فونیکسریمکسبهتام

رئیس هیئت مدیره ماشین سازی اراک از همکاری با یک خودروساز آسیایی خبر داد:

یک کشنده و دو خودرو ۱۹ و ۲۶ تن در راه ایران

عصر خودرو- رئیس هیئت مدیره ماشین سازی اراک از ورود یک کشنده و دو خودرو ۱۹ و ۲۶ تن به ایران خبر داد و گفت: با یک شرکت آسیایی غیر چینی مذاکراتی انجام شده و در حال نهایی سازی قرارداد هستیم.

یک کشنده و دو خودرو ۱۹ و ۲۶ تن در راه ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» ، امیرحسین رضایی بیان کرد: با یک شرکت آسیایی غیر چینی مذاکراتی انجام شده است تا خودروهای GBW بالای 6 تن وارد ایران شوند. به این ترتیب یک کشنده و دو خودرو 19 تن و 26 تن مد نظر است و سایت مونتاژ خودروها در یکی از مناطق آزاد خواهد بود.
    وی ادامه داد: برنامه‌ریزی‌ها انجام شده تا این خودرو ساز آسیایی روز 13 دسامبر (سه شنبه هفته جاری) به ایران بیایند که البته ممکن است، ورود این شرکت کمی عقب بیافتد و روز شنبه یا یکشنبه هفته آتی ( 17 یا 18 دسامبر) این گروه به ایران بیایند .
    رضایی قرارداد بسته شده با این شرکت را 10 ساله و به صورت CKD  اعلام کرد و افزود: برنامه ریزی برای دست‌کم برای 1000 دستگاه در سال است. اما، برنامه 10 ساله با هدف تولید 35 هزار دستگاه در سال تنظیم شده است که با نهایی شدن قرار داد، اعلام خواهد شد.
    رئیس هیئت مدیره ماشین سازی اراک اضافه کرد: با توجه به نرخ ارز، درصد میزان داخلی‌سازی قطعات مشخص خواهد شد. اما تولید حداقل 30 درصد تولید قطعات در داخل کشور را برای مسئله عوارض گمرکی خواهیم داشت. این در حالی است که با توجه به بالا رفتن قیمت ارز، ممکن است اختلاف قیمتی واردات قطعات با ساخت آنها در داخل، افزایش پیدا کند و به این ترتیب، میزان افزایش تولید قطعات در داخل ایران بیشتر شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم