فونیکسریمکسبهتام

اعلام جزئیات افزایش ۲۰۰ هزار تا ۲ میلیون تومانی قیمت ۴ محصول ایران خودرو

عصر خودرو : معاون فروش و بازاریابی شرکت ایران خودرو با تشریح مصوبه اخیر کمیته قیمت گذاری خودرو از تعدیل قیمت برخی محصولات این شرکت خبر داد.

اعلام جزئیات افزایش ۲۰۰ هزار تا ۲ میلیون تومانی قیمت ۴ محصول ایران خودرو
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۱:۰۹

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» به نقل از فارس علی اصغر سرایی نیا افزود: تولید 3 محصول ایران خودرو در حاشیه ضرر قرار داشت و به همین دلیل با ارائه پیشنهادی به کمیته قیمت گذاری خودرو از مسئولین وزارت صنایع خواستیم تا مجوز افزایش قیمت برای این خودروها صادر شود.
    وی ادامه داد: تولید سوزوکی گراند ویتارا با ضرر بیش از 4 میلیون تومانی در هر دستگاه همراه بود و به منظور حل این مشکل کمیته قیمت گذاری خودرو با افزایش 8 درصدی قیمت ویتارا موافقت کرد که فعلاً ایران خودرو 6 درصد از این افزایش را اعمال کرده است.
    به گفته وی، با مصوبه کمیته قیمت گذاری، بهای این محصول از 45 میلیون تومان به 47 میلیون و 200 هزار تومان افزایش یافته است.
    سرایی نیا با اشاره به ضرر 2 میلیون تومانی ایران خودرو در تولید تندر 90 مدل E2 گفت: طبق مصوبه کمیته قیمت گذاری خودرو این محصول با رشد 500 هزار تومانی به قیمت 14 میلیون و 580 هزار تومان عرضه خواهد شد.
    به گفته وی تا پیش از اجرای مصوبه کمیته قیمت گذاری خودرو، تندر 90 مدل E2 با قیمت 14 میلیون و 90 هزار تومان عرضه می شد.
    معاون فروش ایران خودرو همچنین با اشاره به موافقت کمیته قیمت گذاری خودرو با افزایش 200 هزار تا یک میلیون تومانی قیمت برخی مدل های پژو 206 اظهار داشت: تیپ 2 این محصول با قیمت 14 میلیون و 80 هزار تومان عرضه می شد که با افزایش قیمت صورت گرفته، این محصول با نرخ 14 میلیون و 580 هزار تومان عرضه می شود.
    وی ادامه داد: قیمت پژو 206 تیپ 3 و 5 نیز با افزایش 200 هزار تومانی همراه بوده است.
    به گفته سرایی نیا مدل V9 پژو 206 نیز با 300 هزار تومان افزایش، 19 میلیون و 570 هزار تومان عرضه می شود.
    وی تصریح کرد: قیمت پژو 206 مدل V8 نیز با رشد 500 هزار تومانی از 16 میلیون و 600 هزار تومان به 17 میلیون و 100 هزار تومان افزایش یافته است.
    معاون فروش ایران خودرو در مورد پژو 207 آی نیز گفت: قیمت این خودرو با افزایش 205 هزار تومانی همراه بوده و در حال حاضر نوع دنده ای آن 17 میلیون و 410 هزار تومان و نوع اتومات آن 19 میلیون تومان به مشتریان عرضه می شود.
    وی تصریح کرد: در سال گذشته 5 درصد خودروهای تولید ایران خودرو مشمول کاهش قیمت شدند و امسال نیز در تیر ماه حدود 60 درصد از خودروها شامل این کاهش قیمت شده اند.
    وی در پایان تاکید کرد: ایران خودرو قصد افزایش قیمت محصولاتش را ندارد و سیاست ما این نیست که افزایش قیمتی داشته باشیم.

    کرمان موتوراکستریم