فونیکسریمکسبهتام

رویای فوق سریع چینی‌ها !

عصر خودرو- شرکت چینی فارادای فیوچر در حال بالا بردن انتظارات از محصولاتش است و ادعا کرده سریع‌ترین خودروی شاسی بلند را به‌زودی معرفی خواهد کرد. معرفی این کراس اوور برای سوم ژانویه برنامه‌ریزی شده است که در مسابقه‌ای درگ با مدل تسلا S به رقابت خواهد پرداخت. این به آن معنا خواهد بود که فیوچر فارادای به دنبال شکست دادن سریع‌ترین خودروی برقی جهانی است.

رویای فوق سریع چینی‌ها !
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، فیوچر فارادای خودرویی است که در آمریکا و با پشتیبانی مالی چینی‌ها در زمینه ساخت خودروهای برقی از نوع پر سرعت فعالیت دارد. شرکت تسلا با داشتن مدل X که خودرویی تمام برقی و شاسی‌بلند است توانسته عنوان اولین خودروی برقی و شاسی‌بلند دنیا را به خود اختصاص دهد اما فیوچر فارادای از راه رسیده و قصد دارد خودرویی بهتر از تسلا را در این حیطه بسازد. تسلا مدل S از طرفی خودرویی سریع و پر‌قدرت است که در مدل P100D به حداکثر توان خود رسیده است. در واقع عدد 100 در این مدل به معنای ظرفیت ذخیره‌سازی باتری‌ها به میزان 100 کیلو وات برق است که برق عظیمی به حساب می‌آید.

    این خودرو‌ها از نظر توان در حد بنتلی بنتایگا هستند که به موتوری 6 لیتری و 12 سیلندر مجهز است که توان تولید 600 اسب بخار را دارد. بنتلی در مدل بنتایگا در ظرف 5/ 3 ثانیه می‌تواند به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد و این اعداد برای مدل‌هایی برقی که نام برده شد دور از دسترس نیستند و این مدل از خودروها به دلیل استفاده از موتورهای پر قدرت برقی در کنار باتری‌هایی با ظرفیت بالا توان رسیدن به این شتاب و سرعت‌ها را خواهد داشت. فراری 488 GTB از دیگر خودروهایی است که فیوچر فارادای برایش خط و نشان کشیده و در ویدئوهایی که منتشر شده این محصول مرموز فارادای در رقابت با این مدل فراری هم پیروز و سربلند بوده است. به نظر می‌رسد تسلا مدل S P100D شکست‌ناپذیر باشد چرا که این خودرو برای مدت‌ها عنوان سریع‌ترین خودروی برقی و تولیدی را به خود اختصاص داده است و کمتر کسی فکر می‌کرد خودرویی شاسی‌بلند بتواند از این سدان سریع پیشی بگیرد. فراموش نکنیم که تسلا مدل S و نسخه P100D می‌تواند در مدت زمان فقط 5/ 2 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد که خودروهای کمی در دنیا وجود دارند که سریع‌تر از این رکورد باشند اما به نظر می‌رسد که محصول نامشخص و با شکل و شمایل یک SUV ساخته شده در شرکت فیوچر فارادای توانسته تسلا مدل S را شکست دهد. این شکست یعنی دنیای ماشین‌های برقی خودرویی شاسی‌بلند و با شتابی در حد یک سوپراسپرت را به خود خواهد دید و نمونه اولیه این خودرو به‌خوبی توانسته است از پس رقبایش برآید. پیش از این رقابت شرکت تسلا موتورز اعلام کرده بود که قصد دارد با افزایش توان در خودروی مدل S شتاب آن را به 4/ 2 ثانیه برساند که تصورش هم سخت است که خودرویی برقی بتواند به چنین شتابی دست پیدا کند.

    شرکت فارادای فیوچر در سال گذشته از خودرویی مفهومی و برقی با قدرت 1000 اسب بخار رونمایی کرده است که ظاهری شبیه خودروهای فرمول یک دارد اما ساخت خودرویی سوپراسپرت و شاسی‌بلند از جمله موضوعاتی نیست که بتوان به راحتی از کنارش عبور کرد. خودروهای شاسی‌بلند معمولا به دلیل وزن و شرایطی که دارند از در رده خودروهای پرشتاب دنیا قرار نمی‌گیرند، هر چند برخی مدل‌های جدید این قابلیت‌ها را دارند و می‌توانند در پیست‌های درگ هم حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند اما شاسی بلند برقی که بتواند تسلا مدل S را شکست دهد محصولی فوق‌العاده خواهد بود. البته مشخص نیست نسخه‌ای که در این مسابقه استفاده شده است به‌روز‌رسانی شده یا نه ولی اگر هدف فیوچر فارادای نشان دادن این بوده که توانسته است به دانش فنی این کار دست پیدا کند، در این کار موفق بوده است البته ساخت نمونه اولیه نسبت به تامین هزینه‌های سرسام‌آور تولید راحت‌تر خواهد بود.

    خبری‌هایی که از میزان بدهی‌های این شرکت به گوش می‌رسد خوشایند نیست اما این شرکت شروعی فوق‌العاده را تجربه کرده است و شاید همین شکست دادن‌های رقبای مطرح خود باعث شود سرمایه‌های زیادی به سوی این شرکت نوپا روانه شود، البته این خودرو‌ساز نو‌ظهور تا به حال تولید انبوه را تجربه نکرده است و در حال ساخت مدل‌های مفهومی و نمونه‌های اولیه است. به همین دلیل وضعیت و جایگاه آن در صنعت خودرو مشخص نیست. فارادای فیوچر فعلا بیشتر یک شرکت دیجیتالی است که محصولات خودرویی تولید می‌کند. باید منتظر شد و دید که آیا این خودرو ساز می‌تواند تحولی در صنعت برقی‌سازی ایجاد کند یا نه.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو