فونیکسریمکسبهتام

عضو شورای اسلامی شهر تهران

۴۳۰ هزار موتورسیکلت کاربراتوری در ردیف پلاک‌گذاری هستند

عصر خودرو- عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: ۴۳۰ هزار موتورسیکلت کاربراتوری در ردیف پلاک‌گذاری قرار گرفته است که از پلیس راهور تقاضا می‌شود نسبت به پلاک‌گذاری این موتورسیکلت‌ها اقدام نکنند.

۴۳۰ هزار موتورسیکلت کاربراتوری در ردیف پلاک‌گذاری هستند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، معصومه آباد در سیصد و چهاردهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: 430 هزار موتورسیکلت کاربراتوری در ردیف پلاک‌گذاری قرار گرفتند که بخشی از آنها وارد شهر تهران می‌شود.

    وی افزود: با توجه به اینکه 80 درصد آلایندگی‌ها مربوط به خودروهاست و متهم اول موتورسیکلت‌ها کاربراتوری است، بیان داشت: براساس محاسبات صورت گرفته هر موتورسیکلت کاربراتوری در هر کیلومتر 15 گرم آلایندگی ایجاد می‌کند که روزانه موتورسیکلت‌ها 100 کیلومتر پیمایش دارند و بر این حساب 1500 گرم آلایندگی در سطح شهر ایجاد می‌شود و این نشان می‌دهد که بمب شیمیایی در تهران در حال انفجار است.

    عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: این 430 هزار موتورسیکلت کاربراتوری که باید در 10 سال شماره‌گذاری می‌شد، متأسفانه در یک سال قرار است شماره‌گذاری و بخشی از آن وارد شهر تهران شود.

    وی گفت: پلیس راهور در رابطه با پلاک‌گذاری موتورسیکلت‌های کاربراتوری مقاومت کند و اگر 80 درصد این موتورسیکلت‌ها وارد شهر تهران شود با افزایش شدید آلایندگی مواجه می‌شویم.

    آباد تاکید کرد: به جان 10 میلیون نفر شهروند در تهران توجه شود و این 430 هزار موتورسیکلت کاربراتوری را امحاء کنند و اگر حقوق اولیه مردم را نادیده بگیریم، جفای بزرگی است.

    در ادامه، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: دولت مصوبه دارد که نباید موتورسیکلت‌های کاربراتوری پلاک شوند و پلاک شدن این موتورها هنوز به قطعیت نرسیده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط