فونیکسریمکسبهتام

شرکت فعالیت‌های خودرویی گوگل "وایمو" نام گرفت

عصر خودرو: گوگل شرکت جدید تازه تاسیس خود در زمینه فناوری خودران را "وایمو" نام گذاشت.

شرکت فعالیت‌های خودرویی گوگل "وایمو" نام گرفت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴:۰۰
  • شرکت فعالیت‌های خودرویی گوگل "وایمو" نام گرفت
  • شرکت فعالیت‌های خودرویی گوگل "وایمو" نام گرفت
  • شرکت فعالیت‌های خودرویی گوگل "وایمو" نام گرفت

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو » ، این شرکت تازه تاسیس قرار است به توسعه خودروهای خودران ادامه داده و سرویس کرایه خودرو راه‌اندازی کند.
جان کرافسیک، مدیرعامل شرکت وایمو در یک کنفرانس خبری گفت: ما اکنون یک شرکت مستقل تحت حمایت شرکت الفابت(شرکت مادر گوگل(هستیم. درباره حدود 3.2 میلیون کیلومتر مسیری که در جاده‌های عمومی به آزمایش فناوری خودران پرداخته‌ایم زیاده صحبت کرده ایم و اکنون برای 1.6 میلیون کیلومتر مسیر دیگر به نتیجه رسیده‌ایم. این میزان جدا از سه میلیارد کیلومتر شبیه‌سازی و بیش از 10 هزار سفر در مناطقی مانند ماونتین ویو، آستین و فونیکس است.
مدیرعامل وایمو افزود: این شرکت هنوز به هدف رسیدن به یک فناوری کاملا خودران پایبند است نه یک فناوری نسبتا خودران.
در یکی از تست‌ها در اکتبر 2015 یک خودروی خودران بدون فرمان و پدال(بدون حضور راننده) یک مسافر نابینا را در شهر آستین تگزاس جابجا کرد.
"وایمو" در آینده با فشار بیشتری از سوی شرکت الفابت برای سوددهی و نه فقط انجام کارهای تحقیقاتی مواجه خواهد شد. این شرکت به جای ساخت خودروهای خود، مجوز فناوری‌اش را به خودروسازهای سنتی‌تر و شرکت‌های حمل و نقل واگذار خواهد کرد.
گوگل در حال حاضر 24 خودروی لکسوس RX و 34 خودروی خود را در چهار ایالت واشنگتن، کالیفرنیا، آریزونا و تگزاس تست کرده است. تا به امروز، این خودروها 3.5 میلیون کیلومتر را در وضعیت خودران تردد کرده‌اند.
اعلام تغییر برنامه گوگل، یک گام مهم در توسعه برنامه پرسروصدای این شرکت است که اکنون در هفتمین سال خود قرار دارد.
این شرکت در خط مقدم فناوری خودران قرار داشته اما اخیرا با رقبای زیادی روبرو شده است.
پیشتر گزارشها حاکی از این بود که مدیران گوگل به این نتیجه رسیده اند که ارائه یک خودروی کاملا خودران را فعلا کنار بگذارند و بیشتر روی تجاری سازی فناوری های بدست آمده تا به امروز تمرکز کنند.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط