فونیکسریمکسبهتام

صرفه جوئی ۷ میلیون دلاری در ساخت قالب های قطعات دنا

عصر خودرو : در سال جهاد اقتصادی ، با طراحی و تولید ۶۲ قالب برای شانزده قطعه اصلی بدنه خودرو دنا توسط شرکت قالبهای صنعتی ایران خودرو از خروج ۷ میلیون دلار ارز به خارج از کشور جلوگیری می شود .

صرفه جوئی ۷ میلیون دلاری در ساخت قالب های قطعات دنا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۷:۵۴

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» به نقل از ایکوپرس ، غلامرضا علوی مدیرعامل شرکت قالبهای صنعتی ایران خودرو با بیان این مطلب گفت : با مدیریت مهندس نجم الدین ، نهضت ساخت قطعات توسط صنعتگران داخلی در این گروه صنعتی شتاب گرفته است و این امر می تواند به استقلال صنعتی کشور کمک کند .
    وی افزود : شرکت قالبهای صنعتی ایران خودرو 62 قالب برای شانزده قطعه اصلی دنا از جمله دربها ، گلگیر ، درب موتور و ... می سازد و این قالبها تا آذرماه سال جاری تحویل ایران خودرو می شود .
    علوی ، هزینه ساخت قالبهای مذکور را 10 میلیارد تومان عنوان کرد و اظهار داشت : پیش از پروژه رانا بخش عمده ای از قالبهای بزرگ بدنه خودرو از خارج از کشور خریداری می شد که با تاکید مهندس نجم الدین در خصوص استقرار تکنولوژی طراحی و ساخت انواع قالبها در داخل کشور ، کلیه قالبهای بزرگ بدنه خودروهای رانا و دنا توسط شرکت قالبهای صنعتی ایران خودرو تامین می گردد .
    گفتنی است خودروی دنا در سال جهاد اقتصادی و با اتکا به فکر ایرانی ، با حضور وزیر صنایع و معادن چهره نمایی شد و این خودرو قرار است سال 91 وارد بازارهای داخلی و بین المللی شود.

    کرمان موتوراکستریم