فونیکسریمکسبهتام

بررسی مجدد معافیت ۵ساله معاینه فنی در کمیسیون صنایع

عصر خودرو : عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه ماده قانونی معاینه فنی، نسبت مستقیم با کیفیت خودروی تولیدی دارد، گفت: شک دارم کیفیت خودروهای داخل در حد پنج سال معافیت معاینه فنی باشد.

بررسی مجدد معافیت ۵ساله معاینه فنی در کمیسیون صنایع
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ تير ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۹:۱۷

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» به نقل از موج گئورگ وارطان ، در خصوص قانون افزایش معافیت معاینه فنی خودروهای نو از دو به پنج سال گفت: این یک بحث کاملا کارشناسی است و امیدوارم قبل از تصویب، کارشناسی لازم روی آن انجام گرفته باشد.
    وی افزود: این ماده قانونی نسبت مستقیم با کیفیت خودروی تولیدی دارد، شاید در کارشناسی ها به این نتیجه رسیدند که کیفیت خودروهای تولید داخل افزایش یافته و چنانچه در دو سال بازدیدهای دوره ای داشته باشد، تا پنج سال مشکلی برای خودرو ایجاد نخواهد شد.
    این عضو کمیسیون صنایع و معادن تصریح کرد: البته من کاملا به این موضوع شک دارم که کیفیت خودروهای داخل در حد این پنج سال معافیت باشد.
    نماینده ارامنه تهران و شمال کشور این موضوع را که تولید باید به گونه ای باشد که تا پنج سال خودرو در صورت عدم معاینه فنی نیز مشکلی نداشته باشد را موضوعی درست دانست و گفت: اما باید دید واقعا ما می توانیم خودروهایی تولید کنیم که 5 سال سرپا بمانند، این موضوع جای بحث دارد و باید کارشناسان از روی آمار و ارقام جواب دهند.
    وارطان در پاسخ به اینکه با توجه به مفاد مفید مطرح شده در قانون جدید راهنمایی و رانندگی، به نظر می آید ماده مربوط به معاینه فنی از نظر کارشناسی نمایندگان دور مانده است، گفت: برخی از لوایح مثل لایحه هایی که مربوط به خودرو است باید در کمیسیون صنایع و معادن بررسی شود اما گاهی با توجه به نام لایحه، لایحه به کمیسیون دیگری ارجاع می شود و مباحث تخصصی گاهی از نظر نمایندگان دور می ماند.
    این عضو کمیسیون صنایع و معادن در پاسخ به اینکه با توجه به موارد مطرح شده از سوی کارشناسان در خصوص مضرات عدم معاینه فنی خودروها، آیا امکان این وجود دارد که این موضوع مجددا در کمیسیون صنایع و معادن مورد بررسی قرار گیرد، خاطر نشان کرد: با توجه به سوالات بسیاری که در این خصوص مطرح شده، امکان این وجود دارد که دوباره این موضوع در کمیسیون صنایع و معادن مطرح شود.

    کرمان موتوراکستریم