فونیکسریمکسبهتام

خودرویی ها در بازار سرمایه/ ۷ آذر ۹۵

واکنش منفی گروه خودرویی به اخبار مثبت

عصر خودرو- در جریان معاملات امروز سه شنبه، شاخص کل گروه خودرو و ساخت قطعات با کاهش ۱۹۹ واحدی معادل ۱ درصد کاهش بازدهی، در ارتفاع ۱۸ هزار و ۶۵۰ واحدی درجا زد، همچنین توسط سهامداران گروه تعداد ۵۷ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۹ میلیارد تومان در ۴ هزار نوبت معاملاتی دادوستد شد.

واکنش منفی گروه خودرویی به اخبار مثبت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» ، علی رغم اخبار امیدوار کننده و آمارهای عالی از تولید و فروش خودروسازان بزرگ، وضعیت گروه خودرویی در بورس هر روز وخیم تر می شود، در حالیکه با پوشش 82 درصدی بودجه فروش ایران خودرو طی 9 ماه انتظار تعدیل مثبت از این سهم می رود، قیمت سهم با افت 1.5 درصدی در قیمت 2,716ریال با 13.6 میلیون حجم به کار خود خاتمه می دهد، اگر خرید 900 هزاری سرمایه گذاری سمند و 500 هزاری سرمایه گذاری ملی نبود، سهم افت بیشتری را هم تجربه می کرد.
    ورنا در پایان سال مالی اش تعدیل مثبت سنگین اعلام می کند اما روند سهم هر روز نزولی تر می شود، به طوریکه امروز هم 0.56 درصد افت کرد و در قیمت 1,245ریال قرار گرفت.
    خپارس با افزایش سرمایه جذابش از ماده 141 قانون تجارت و زیان انباشته اش خلاص می شود و آمار تولید و فروش 9 ماهه را با پوشش بالای بودجه منتشر می کند، به طوریکه آذرماه نقطه اوج خپارس با تحقق 12 درصد کل فروش می شود و اگر شرکت در ماه های باقی مانده سال با همین فرمان پیشروی کند یک تعدیل مثبت جالب توجه خواهد داشت ولی سهم در قیمت 863ریال با کاهش 3.79درصدی مواجه می شود .
    حق تقدم خپارس نیز جزو منفی ترینهای امروز گروه بود، امروز خپارسح در قیمت پایانی 96 ریال با صف فروش سنگین 198 میلیونی و افت 8.57 درصدی به کار خود خاتمه داد.
    یک دلیل عکس العمل منفی معامله گران به اخبار خوب گروه، توقف طولانی مدت خساپا است، با این حال امروز خساپا یک قدم دیگر به بازگشایی نزدیک شد و آمار تولید و فروش 9 ماهه اش را منتشر کرد که با پوشش مناسب 78 درصدی فروش در صورت ادامه روند امکان تعدیل مثبت در این سهم نیز وجود دارد .
    در مجموع در این روز از 23 نماد معاملاتی 20 نماد کاهش قیمت داشتند که در این بین نمادهای ختراک 4.75 درصد، خپارس  با 3.79 درصد، خریخت3.25 درصد و خکمک 3.87 درصد منفی ترین‌ها بودند، نماد خفنر از دو روز قبل، زمان بازگشایی تاکنون در صفر تابلو معامله می شود، این نماد امروز به همراه خلنت و ختراک صف فروش سبک تشکیل داده بودند، در مقابل خنصیر در قیمت 4,706 ریال صف خریدی با حجم سبک 12 هزاری در حاشیه 4.65 درصدی تشکیل داد که به همراه خاذین 940 ریالی با رشد 0.75 درصد سبزپوشهای امروز بودند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو