فونیکسریمکسبهتام

نبض لجستیک سایپا در سایپا لجستیک می زند

عصر خودرو- شرکت سایپا لجستیک ازسال ۸۳ با رویکرد جدید برای ایجاد نگاه سیستماتیک به مقوله لجستیک و حرکت به سوی برند سازی درصنعت حمل ونقل کشور در مجموعه گروه خودروسازی سایپا فعالیت خود را آغاز کرد و توانست طی بیش از یک دهه فعالیت مستمر جایگاه مهمی را درحمل و نقل چند وجهی به ویژه در بخش لجستیک صنعت خودروسازی کشور به دست آورد. در سال جاری و بنابر تصمیم و نظر مدیریت ارشد گروه خودروسازی سایپا در راستای تبدیل شرکت سایپا لجستیک به مرکز بزرگ لجستیکی گروه، شرکت های شامخ و قسمت سفارش سازی شرکت ستکو به سایپا لجستیک منتقل شد.

نبض لجستیک سایپا در سایپا لجستیک می زند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، هدف از انتقال فعالیت های شرکت های مذکور به سایپا لجستیک، تبدیل این شرکت به مرکز متمرکز لجستیکی گروه می باشد، تا از این طریق و بر اساس یک مدل کارشناسی شده سایپا لجستیک پاسخگوی نیازهای لجستیکی گروه سایپا باشد؛ چراکه سایپا لجستیک در طول مدت فعالیت خود همواره پاسخگویی ایمن و قابل اطمینان برای نیازهای گروه خودروسازی سایپا بوده است.
    یکی از فعالیت هایی که از شرکت شامخ به سایپا لجستیک منتقل شده، انبارش و مدیریت انبار می باشد. فضای وسیع و مساحتی بالغ بر 63000 مترمربع با برخورداری از 6 انبار، فرصت بی نظیری را به سایپا لجستیک در جهت مدیریت یکپارچه و جامع لجستیک داده است. هم چنین وجود زیرساخت های مناسب در حوزه مدیریت انبارش که البته باید گسترش و توسعه یابد از دیگر نکات مثبت این تغییر است.
    بسته بندی قطعات خودرویی برای بازار داخل و خارج از کشور، از دیگر فعالیت های است که اکنون در شرکت سایپا لجستیک صورت می گیرد. بسته بندی استاندارد برای قطعات خودروهای گروه سایپا، بسته بندی ایمن و مهندسی شده و همچنین بسته بندی قطعات خودرویی به صورت CKD و SKD جهت صادرات از فعالیت هایی است که هم اکنون  به صورت روزانه در سایپا لجستیک انجام می شود.
    همچنین طراحی و تولید انواع پالت های فلزی و چوبی مورد نیاز گروه سایپا که به عنوان ظروف اصلی لجستیکی مورد استفاده قرار می گیرند نیز در این شرکت تولید می شود. بهره برداری از دو کارگاه چوبی و آهنگری و نیز نیروی متخصص و کارآمد در حوزه بسته بندی از مزایای شرکت در این حوزه می باشد.
    بر این اساس فعالیت های مهم  زنجیره لجستیک، شامل بسته بندی، انبارش، حمل ونقل و تخلیه و بارگیری  به صورت متمرکز در سایپا لجستیک صورت می گیرد.
    یکی از محورهای 3PL در صنعت خودرو سازی که در حوزه محصول تعریف می شود، نصب آپشن است. این فعالیت که پیش از این در شرکت ستکو صورت می گرفت اکنون با انتقال به سایپا لجستیک در این شرکت انجام می شود. نصب آپشن بر روی خودروهای تولیدی گروه سایپا با گارانتی یک ساله مزیتی است که برای مشتریان بسیار مهم بوده و این امر می تواند سهم بازار را برای این شرکت توسعه دهد. همچنین گسترش فعالیت های آپشن در بازار داخل و خارج از کشور موضوع مهمی است که سایپا لجستیک به طور جدی آن را دنبال و پیگیری می کند.
    بر این اساس تجمیع خدمات حمل و نقل، مدیریت انبار، عملیات بسته بندی و خدمات سفارشی سازی با هدف گسترش فعالیت های سایپا لجستیک به عنوان یک شرکت 3pl برنامه ریزی و اجرا شده است. استفاده حداکثری از ظرفیت موجود در حوزه های حمل و نقل، انبارداری و خدمات ارزش افزوده در جهت پاسخگوی سریع و به موقع به نیاز مشتریان مهم ترین هدفی است که سایپا لجستیک در دوره جدید خود دنبال می کند.
    در کنار تمامی مواردی که در بالا به آن ها اشاره شد، اختصاص 47 درصد از سهام شرکت سایپا لجستیک به خانواده های معظم شهدا فرصت بی نظیر خدمت را برای تمامی کارکنان شرکت فراهم آورده است. پرسنل قدرشناس سایپا لجستیک با افتخار به این موضوع، همواره تمام تلاش خود را در جهت افزایش بهره وری و ارائه خدمت به خانواده های معظم شهدا به کار می بندند.
    شرکت سایپا لجستیک امیدوار است که با بهره گیری از نیروی متخصص و همچنین کارآمد و جدیت و همت والایی که در کارکنان این شرکت در سطوح مختلف سازمانی وجود دارد بتواند در جهت دستیابی به اهداف تعیین شده موفق و همچون گذشته به وظایف خود در گروه بزرگ خودروسازی سایپا جامه عمل بپوشاند.
    محمدباقر نوفلی- مدیرعامل شرکت سایپا لجستیک

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو