی قیمت ها پرداخته و معمولا از اتحادیه ها در خواست می گردید تا از افزایش غیر منطقی قیمت ها جلوگیری نمایند و اتحادیه ها نیز با طرح این مساله با تولیدکنندگان ، مانع هر گونه افزایش قیمت می شدند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو