فونیکسریمکسبهتام

خودرویی ها در بازار سرمایه/۲۴ آذر ۹۵

ادامه رشد شاخص خودرویی این بار به مدد بلوک پارسیان

عصر خودرو- طی معاملات امروز بازار سهام، تعداد ۱۰۹ میلیون سهام و حق تقدم خودرویی به ارزش ۲۸.۸ میلیارد تومان در ۹ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص کل گروه خودرویی مثل دیروز به مسیر مثبت خود ادامه داد به طوریکه در انتهای معاملات، ۲۷۰ واحد افزایش یافت و در ارتفاع ۱۹ هزار و ۲۶۷ واحد قرار گرفت.

ادامه رشد شاخص خودرویی این بار به مدد بلوک پارسیان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری« عصر خودرو» ، امروز ایران خودرو شایعات را رسما تایید کرد به طوریکه نامه شفاف سازی این شرکت در مورد فروش بانک پارسیان مجددا نمادهای خودرو و خگستر را با افزایش تقاضا همراه کرد و تنها دلیل سبز پوشی و جو مثبت امروز گروه خودرو این خبر بود.
    اگر عملا  طی 4 روز تعیین شده توسط خودرو از 29 آذرماه الی 2 دی بلوک پارسیان به فروش برسد نماد خودرو  بر اثر تعدیل  مثبت متوقف خواهد شد چراکه قطعا باعث تغییر در پیش بینی سود شرکت می شود.
    نکته جالب این است که خودرو به همراه زیرمجموعه هایش به صورت غیر مستقیم مالک 33 درصد بانک پارسیان است ولی فعلا 10 درصد بلوک را جهت واگذاری آگهی کرده و اینکه آیا در این شرایط ورشکستگی بانکها کسی حاضر به خرید این بلوک می شود؟
    با این حال خودروسازان به منظور تعدیل مثبت و ایجاد جاذبه وچانه زنی برای فروش سهامشان به شرکتهای خارجی مثل بنز و پژو ناچارند در ارزیابیهای مالی خود تجدید نظر کنند و مجموعه های سنگین و هزینه زایشان را به سود تبدیل نمایند، از این رو احتمال می رود امسال علی رغم امیدواریهای کاذب سالهای قبل به دلیل ضرب الاجل وزارت صنایع و سازمان بورس این بلوک فروش رود.
    از طرفی باتوجه به اینکه خودرو مالک 75 درصد خگستر است از واگذاری این بلوک بیشترین نفع را این نماد خواهد برد، لذا امروز نماد خگستر در حاشیه 5 درصد مثبت در قیمت پایانی 4,085 ریال صف خرید تشکیل داده بود، اما لحظات پایانی 40 هزار از حجم صف  خود را عرضه کرد.
    در اخرین روز هفته، خودرو همچنان بیشترین حجم معاملات بازار را با 54 میلیون و بیشترین ارزش را با 15.7 میلیارد تومان به نام خود ثبت کرد،
    سرمایه گذاری سمند بازیگر مهم خودرو دیروز مثل روال سابق با خرید 7 میلیون از این نماد به حمایت از آن پرداخت، حقوقی های امروز خودرو درمجموع 28 میلیون معادل 51 درصد در سمت خرید و حدود 14 میلیون به اندازه 25 درصد در سمت فروش فعال بودند.
    در مجموع امروز گروه خودرویی از 20 نماد فعال تنها تعداد 4 نماد با کاهش قیمت اندکی مواجه بودند و از  16نماد باقی مانده نمادهای خشرق در حاشیه 4.8 درصد مثبت، خچرخش،خمحرکه،خفناور و خگستر صف خرید بودند اما در پایان معاملات تنها خشرق با صف خرید به کار خود پایان داد.
    در این روز نماد خودرو با 4 درصد رشد در قیمت پایانی 2,906 و با حدود 43 واحد تاثیر مثبت در شاخص کل بورس به عنوان یکی از پرحجم ترینهای بازار رقم خورد، به جز نمادهای مذکور نماد ختراک هم 3 درصد افزایش قیمت پایانی تجربه کرد، لذا پایان هفته خودرویی ها نسبتا خوب رقم خورد.
    علاوه بر این روز گذشته تحولات متعددی در عرصه سیاسی رقم خورد که بر معاملات بازار بورس بی تاثیر نبودند، واکنش رئیس جمهور به تمدید تحریم ها و دستور به وزیر امور خارجه و رئیس سازمان انرژی هسته ای مبنی بر از سرگیری تحقیقات هسته و همچنین آزادسازی شهر حلب از جمله تحولاتی بود که می توان به انها اشاره کرد.
    در حوزه کدال نیز خلنت با شناسایی 92 ریال زیان در 6 ماهه بدون تغییر نسبت به گزارش قبل اعلام شد و حسابرس تعدیل منفی 6 درصدی خپارس در اخرین بودجه براساس عملکرد 6 ماهه را تایید کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو