به بهانه برگزاری نمایشگاه بین المللی خودرو ، قطعات و صنایع وابسته آذربایجان غربی – ارومیه

آذربایجان غربی استان طلائی برای سرمایه گذاری و کار آفرینی درصنعت خودرو کشور

عصر خودرو- سرمایه گذاری به عنوان یکی از عوامل مهم توسعه در هر کشوری مطرح است و هر چه سرمایه گذاری بیشتر باشد به تبع آن ، معضلاتی مانند بیکاری کاهش می یابد و ارزآوری کشور را افزایش می دهد.

چهارشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷:۰۰

آذربایجان غربی استان طلائی برای سرمایه گذاری و کار آفرینی درصنعت خودرو کشور

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، در این میان آذربایجان غربی به سبب هم مرز بودن با سه کشور و قرار گرفتن در مسیر ترانزیت جاده ای و ریلی و مطرح شدن به عنوان دروازه ایران به اروپا یکی از مستعدترین استان های کشور برای سرمایه گذاری خارجی است.بخش های صنعت و تولید ، کشاورزی ، مزیت مرزی و جاذبه‌های تاریخی و گردشگری از جمله ظرفیت های سرمایه گذاری در آذربایجان غربی است که مورد تاکید مسئولان آذربایجان غربی به ویژه برای سرمایه گذاری خارجی است. مسئولان می گویند: رشد بیش از 25 برابری میزان جذب سرمایه گذاری خارجی در 9 ماه امسال نسبت به 2 سال گذشته حاکی از روند مثبت و رو به رشد جذب سرمایه خارجی در سال های اخیر در آذربایجان غربی است به طوری که میزان سرمایه گذاری خارجی مصوب در استان در 9 ماه اول امسال 97 میلیون و 500 هزار دلار است. دبیری رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان می گوید: مجموع سرمایه گذاری خارجی در استان در سال 89 حدود 122 هزار دلار بود که این رقم در سال90 به یک میلیون و 531 هزار دلار افزایش یافت و در 9 ماه اول امسال نیز به حدود 3 میلیون و 203 هزار دلار رسیده است.
هم اکنون یک منطقه آزاد اقتصادی در شهرستان ماکو فعال است و منطقه ویژه اقتصادی شهرستان سلماس و شهرک صنعتی منطقه مرزی بورالان ماکو هم با همکاری ایران و ترکیه در دست ساخت است که طبق گفته رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی با فعالیت رسمی این مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و شهرک صنعتی مشترک ، آذربایجان غربی به قطب اقتصادی مهم در شمال غرب کشور تبدیل خواهد شد.
در این میان ارتقای صنعت در آذربایجان غربی با توجه به ظرفیت های معدنی ، جغرافیایی و مرزی این استان از طریق سرمایه گذاری به وی‍‍ژه با جذب سرمایه های خارجی از اهدافی است که مسئولان صنعت ، معدن و تجارت آذربایجان غربی پیگیری می کنند. با توجه به اهمیت صنعتی سازی آذربایجان غربی و هم مرز بودن این استان با سه کشور و با صدور 245 فقره پروانه بهره برداری صنعتی در آذربایجان غربی زمینه اشتغال برای جوانان این استان در بخش صنعت فراهم شده است.
مسئولان می گویند پارسال بیش از 5 هزار و 144میلیارد ریال در حوزه صنعت سرمایه گذاری شد که در مقایسه با سال قبل از آن 18 درصد افزایش داشت.کارشناسان معتقدند که برجسته سازی مزیت ها و فعال کردن محیط های اینترنتی و مجازی در معرفی ابعاد مختلف استان ، حضور فعال در نمایشگاه های داخلی و خارجی ، شناسایی و جذب گروه های هدف به ویژه ایرانیان مقیم خارج از کشور و ارائه طرح های مختلف سرمایه گذاری از جمله راه های جذب سرمایه گذاران خارجی است. استاندار آذربایجان غربی می گوید: جذب سرمایه گذاری یک مقوله علمی و تخصصی است و کارشناسان باید از روش های علمی برای جلب و جذب سرمایه گذاری ها در استان استفاده کنند.نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری آذربایجان غربی در زمینه سرمایه گذاری داخلی و خارجی هم می گوید: برای معرفی پتانسیل های سرمایه گذاری در آذربایجان غربی علاوه بر برگزاری جلسات مختلف با سرمایه گذاران ، نصب بنرهایی در سطح شهر ارومیه ، گمرکات ، مرزها و فرودگاه در نمایشگاه های مختلفی که تاکنون در داخل و خارج از کشور از جمله در ترکیه ، ارمنستان ، عراق و آذربایجان برگزار شده با انتشار بروشورهایی به زبان های فارسی و انگلیسی و عربی اقدام به معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری در استان شده است.
کارشناسان اقتصادی معتقدند که آذربایجان غربی به علت همسایگی با سه کشور ترکیه ، عراق و جمهوری آذربایجان و با برخورداری از حدود هزار کیلومتر مرز مشترک ، ظرفیت بی نظیری در بخش مرزی دارد که این ظرفیت در توسعه اقتصادی منطقه تاثیر بسزایی دارد و این امر قابلیت و موقعیت خاصی از نظر دسترسی به بازارهای جهانی به این استان بخشیده است. مجموعه این ظرفیت ها و توانمندی ها موجب شده تا دروازه های سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی در آذربایجان غربی باز شود و این استان ، استانی طلایی برای سرمایه گذاری و کارآفرینی در کشور مطرح شود.
لازم به ذکر است که نمایشگاه بین المللی خودرو ، قطعات و صنایع وابسته آذربایجان غربی – ارومیه از تاریخ 16 الی 19 شهریور ماه 1395 با حضور معتبر ترین برندهای فعال صنعت خودرو در دو بخش قطعات و خودرو در محل دائمی نمایشگاه بین المللی ارومیه برگزار خواهد شد.

 

برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

برچسب ها

نمایشگاه بین المللی خودرو ، قطعات و صنایع وابسته آذربایجان غربی – ارومیه
مطالب مرتبط بیشتر
طرح جایگزینی خودروهای فرسوده تجاری از سوی ماموت اجرا می شود ارومیه گام نخست را محکم برداشت کارخانه لاستیک سازی خودرو در آذربایجان غربی ایجاد می شود گشت و گذار تصویری در نمایشگاه خودرو ارومیه گزارش تصویری از آغاز به کار نمایشگاه خودرو ارومیه خودروسازان در ارومیه خط تولید راه اندازی کنند سرمایه گذاری خارجی تحولی عظیم در صنعت خودرو ایجاد می کند چراغ اول نمایشگاه خودرو در ارومیه روشن شد آذربایجان غربی امکانات مناسبی برای تولید قطعات خودرویی دارد آغاز به کار نمایشگاه بین المللی خودرو در ارومیه فردا؛ آغاز نخستین نمایشگاه خودرو ارومیه نمایشگاه خودرو ارومیه یک روز قبل از افتتاح حضور پررنگ تجاری ها در نمایشگاه خودرو ارومیه حضور گروه خودروسازی سایپا در نمایشگاه خودرو ارومیه گزارش تصویری آغاز ساخت و ساز غرفه های نمایشگاه خودرو ارومیه آذهایتکس به نمایشگاه خودرو ارومیه می رود حضور قدرتمند میتسوبیشی در نمایشگاه خودرو ارومیه مدیران خودرو هم به شرکت کنندگان در نمایشگاه خودرو ارومیه پیوست نمایشگاه خودرو و قطعات ارومیه جذابترین و مهمترین نمایشگاه شهریور ماه کشور حضور ۱۱۰ شرکت توانمند داخلی و خارجی در نمایشگاه خودرو ارومیه حضور مستقیم و پررنگ مجتمع صنعتی ماموت در نمایشگاه بین المللی خودرو ارومیه حضور پررنگ شرکت ایران خودرو دیزل در نمایشگاه خودرو آذربایجان غربی - ارومیه حضور شرکت کرمان موتور در نمایشگاه بین المللی خودرو آذربایجان غربی – ارومیه حضور قدرتمند شرکت گلرنگ موتور فامیلی (هوندا) در نمایشگاه بین المللی خودرو آذربایجان غربی – ارومیه
برگشت به بالا