فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل بیمه پاسارگاد مطرح کرد

تغییر معیار پرداخت دیه راه کاهش قیمت بیمه‌نامه شخص ثالث

عصر خودرو- مدیرعامل بیمه پاسارگاد گفت: در حالی که مردم بابت بیمه شخص ثالث حق بیمه قابل توجهی می‌پردازند همچنان برای جبران خسارات کفایت نمی‌کند و نتیجه این وضعیت رشد روز افزون کسانی است که به دلیل ناتوانی در پرداخت حق بیمه، از بیمه کردن وسایل نقلیه خود منصرف می‌شوند.

تغییر معیار پرداخت دیه راه کاهش قیمت بیمه‌نامه شخص ثالث
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از فارس، معصوم ضمیری پرسید سال‌های متمادی است که بیمه شخص ثالث در سبد محصولات صنعت بیمه زیان‌ده و معضل اساسی است، چرا تا به حال راه‌حلی برای آن اتخاذ نشده است، مدیرعامل بیمه پاسارگاد اظهار داشت: بیمه شخص ثالث سالهاست در صنعت بیمه مشکلات اساسی دارد و صنعت بیمه هر آنچه که در توان داشته از تلاش در مدیریت مشکلات گرفته تا کاهش آثار زیانبار مالی را در دستور کار خود قرار داده است.

    وی عدم توفیق صنعت بیمه در حل مشکل شخص ثالث را نپذیرفت ندانست و افزود: می‌توان گفت مشکلات فعلی بیمه شخص ثالث در نبود مدیریت و کنترل آن در سال‌های گذشته می‌توانست به مراتب بیشتر شود.

    مدیرعامل بیمه پاسارگاد در خصوص پیشنهاد تغییر مبنای پرداخت دیه از شتر به نقره تصریح کرد: شارع مقدس در تعیین مبلغ دیه مبانی مختلفی را به انتخاب جانی (قاتل) تعیین کرده است که یکی از آن اقلام، بهای شتر است.

    وی با بیان اینکه در سالهای نه چندان دور مبنای محاسبه دیه به درهم نقره نیز انجام می‌گرفته است، افزود: با توجه به تفاوت اساسی در قیمت نقره و شتر در سالهای اخیر به نظر می‌رسد چنانچه مقدمات قانونی لازم در جهت انتخاب درهم نقره به عنوان مبنای محاسبات دیه به جای شتر، فراهم شود مبلغ دیه یک فرد مسلمان بیش از 50% کاهش می یابد و متناسب با آن تعهدات بیمه‌گذاران شخص ثالث نیز کمتر می‌شود.

    ضمیری تصریح کرد: کاهش مبلغ دیه به طور مستقیم در تعیین حق بیمه شخص ثالث و کمک به بیمه گذاران این بیمه نامه موثر است. با وجود حق بیمه قابل توجهی که هم اکنون از بیمه گذاران دریافت می شود، منابع دریافتی برای جبران خسارات کافی نیست.

    به گفته مدیرعامل بیمه پاسارگاد اثر ثانوی کاهش مبلغ حق بیمه کاهش تعداد افرادیست که به دلیل عدم توانائی در پرداخت حق بیمه، از بیمه کردن وسائط نقلیه منصرف می شوند.

    خبرنگار فارس از ضمیری پرسید: عوارض پرداختی به نیروی انتظامی و وزارت بهداشت از محل فروش بیمه نامه شخص ثالث تا چه حد توانسته است آمار تلفات و مصدومان و بالتبع خسارات صنعت بیمه را کاهش دهد؟

    وی پاسخ داد: وضع عوارض به حق بیمه شخص ثالث در سال‌های اخیر موجب افزایش مبلغ حق بیمه شده است و می‌توان گفت این مبلغ نیز به طور غیر مستقیم به خریداران بیمه نامه تحمیل می شود.

    این مدیر صنعت بیمه افزود: هر چند در مواردی مصرف عوارض ممکن است موجبات کاهش خسارات را فراهم کرده  باشد لیکن تحمیل پرداخت هزینه عمومی مربوط به کاهش خسارات فقط به آندسته از مردم که بیمه نامه می خرند جای تامل است و حذف آنها می تواند موجبات کاهش حق بیمه و افزایش استفاده کنندگان از خدمات بیمه را فراهم سازد.

    بر اساس این گزارش رئیس کل بیمه مرکزی در همایش امسال بیمه و توسعه از زیان 3500 میلیارد تومانی شرکت های بیمه از محل بیمه شخص ثالث در 5 سال اخیر خبر داد.همتی این را هم گفت که صنعت بیمه در سال گذشته 3 درصد سود داشت و تحت عناوین مختلف 14 درصد عوارض به نیروی انتظامی،وزارت بهداشت، مالیات بر ارزش افزوده و صندوق خسارات بدنی پرداخت.

    به گفته همتی با تغییر مبنای پرداخت دیه از قیمت هر شتر به نقره خرید حق بیمه شخص ثالث برای مردم قابل تحمل‌تر و امکان افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور فراهم می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو