فونیکسریمکسبهتام

معاون استاندارد خبر داد:

نصب ایربگ روی همه خودروهای داخلی تا دی ماه امسال

عصر خودرو : معاون نظارت بر اجرای استاندارد موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران خبر داد که از ابتدای دی ماه امسال طبق برنامه زمان‌بندی شده، تمام خودروهای تولید داخل باید دارای دست‌کم یک ایربگ (کیسه ایمنی هوا) باشند.

نصب ایربگ روی همه خودروهای داخلی تا دی ماه امسال
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۸:۲۵

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، بهادر کاظمی افزود: تا پایان امسال نیز نصب دو ایربگ روی خودروهای تولید داخل اجرایی می شود واگر خودروسازان این برنامه را رعایت نکنند، خط تولید آن ها متوقف می شود.
    او با اشاره به این که شرکت ایران خودرو از نظر فرایندهای مربوط به نصب ایربگ روی محصولاتش از شرکت سایپا جلوتر است، اظهار کرد: البته در مجموع دو شرکت مشکلی از نظر نصب ایربگ ندارند و ما مرحله به مرحله نصب ایربگ روی خودروهای تولید داخل را رصد می کنیم.
    معاون موسسه استاندارد همچنین خبر داد: برنامه اجرایی تفاهم نامه ایران و چین هفته آینده امضا خواهد شد.
    وی افزود: براساس این برنامه اجرایی کلیه کالاهای وارداتی از چین به ایران بازرسی از مبداء می شوند. همچنین در صورتی که غیر استاندارد بودن کالای یک چینی در بازار ایران مشخص شود، تولیدکننده آن کالا در چین در فهرست سیاه استاندارد چین قرار خواهد گرفت.
    اظهارات کاظمی در حالی است که رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی دو روز پیش از مهلت یک ماهه به خودرو پراید برای نصب کیسه هوا خبر داده و گفته که در صورتی که شرکت خودروساز (سایپا) تا یک ماه آینده نسبت به نصب کیسه هوا بر روی خودرو پراید اقدام نکند، از شماره گذاری این خودرو جلوگیری می کنیم.
    با این وجود معلوم نیست خودروسازان به گفته موسسه استاندارد تا ابتدای آذر برای نصب ایربگ فرصت دارند یا به گفته پلیس تا یک ماه دیگر!



    کرمان موتوراکستریم