نگاهی کوتاه به بازار متعلقات درب انواع خودرو + فهرست قیمت

دروازه‌های پردردسر

عصر خودرو- در ‌مطلب بازار، این شماره را به راسته‌ای اختصاص دادیم که برای اولین‌بار به سراغ آن می‌رویم. این بازار گر‌چه ۳ صنف تخصصی نظیر قفل‌ساز، فروش قطعات و همچنین راسته شیشه‌فروشان را شامل می‌شود، اما در این نوشتار ما به سراغ بازار قطعات یدکی در‌ها و قفل‌سازهای مختص خودرو خواهیم رفت؛ بازاری که گِله و شکایت در آن کم نبوده و دست‌های بسیاری هم در فروش انواع قطعه در آن دیده می‌شود.

جمعه ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳:۰۰

دروازه‌های پردردسر

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، گزارش ما ضمن بازگو‌کردن مشکلات مردم از این صنف‌ها، به کیفیت و تحلیل کوتاهی ختم می‌شود که در انتها نیز با فهرست مبسوطی از این دروازه‌های پر‌دردسر در خدمت شما خواهیم بود.

تحلیل بازار
اگر بخواهیم در مورد نوسان قیمت‌ها در این بازار اظهار نظر کنیم باید بگوییم طبق نظر بازاری‌ها هیچ افزایش قیمتی در این بازار طی چند ماه‌ گذشته دیده نشده و در آینده نیز بعید به نظر می‌رسد قیمت قطعاتی چون زه دور درب، قفل، شیشه  بالابر برقی، لولا و‌‌... دیده شود. اما گفته می‌شود با بالارفتن قیمت آلیاژهای مختلف، قیمت این قطعات نیز افزایش پیدا خواهد کرد، هر چند که این بالا رفتن قیمت‌ها به علت تعدد زیاد قطعه برای درب خودرو چندان محسوس نخواهد بود، اما اگر در کل بخواهیم حساب کنیم، افزایش قیمت 3 تا 5 درصدی در انتظار این بازار خواهد بود.
این قطعات برای خودروهای ایرانی به صورت عمده توسط شرکت‌ها و کارخانه‌های داخلی تولید می‌شود و از لحاظ پاسخ به تقاضا در بازار مشکلی مشاهده نمی‌شود. در کنار تولیدات ایرانی، محصولاتی از کشور چین نیز دیده می‌شود که قیمت آنها در بازار بسیار رقابتی بوده ولی کیفیت آنها جای بحث دارد.

عمده شکایت مردم
بزرگ‌ترین مشکل مردم ‌هنگام مراجعه به این بازار، کامل بسته‌نشدن خودروهای صفر کیلومتر است. عموما به علت سالم بودن قطعات این گونه مشتری‌ها به راسته صافکارها هدایت می‌شوند، اما با تقلای آنان نیز درب خودروهای نو باز هم به سختی بسته می‌شود. علت را که جویا می‌شویم اکثر فروشنده‌ها و مطلعین در این بازار متفق‌القول بر این عقیده هستند که جنس نوارهای پلاستیکی دور در‌‌ها بسیار نامناسب بوده و نرمی و انعطاف لازم را ندارند و برای همین باید بارها و طی مدت طولانی مورد استفاده قرار بگیرند تا کمی نرم شده و در‌‌ها به راحتی بسته شوند. همچنین عدم دقت در مونتاژ نیز مزید بر علت بوده و قفل‌سازها با تنظیم‌کردن لولاها و باز و بست کردن پیچ‌های درب این نقیصه را تا حدی بر‌طرف می‌کنند که باید گفت هزینه رگلاژ در‌ها به‌تنهایی برای صافکارها حدود 15 تا 20 هزار تومان آب می‌خورد.

کیفیت قطعات
با اینکه اکثر قطعات تولید شده متعلقات درب انواع خودرو در کشورمان تولید می‌شود اما باید اذعان داشت کیفیت آنها قابل قبول نیست. کلید‌های شیشه بالابر دیگر آن کیفیت سابق را نداشته که به محض لمس‌کردن این افت کیفیت را متوجه می‌شوید.
در عبور از دست‌اندازهای شهری به سرعت موتور بالابر شیشه‌ها به صدا افتاده و به سرویس‌کردن توسط قفل‌ساز احتیاج پیدا می‌کنند. اما در این بین باید گفت گرچه ورود سوئیچ به قفل درها کمی به سختی صورت می‌پذیرد، اما باید بیان کرد که قفل‌های ساخته شده توسط کارخانه‌های ایرانی دارای کیفیت بالایی بوده و مشتری داخلی را از خرید این لوازم چینی باز‌می‌دارد. ضمنا باید در وهله اول به یاد داشته باشید که هر قفل‌سازی از پس تنظیم و رگلاژ درب خودرو بر‌نمی‌آید و با پرس‌و‌جو باید قفل‌ساز مختص خودرو را در بازار بیابید.
نکته دوم این است که در این بازار کمتر خدمات پس از فروش دیده می‌شود و اصولا این متعلقات ریز در‌ها بدون خدمات به مشتری فروخته می‌شوند.

برچسب ها

درب خودرو
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا