فونیکسریمکسبهتام

اعلام میزان رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش خودروهای سواری

ایرتویا اول شد

عصر خودرو : نتایج تحقیق اندازه گیری رضایت مشتریان خدمات پس از فروش خودروهای سواری برای ششمین دوره متوالی از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران انتشار یافت.

ایرتویا اول شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» در این تحقیق 15 شرکت ارائه کننده خدمات پس از فروش خودروهای سواری، در شش ماهه دوم سال 89 مورد بررسی قرار گرفته اند که ایرتویا نمایندگی خدمات پس از فروش تویوتا توانست با امتیاز 691 از هزار و 25 نمایندگی رتبه برتر را از آن خود کند.
    پرستوی آبی ارگ که خدمات پس ازفروش خودروسازی راین (هیوندای ورنا و آوانته) را بر عهده دارد در این رده بندی توانست با 43 نمایندگی امتیاز 679 را از آن خود کند و در رتبه دوم بایستد. آسان موتور نیز با 54 نمایندگی و امتیاز 676 در جایگاه سوم ایستاد. در این گزارش میانگین رضایت کل مشتریان از خدمات پس از فروش در گروه خودروهای سواری 629 از هزار اعلام شده است.
    در رتبه های بعدی اطلس خودرو، ستاره ایران، گروه بهمن، ایساکو، مرتب،سایپایدک، زاگرس خودرو، خودروسازان بم، مدیران خودرو و مدیران پارس (لیفان) قرار دارند.
    در مکان آخر نیز تاپکو که خدمات پس از فروش خودروهای فیات سی ینا را دارد با امتیاز کم 544 از هزار و 24 نمایندگی قرار گرفته است.
    به منظور پیاده سازی این طرح مجموعاً با 366،866 نفر از مراجعه کنندگان به نمایندگیهای مجاز در زمینه خدمات پس از فروش مصاحبه انجام شده است. در مدل طراحی شده جهت سنجش رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش چهار شاخص اصلی \\\\\\\\\\\\\\\\\\"نحوه برخورد و اصول حرفه ای کار\\\\\\\\\\\\\\\\\\"، \\\\\\\\\\\\\\\\\\"زمان و هزینه صرف شده\\\\\\\\\\\\\\\\\\"، \\\\\\\\\\\\\\\\\\"توجه به خواسته مشتریان\\\\\\\\\\\\\\\\\\" و \\\\\\\\\\\\\\\\\\"وضعیت شبکه خدمات پس از فروش\\\\\\\\\\\\\\\\\\" در قالب 15 خصوصیت مورد نظرسنجی قرار گرفته است. لازم به توضیح است نتایج این تحقیق یکی از شاخص‏های مهم ارزیابی جامع خدمات پس از فروش صنعت خودرو را شامل می شود که در کنار شاخص هایی نظیر وضعیت کیفی نمایندگی های مجاز، وضعیت نظام مدیریتی خدمات پس از فروش شرکت عرضه کننده و ارزیابی عملکرد و کارائی نمایندگی ها، به صورت سالانه جمع بندی شده و بر اساس آن کلیه شرکت‏های عرضه کننده خودرو و نمایندگی های آنها مورد ارزیابی و رتبه بندی قرار می گیرند.

    کرمان موتوراکستریم