فونیکسریمکسبهتام

ساخت مجدد آستون مارتین ۶۰ سال پیش

عصر خودرو- آستون مارتین در اقدامی عجیب به دنبال ساخت مدل‌های DB۴ GT است که بیش از ۶۰ سال پیش آنها را ساخته و البته این تولید به‌صورت محدود انجام شده است. آستون قصد دارد با این کار یک ادای احترام تمام‌عیار به یکی از محصولات مهم خود داشته باشد.

ساخت مجدد آستون مارتین ۶۰ سال پیش
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، این بازگشت به عقب با ساخت 25 دستگاه آستون مارتین دهه 60 میلادی همراه خواهد بود که البته قیمتی میلیونی هم خواهد داشت. این خودروی افسانه‌ای به موتوری 7/ 3 لیتری و 6 سیلندر مجهز بوده است که در سال 1959 در خط تولید آستون مارتین قرار می‌گیرد و تا سال 1963 تولید می‌شود و سریع‌ترین خودروی شهری لقب می‌گیرد. تنها 75 دستگاه از این خودروی اعجاب آور تولید شده است. ارزش هر خودروی سالم نزدیک به 4 میلیون دلار است که گران‌قیمت‌تر از سوپر اسپرت‌های روز است. حال این شرکت انگلیسی اعلام کرده است که قصد دارد مدل DB4 را مجددا تولید کند و دقیقا از همان جایی که تولیدش متوقف شده است این خودرو را بسازد و شماره‌ها و سریال‌های مربوط به خودرو در ادامه مدل‌های 60 سال پیش آن خواهند بود.

     

    تولید این خودرو بر اساس همان مشخصات خودروهای سبکی است که آستون مارتین در رابطه با 8 دستگاه از خودروهای این سری استفاده کرده است که وزن کمتری دارند. هر کدام از این خودروهایی که آستون مارتین قصد دارد بسازد 5/ 1 میلیون دلار قیمت خواهد داشت و در سال 2017 مشتریان می‌توانند آن را تحویل بگیرند. این خودروها با توجه به عملکرد بالایی که دارند برای حضور در پیست‌ها مجوز تردد دارند و مالکان این خودروها می‌توانند در پیست‌های مطرح دنیا با این خودرو حضور پیدا کنند و نمی‌توانند در خیابان‌های شهرها با آن دلبری کنند. خودروهای مدرنی که ساخته می‌شوند دقیقا مشابه خودروهای قدیمی هستند و البته سبک‌تر ساخته می‌شوند و حجم موتور نیز به 2/ 4 لیتر افزایش می‌یابد. آستون مارتین این روزها در حال معرفی مدل جدید خود یعنی DB11 است که خودروی عظیم و قدرتمندی است که فراتر از انتظار طرفداران آستون مارتین طراحی و ساخته شده است.

    در مدل DB4 GT همه چیز بر اساس فناوری جدید و با روش‌های جدید ساخته خواهد شد و قطعا خودرو عملکرد بالاتری نسبت به مدل‌های قدیمی خواهد داشت. سبک شدن هر خودرویی برگ برنده‌ای برایش به حساب می‌آید و باعث می‌شود عملکرد بالاتری داشته باشد. تکنیک‌های جدید در ساخت خودرو باعث می‌شود خودرو ترمزهای قدرتمند‌تر داشته باشد و کنترل آن نیز راحت‌تر انجام شود. بخشی از خودرو هم بدون تغییر خواهد بود و برای حفظ سبک خودرو مانند گذشته تولید خواهد شد که فرمان و خطوط چوبی مربوط به فضای داخلی از جمله این موارد است. خودرو سبک و سیاق همان دوران را با خود دارد و حالت منحنی‌های خودروهای دهه 50 و 60 میلادی کاملا دراین مدل مشهود است. موتور 6 سیلندر توان تولید 340 اسب بخار‌ قدرت خالص را دارد که جعبه دنده‌ای 4سرعته و دستی این قدرت را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. به کمک فناوری‌های جدید و آلیاژهای نوین قطعات موتور با کیفیت بیشتری ساخته خواهند شد و البته وزن پایین‌تری نیز خواهند داشت. در کل وزن خودرو به 1224 کیلوگرم خواهد رسید و بر اساس اعلام کارخانه اصلی تقاضا برای خرید این خودروها بسیار بالا است و آنها به راحتی این خودروهای فوق‌العاده را به فروش خواهند رساند.

    آستون مارتین یکی از برند‌هایی است که در سینما حضوری فعال داشته و خودروی مورد علاقه جیمزباند بوده است. در آخرین مدلی که آستون مارتین معرفی کرده خودرویی فوق‌العاده با ظاهری عضلانی طراحی شده که آخرین فناوری‌های موجود در آن به‌کار رفته است. موتور 12 سیلندر با حجم 2/ 5 لیتر که به توربوشارژرهای دوقلو مجهز است می‌تواند 600 اسب بخار قدرت تولید کند که قوی‌ترین موتور ساخته شده در تاریخ آستون مارتین است و گشتاورش به 700 نیوتن بر متر هم می‌رسد و نکته مهم در رابطه با این ماشین این است که کم‌مصرف‌ترین موتور تاریخ آستون مارتین در زیر کاپوت DB11 قرار گرفته است. مشخصات فنی آستون مارتین مدل DB11 باعث شده است این خودرو در 9/ 3 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد. خبر ساخت مدل‌های قدیمی آستون مارتین در کنار خبر‌های خوش مدل جدید باعث شده تا طرفداران آستون مارتین به شور و شوق بیفتند. سال 2017 را می‌توان سالی پر از خبرهای خوب برای آستون مارتین در نظر گرفت. البته آستون مارتین اولین خودرو‌سازی نیست که به سمت تولید خودروهای قدیمی روی آورده است. پیش از این هم برخی خودرو‌سازان برای رسیدن به درآمد‌های میلیونی خودروهای قدیمی و البته پر‌طرفدار و خاص خود را می‌خواستند تولید کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم