کیا سورنتو دست دوم بخریم یا هایما S۷ صفر کیلومتر؟

پارادوکس بلوک شرق!

عصر خودرو: این روزها با در دست داشتن ۷۵ تا ۹۰ میلیون تومان پول نقد برای خرید یک خودروی شاسی‌بلند، انتخاب‌های نسبتا گسترده در بازار خودروهای دست‌دوم و البته گزینه‌های وسوسه‌برانگیز عمدتا چینی پیش روی شما قرار می‌گیرد. اگر بخواهیم از بین هر یک از این دو دسته یک سوگولی انتخاب کنیم، بدون‌شک کیا سورنتو با قابلیت آفرود مناسب، پیشرانه قدرتمند، ظاهر قابل قبول و از همه مهم‌تر خدمات پس از فروش مناسب از زمره خودروهای دست‌دوم و هایما S۷، محصول جدید ایران‌خودرو بیش از هر گزینه دیگری به شما چشمک می‌زند! دو خودرو با بازاری یکسان که در دو دنیای متفاوت سیر می‌کنند!

جمعه ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶:۰۰

پارادوکس بلوک شرق!پارادوکس بلوک شرق!پارادوکس بلوک شرق!پارادوکس بلوک شرق!پارادوکس بلوک شرق!

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، هایما در سال 1992 به عنوان جوینت‌ونچری بین مزدا و دولت چین در منطقه‌ هاینان تاسیس شد و در سال 2006 سهم مزدا توسط گروه خودروسازی FAW خریداری شد اما تکنولوژی محصولات مزدا هنوز هم در تولیدات هایما به چشم می‌خورند و هنوز نیز شاهد همکاری تکنولوژیک بین این شرکت چینی و مزدا هستیم. هایما با فروش سالانه بیش از 200 هزار دستگاه خودرو در بازار چین و برخی بازارهای جهانی (و اخیرا ایران)، تا‌کنون 3 خودرو شاسی‌بلند تحت نام‌های S5، 7 و S7 به خریداران عرضه کرده ‌و بر اساس آخرین آمار فروش خودرو در چین تنها مدل S5 در بین 100 شاسی‌بلند پرفروش این کشور حضور دارد. تولید مدل هایما 7 به اتمام رسیده و مدل S7 جایگزین این شاسی‌بلند در سبد محصولات هایما شده است. محصولی که در سبد ایران خودرو قرار گرفته، بهترین و لوکس‌ترین شاسی‌بلند این خودروساز محسوب می‌شود؛ خودرویی با ابعاد یک کراس‌اوور سایز متوسط که به لطف مدیریت FAW به عنوان یکی از معقول‌ترین خودروسازان چینی، ظاهری متناسب و به دور از اغراق‌های همیشگی عمده محصولات چینی دارد. با توجه به جثه معقول این خودرو که یک سر و گردن از دیگر شاسی‌بلندهای چینی این قیمتی بازار همچون ام‌وی‌ام X33 و لیفان X60 بزرگ‌تر است، هایما تا حدودی دوست‌داشتنی‌تر از دیگر کراس‌اوورهای هموطنش به نظر می‌رسد اما اگر بخواهیم رقیب سرسخت کُره‌ای در بازار دست دوم را جلو بکشیم، S7 چه حرف‌هایی برای گفتن خواهد داشت؟!

  کُره‌ای محافظه‌کار اما دوست‌داشتنی!
پیش از اینکه واردات خودرو به بازار ایران برای بار دیگر و در اواسط و اواخر دهه 80 شمسی آزاد شود، «پراید» تنها محصولی از کیا موتورز کُره جنوبی بود که به وفور در سطح خیابان‌های کشور دیده می‌شد! اما با توجه به گشایش نمایندگی‌های انحصاری برندهای مختلف خودروسازی در سطح کشور و همچنین بیشتر خو گرفتن مصرف‌کنندگان با خودروهای اصطلاحا خارجی یا وارداتی، طیف نوپای محصولات مجموعه در حال پیشرفت هیوندای-کیا به بازار ایران راه پیدا کرد. سورنتو، اسپورتیج و سراتو نخستین محصولاتی از کیا موتورز کُره جنوبی بودند که در اواسط سال 2007 میلادی توسط اطلس خودرو به بازار ایران رسیدند و در شرایطی که هنوز چندان تنوعی در بازار خودروهای شاسی بلند وارداتی وجود نداشت، سورنتو و سانتافه بازار خوبی برای خود دست و پا کرده بودند. البته افرادی که به دنبال ظاهر شکیل و مدرن‌تر بودند، سانتافه و خریدارانی که به پیشرانه و قدرت و کشش اهمیت می‌دادند نیز سورنتو را انتخاب می‌کردند. سورنتویی که در آن سال‌ها به بازار ایران راه پیدا کرد، در واقع نسل نخست این خودرو است که در سال 2002 میلادی معرفی شد و از 2003 به بازار جهانی راه یافت و تنها 5/2 سال در بازار خودروی ایران دوام آورد تا نسخه XM آن معرفی و عرضه شد؛ خودرویی در کلاس کراس‌اوورهای سایز متوسط و بر پایه پلت‌فرمی مشترک با هیوندای تراکان (که به اشتباه برخی بر این عقیده‌اند که سورنتوی 2008 و سانتافه همان سال از پلت‌فرمی یکسان برخوردارند!) که چهره‌ای ساده و در عین حال شکیل دارد و اگر قصد خرید نمونه‌ای از آن را داشته باشید، در وضعیت کنونی بازار خودرو می‌بایست از حدود 75 الی 100 میلیون تومان برای مدل‌های 2008 و 2009 هزینه کنید.

  بیرون از کابین، جای بحثی ندارد!
بحث در مورد ظاهر این دو خودرو کمی سلیقه‌ای است و با توجه به اختلاف سن طراحی 10 ساله آنها در حق سورنتو اجحاف می‌شود. هر چند که هر دو خودرو جذاب هستند اما به هر حال سورنتو رنگ و بوی کهنگی گرفته و دیگر به اندازه روزهای اوج خود نظر عابرین را به خود جلب نمی‌کند. طیف رنگی این کُره‌ای دوست‌داشتنی شامل مشکی، نقره‌ای، نوک مدادی، سفید، زرشکی، سبز ارتشی و... می‌شود که در برخی موارد به صورت دو‌رنگ و رکاب و بچه گلگیر و بخش زیرین خاکستری به بازار عرضه شده است. اما اگر خواسته باشید گزینه‌ای خوش‌فروش را انتخاب کنید، پیشنهاد می‌شود به سراغ نمونه‌های یک رنگ سفید یا نقره‌ای بروید. هایما نیز در حال حاضر با طیف رنگ نسبتا خوبی به دست مشتری می‌رسد که البته طبق عرف بازار ایران، سفید بیشترین میزان ثبت‌نام و فروش را داشته است!

  زیبایی کابین و امکانات بیشتر، این بار در محصول چینی!
هرچند که سورنتو از نظر ابعادی چندان چیزی از سانتافه 7 نفره کم ندارد اما به دلیل فضای کابین محدودتر، کیا موتورز آپشن ردیف صندلی سوم را برای سورنتو در نظر نگرفته بود. این خودرو با تودوزی مشکی و کرمی و طراحی کابین بسیار ساده (که البته این سادگی در نسل‌های بعد هم تکرار شد!) به بازار جهانی عرضه شده است و در داخل کابین آن تنها با امکاناتی همچون کروز کنترل، سانروف دوحالته، شیشه‌های برقی با بالابر اتوماتیک راننده، تنظیم برقی صندلی‌ها، گرمکن صندلی‌های جلو، صندلی‌های تاشوی ردیف دوم، اینترفیس سیستم صوتی، آینه الکتروکرومیک میانی، گرمکن آینه‌های جانبی و ریموت کنترل از جمله مهم‌ترین امکانات کیا سورنتوی نسل اول عرضه شده به بازار ایران است که با توجه به قدمت خودرو، تا حدودی قابل قبول است. در مقابل نیز هایما S7 با قیمتی رقابتی در بازار خودروهای شاسی‌بلند، امکانات رفاهی سیستم تهویه مطبوع خودکار، سیستم صوتی با صفحه نمایشگر 7 اینچی لمسی، آینه الکتروکرومیک ضد‌نور به همراه نمایش میزان باد تایرها و فاصله عقب تا مانع و آینه‌های جانبی تاشو به همراه گرمکن، سنسور دنده عقب، روکش چرمی صندلی‌ها، گرمکن و تنظیم برقی صندلی‌های ردیف جلو (8 حالت برای راننده)، سانروف، سیستم استارت/استاپ و... را به خریدار عرضه می‌کند که در نوع خود قابل تقدیر است! همچنین باید گفت که در داخل هایما S7 شاهد یک دکوراسیون بسیار جذاب‌تر از دیگر خودروهای چینی هستیم که به نظر می‌رسد از محصولات هیوندای الهام گرفته شده باشد.

  دو پیشرانه در حکم دیو و دلبر!
اما مهم‌ترین نقطه قوت سورنتو را می‌توان پیشرانه V6 سری لامبدا این خودرو دانست که با هیوندای آزرا و سوناتا V6 همان دوره مشترک است و حجمی معادل 3.3 لیتر دارد. البته سورنتو در بازار جهانی با گزینه‌های دیگری همچون 2.4 لیتری 4 سیلندر مشترک با سوناتای موجود در ایران، 3.5 لیتری سیگما (که ارتباطی با پیشرانه 3.5 لیتری سانتافه فیس‌لیفت 2011 ندارد)، 3.8 لیتری لامبدا (شبیه به چیزی که در وراکروز داریم) و در نهایت 2.5 لیتری دیزل نیز عرضه شده است که اطلس خودرو بهترین و هوشمندانه‌ترین گزینه را برای بازار ایران در نظر گرفت. این موتور 3.3 لیتری V6 قادر به تولید نهایت قدرت 242 اسب بخار و گشتاور 313 نیوتن‌متری است که با بهره‌گیری از یک جعبه دنده 5 سرعته اتوماتیک و انتقال قدرت به هر دو محور، قادر به ثبت رکورد شتاب صفر تا 100 حدود 9 ثانیه خواهد بود. این پیشرانه در صورت انجام به‌‌موقع سرویس‌ها و همچنین مدارا و دوری از فشار بیش از حد به موتور و مجموعه انتقال قدرت، عمر مفید نسبتا خوب و راضی‌کننده‌ای خواهد داشت. هر‌چند که در بسیاری از موارد، ضعف جعبه دنده و بروز ایراد اساسی در سیستم تعویض دنده این خودرو و دیگر محصولات هیوندای/کیا 3.3 لیتری گزارش شده است. اما هایما S7 با یک پیشرانه و دو نوع جبه دنده به خریداران عرضه می‌شود. این موتور که با کد HM484Q شناخته می‌شود، حجمی معادل 2 لیتر داشته و از 4 سوپاپ در هر سیلندر به همراه تکنولوژی باز و بست زمان متغیر سوپاپ‌ها بهره می‌برد که این مجموعه قادر به تولید 148 اسب بخار نهایت قدرت و گشتاور 180 نیوتن‌متری خواهد بود. دو نوع جعبه دنده 5 سرعته اتوماتیک و 5 سرعته دنده‌ای نیز برای این خودرو قابل انتخاب است که نمونه خودکار مصرف سوختی در حدود یک لیتر (سیکل ترکیبی) بالاتر دارد.

برچسب ها

کیاموتورزهایماسورنتو
مطالب مرتبط بیشتر
سورنتو جدید از راه رسید+عکس فراخوان واریز وجه برای خودرو هایما S۷ + جدول داخلی‌سازی عایق‌های صداگیر خانواده هایما شاسی بلند جدید کیا در راه است سه راز کیا اسپورتیج جدید قیمت خودرو همچنان بر مدار نزول شورای رقابت قیمت محصولات هایما را تعیین کرد هدف‌گذاری کیا برای افزایش فروش خودروهای برقی تحولی دلچسب از اپتیما تا K۵ عرضه هایما در مرحله دوم طرح فروش سامانه یک پارچه کیا Sportage و Ceed به شوروم کوشا خودرو رسیدند برنامه افزایش ۴۰ درصدی تولید ایران خودرو خراسان در سال ۱۴۰۲ هایما ۷اکس-ئی؛ لوکس و الکتریکی از چین+عکس محصول لوکس خانوادگی ایران خودرو را بشناسید ایران خودرو بهترین شریک هایما است هایما ۷X اولین خودرو هفت نفره ایران خودرو در راه است عرضه هایما در بورس کالا هفته آینده هم ادامه دارد بلند قامت‌ترین خودرو وارداتی کیا به ایران کاپیتان سدان های وارداتی کیا در ایران نخستین خودروهای هایما ۸S به مزایده می‌رود سال ۲۰۲۳، سال خوش برای شرکت‌های خودروسازی است؟ توضیحات ایران خودرو درباره اولین خودروهای تولیدی هایما ۸S ‌کراس‌اوور جمع‌و‌جور کیا در صف ورود به ایران کیاهای وارداتی به تهران رسیدند شرایط خرید پژو ۲۰۷ و هایما S۸ در بورس اعلام شد خودروهای وارداتی به تهران رسیدند افتتاح ۲۰ نماینده جدید کوشاخودرو در کلانشهرها تا پایان سال خودروهای وارداتی در مسیر تهران وزارت صمت: ورود خودروهای جدید وارداتی صحت دارد سبد رنگارنگ کیا روی کشتی و در راه ایران سدان اقتصادی کیا برای بازار ایران چگونه در بورس کالا هایما بخریم کیا استونیک؛ کراس اوور کوچک کره ای که کمتر شناخته شده است! +عکس جزئیات ورود اولین محموله خودرو به گمرکات جنوب کشور تا ۲ هفته آینده نسل جدید سراتو در راه ایران آغاز اکران بیلبورد های واردات کیا توسط کوشاخودرو جزئیات عرضه ۵ مدل «هایما» در بورس کالا کوشا خودرو به عنوان نماینده کیاموتورز تایید شد اعلام قیمت کیا EV۶ مدل ۲۰۲۳ این خودرو محبوب ایرانیان به هیچ عنوان به کشور وارد نمی‌شود! جزییات عرضه دوباره هایما به بورس عرضه ۲۵۰ دستگاه خودروی "هایما" در بورس کالا تایید شد فروش اقساطی خودرو هایما S۵ هایما اس۵ و اس۷ با قیمت قبلی تحویل مشتریان می‌شود تداوم فروش خانواده هایما دومین عرضه خودرو در بورس کالا انجام شد هایما فردا در بورس کالا عرضه می شود دعوتنامه‌ تعهدات پیش فروش هایما صادر نشده است عرضه مرحله جدید هایما فقط از سوی بورس کالا انجام خواهد شد خیز سه تفنگدار هایما برنامه ایران خودرو برای افزایش تولید و عرضه هایما فروش محصولات ایران خودرو در بورس کالا با عرضه هایما کلید می‌خورد هایما آیشنگ؛ خودروی ارزان قیمت چینی زیر ۷ هزار دلار +عکس هدف‌گذاری تولید ۱۵۷ هزار دستگاه در ایران خودرو خراسان قطعات وارداتی شرکت هایما در ایران خودرو خراسان داخلی سازی می شود به‌روزرسانی چشمگیر خودروی کره ای +عکس هایما ۸S امسال به تولید می‌رسد اجرای آخرین طرح فروش ایران خودرو در سال ۱۴۰۰ بدون قرعه کشی مراسم قرعه کشی فروش فوق‌العاده هایما برگزار شد فروش فوق‌العاده خانواده هایما از فردا اسپورتیج جدید برقی-بنزینی شد+ عکس مهم ترین خودروی کیا موتورز آماده فروش +عکس فراخوان ۴۱۰ هزار دستگاه خودروی کیا برای رفع عیب کیسه هوا فروش نقدی هایما S۵ و S۷ با قرعه‌کشی فروش فوق‌العاده خانواده هایما از فردا برگ های برنده هایما S۵ در بازار کراس اوورهای ایران هایما S۵ چالاک‌تر از گذشته آمد ساعت آغاز فروش محصولات هایما ۱۱ امروز است فروش هایما S۷ پلاس توربو شارژ اتوماتیک و S۵ بدون قرعه‌کشی نسخه جدید هایما مجهز به گیربکس شش سرعته اتوماتیک علاقه کیا به تولید پیکاپ‌ها کیا موتورز یک مفهوم را به واقعیت نزدیک کرد! +عکس کیا EV۶ در نمایشگاه خودروی لس‌‌آنجلس سورنتو جدید؛ شاسی بلند جذاب کره ای با سابقه حضور در بازار ایران + عکس خودروی پرطرفدار کره ای با مدل ۲۰۲۲ + عکس بررسی ماشین هایما S۷ در بازار خودرو مقایسه جک S۵ و هایما S۷ توربو+ مشخصات فنی افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت تولید خودروهای شاسی بلند در ایران خودرو خراسان سورنتو پلاگین هیبرید ۲۰۲۲؛ محصول مطرح کیا موتورز با پیشرانه جدید معرفی شد+عکس هایما S۷ پلاس بر سکوی بلندتر ایستاد پیش فروش هایما S۷ پلاس آغاز شد فروش فوق العاده هایما S۷ پلاس با قیمت قطعی+جدول هایما ۶پی(۶P)؛ کراس اوور هیبریدی چینی با طراحی اسپرت و برچسب ۲۵ هزار دلاری+عکس کیا اسپورتیج با ظاهری جدید رونمایی شد+عکس کیا اسپورتیج ۲۰۲۳ در ژوئیه با طراحی جدید تولید می‌شود ایی ویی۶(EV۶)؛ برترین محصول کیاموتورز به آمریکا می رود+ عکس طرح تبدیل حواله‌های خودرو هایما S۵ به سایر محصولات یک خودروی شهری که سوپراسپرت ها را به چالش می کشاند! +عکس سورنتو جدید؛ هیبریدی با ظاهری متفاوت سریع ترین خودروی کیا موتورز با مدل ۲۰۲۲ و نسخه ویژه اسکورپیون برای بازار آمریکا +عکس کیا ۳۸۰ هزار وسیله نقلیه را برای خطر آتش سوزی فراخواند متفاوت ترین خودروی کیا موتورز در امارات! +عکس هایما S۷ پلاس با چه تغییراتی می آید؟ طرح تبدیل خودروهایما S۷ توربوشارژ اعلام شد لوگوی کیا موتورز عوض شد ۷X مدل ۲۰۲۰؛ محصول جدید هایما با مجموعه ای از امکانات ایمنی+عکس کیا سورنتوی جدید پنج ستاره شد خیز فروش کیاموتورز هیوندایی-کیا ۲۱۰ میلیون دلار جریمه ایمنی خودرو را پذیرفتند فراخوان کیاموتورز برای پمپ سوخت معیوب آفرودرهای زیبای کره ای معرفی شدند +عکس کاهش ۵۹ درصدی سود کیا تولید هایما رسما متوقف شد خط تولید محصولات هایما هنوز متوقف نشده است سورنتو ۲۰۲۱ در نسل چهارم؛ فناورانه تر از همیشه با طراحی کاملا متفاوت+عکس فمیلی F۸؛ محصول جدید هایما با طراحی متفاوت +تصاویر ضرر حداقلی کرونا به کیا تجهیز سورنتو به دوربین نقاط کور توقف چند روزه خط تولید کیاموتورز بخاطر کرونا رونمایی از نسل جدید کیا سراتو + فیلم یک پنجم فروش کیاموتورز، خودروهای برقی بودند! کیا موتورز ۳ کارخانه خود را در کره جنوبی تعطیل می کند سونت ۲۰۲۰؛ کوچکترین کراس اوور کیا موتورز در هند ضربه مهلک کرونا به کیا و هیوندای احتمال تغییر لوگوی کیاموتورز حمله کرونا به هیوندای و کیا مورداعتمادترین برندهای خودرو در سال ۲۰۲۰ تمرکز کیاموتورز بر خودروهای برقی تولید روزانه هایما تا بهمن ماه به ۸۰ دستگاه می رسد نگاهی به مدل‌های پرفروش کیاموتورز قیمت خودرو کره‌ای در بازار تهران + جدول برگزیدگان پنجمین دوره المپیاد فنی شرکت اطلس خودرو مشخص شدند چه خبر از خودروی جدید کیاموتورز؟ خدمات و تخفیف‌های ویژه برای مالکین هیوندای و کیا در سراسر کشور خداحافظی با خط تولید ۷ خودرو مونتاژی در ایران؟ رفتن شرکت‌های خودروساز می‌تواند به نفع ما تمام شود مشتریان سراتو نگران ایفای تعهدات نباشند فرش قرمز بی‌ضابطه برای خودروسازان بی‌تعهد خارجی پهن نکنیم قیمت خودرو کیا دست دوم + جدول نرخ خودروهای کره‌ای در بازار + جدول اولین و آخرین ساخته‌های برندهای خودروسازی در یک نگاه (+عکس) آخرین هفته تولید محصول مشترک سایپا و کیاموتورز مدل‌های پرفروش خودروهای کیاموتورز در آمریکا نرخ محصولات کیاموتورز کاهشی شد سلتوس جدیدترین شاسی بلند کیا بدون پوشش استتاری دیده شد رندر کراس اوور جدید کیا پیش از رونمایی کیاموتورز هم پای خود را از چین بیرون کشید کارخانه کیا موتورز کره در چین تعطیل می شود مرحله جدید پیش فروش محصولات ایران خودرو آغاز شد خودروی برقی ۲۰۱۹ کیا در راه است کیا k۹۰۰، پرچم‌دار لوکس و خوش ساخت فراخوان سانتافه و سورنتو به دلیل احتمال آتش‌سوزی کیا تلوراید محصول لوکس و سخت ۲۰۲۰ کدام خودروهای آسیایی در آمریکا محبوبند؟ خودروی هوشمند کیا با احساسات مسافر منطبق می‌شود! قیمت برخی از خودروهای خارجی در بازار قیمت انواع محصولات ایران خودرو ۲ ی ۹۷ "هایما M۵ " خودرویی که به زودی وارد بازار ایران می شود کیا سورنتو مدل ۲۰۱۸ را بشناسید خودروهای ۱۵۰ تا ۲۰۰میلیونی بازار تهران +جدول کیا صفر چند؟ قیمت انواع سواری کیاموتورز در بازار تهران + جدول خودروهایی که تا پایان سال ۲۰۱۸ وارد بازار دنیا می شوند کیا سورنتو ۲۰۱۸ را بشناسید سازمان حمایت قیمت های جدید را اعلام می کند خودروهای ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیونی بازار را بشناسید ویژگی‌های آخرین نسل کیا سول‌ قیمت انواع سواری کیاموتورز در بازار تهران + جدول فراخوان گسترده سازمان ایمنی خودرو برای دو کمپانی مشهور خودروسازی خودروی پسر آجری! هایما S۵ ارزان شد کراس‌اوور برقی کیاموتورز ۴۸۰ کیلومتر را می‌پیماید اختلاف قیمت شرکتی و بازار سراتو چقدر است؟ قیمت انواع محصولات ایران خودرو ۲۷ شهریور ۹۷ رونمایی کیا موتور از خودروی جدیدش کره جنوبی بزرگ‌ترین صادرکننده خودرو به ایران کیا صفر چند؟ تولید شاسی بلند تازه کیا با همکاری طراح مد مشهور قیمت انواع محصولات ایران خودرو ۲۹ مرداد ۹۷ قیمت و ویژگی‌های جدیدترین پیکانتوی کیا گران‌ترین خودروهای دنیا +تصاویر ایساکو دوره تکمیلی آموزشی خودرو هایما را برگزار کرد ۱۰ موتور خودروی برتر جهان در سال ۲۰۱۸ تصویرهای جاسوسی گرفته شده از کیا اسپورتیج فیس لیفت شده Telluride؛ نگاهی به آینده کیا تولید خودروی برقی با برد ۷۵۰ کیلومتر کراس‌اوور محبوب کیا در گام چهارم موفقیت‌های اطلس خودرو در المپیاد جهانی فنی کیا موتورز اطلس خودرو استخدام می کند اطلس خودرو نشان برترین فعالیت بهبود کیفیت خودروهای کیاموتورز را دریافت کرد شرایط جدید پیش فروش شاسی‌بلندهای ایران خودرو اعلام شد AWD بر روی اپتیما، سدونا و نیرو کیا سول EV به سیستم شارژ وایرلس مجهز می‌شود کیا سراتو جدید در مدل ۲۰۱۹ + تصاویر گزارش تصویری از اولین روز فعالیت نمایشگاه خودرو ژنو آغاز فروش مدل ۲۰۱۸ محصولات کیا از سوی اطلس خودرو کیا موتورز مدیر اجرایی خود در منطقه خاورمیانه و آفریقا را معرفی کرد کسب مدال برنز هفتمین دوره المپیاد فنی منطقه خاورمیانه شرکت کیاموتورز (۲۰۱۸) کیا موتورز از فروش جهانی ۲۰۵.۱۲۶ دستگاه خودرو در ماه ژانویه خبر داد اطلس خودرو مجاز به پیش فروش اپتیما ،سراتو، سورنتو و اسپورتیج شد فروش نقدی و اقساطی هایما S۷ توربو با مدل ۹۷ قیمت جدید محصولات کیا در ایران اعلام شد نقاب تازه سورنتو برای آمریکایی‌ها رکورد روزانه تولید هایما اس ۵ شکسته شد خودروهای الکتریکی کیا و هیوندای در راه بازار تمدید گواهی فعالیت نمایندگی شرکت اطلس خودرو تجربه رانندگی با دومین محصول هایما برای بازار ایران فروش ۲۶۰هزار دستگاهی کیا موتورز در ماه نوامبر نگاهی به هایما ۳@ در دومین نمایشگاه خودرو تهران؛ سدان برقی هایما گزارش تصویری از حضور هایما در دومین نمایشگاه خودرو تهران بررسی کراس‌اوور کامپکت جدید ایران‌خودرو؛ معجون قدرت و آپشن اعلام قیمت دو مدل تازه ب ام و رنو کولئوس در برابر هیوندای سانتافه و کیا سورنتو! آیا کیفیت نسل جدید کیا سورنتو در حد و اندازه‌ای که باید باشد هست؟! کیا طراح سابق ب ام و و گریت وال را به خدمت گرفت رونمایی کیا از یک خودروی مفهومی (+عکس) دریافت جایزه کیا سورنتو ۲۰۱۸ در آمریکا شرایط فروش نقد و اقساط هایما توربو و سوزوکی ویتارا فیس‌لیفت فراخوان ایران خودرو برای دارندگان هایما توربو شارژ کیا موتورز از فروش جهانی ۲۱۶.۱۱۸ دستگاه خودرو در ماه جولای خبر داد فروش نقدی و اقساطی سوزوکی ویتارا و هایما توربو ویژه مرداد ۹۶ کاهش ۷۰ تا ۹۵ درصدی سود خالص هایما فروش نقدی و اعتباری کیا سراتو با تحویل ۳۰ روزه کیا سراتو را با اقساط ۲۴ ماهه بخرید قیمت انواع محصولات ایران خودرو ۱۷ تیر ۹۶ قیمت انواع محصولات ایران خودرو ۱۵ تیر۹۶ کیا استینگر، سریع‌ترین سدان کیا را ببینید محصولات کیا موتورز، کم نقص‌ترین خودروهای بازار آمریکا ضیافت بـــزرگ بلنـــد قامتـــان قدرت نمایی کیا با محصول کادنزا ۲۰۱۷ سول؛ خودروی عجیب‌ و غریب شرقی +عکس سال تغییر موازنه قدرت کوچولوی بامزه کیا با نقابی تازه در راه ایران کراس اوور کوچک با طراحی چشم‌نواز و قوی Cadenza ۳.۵ در بازارهای جهانی چقدر می ارزد؟ اﻣﺪاد ﺟﺎده ای اطلس خودرو ویژه ﺗﻌﻄﯿﻼت ﺧﺮدادﻣﺎه برگزار می شود محبوب اما گاهی نه چندان موفق! انتشار تصویر جاسوسی از کیا سدونا ۲۰۱۸ فروش نقدی و اعتباری انواع خودروهای وارداتی مدل ۲۰۱۷ اطلس خودرو عنوان دوم رقابت‌های جهانی کیا موتورز را از آن خود کرد کوچولوی بامزه کیا با نقابی تازه در راه ایران ساخت بزرگ‌ترین شهرک خودرویی جهان هیوندای و کیا در صدر صادرکنندگان خودرو به ایران آغاز عرضه کیا کارنز با شرایط متنوع نقدی و اعتباری قیمت جهانی محصولات Kia Motors قرارداد نمایندگی اطلس خودرو با کیا موتورز کره جنوبی تمدید شد کیا موتورز از فروش جهانی ۲۰۹.۸۳۲ دستگاه خودرو در ماه آوریل خبر داد ساخت کارخانه کیاموتورز در هند کیا اولین کارخانه اش را در هند می سازد کیا ریو ۲۰۱۸؛ سواری بهتر و فضای بیشتر کابین پیروزی سه گانه برای طراحی خودروهای کیا کیا موتورز از فروش جهانی ۲۳۸.۲۲۲ دستگاه خودرو در ماه مارچ خبر داد فروش نقدی و اقساطی محصولات کیا آغاز شد هیدروژنی هیوندای سال آینده و هیدروژنی کیا ۲۰۲۰ می‌آیند طرح امداد نوروزی محصولات کیا+لیست نمایندگی‌ها در مسابقه اینستاگرامی اطلس خودرو در نوروز ۹۶ شرکت کنید کیا در ماه فوریه بیش از ۲۰۶ هزار دستگاه خودرو فروخت پیش‌بینی رشد خوب کیا در اروپا سیتروئن می‌آید، کیا نه کیا در صدر لیگ کیفیت خودروها در آمریکا جنگ بر سر رتبه دوم و سوم واردات ۹۵ خودرو برنامه احتیاطی کیا موتورز برای سیاستهای ترامپ کیا "نیرو" هیبریدی ۲۳ هزار دلار قیمت خورد شرایط پیش فروش هایما S۷ اتوماتیک توربوشارژ اعلام شد وانت ای.بی.اس‌ دار در ایران تولید شد معرفی و مشخصات هایما S۷ توربو محصول جدید ایران خودرو شرایط فروش متنوع نقدی و اعتباری نسل جدید کیا اپتیما جدال در دسته سبک‌وزن‌های شرقی نبرد فیل و فنجان! با ۴۰ میلیون تومان هایما بخرید جزئیات طراحی سریع ترین خودروی کیا + تصاویر کیا فروش ۳.۱۷ میلیون خودرو را هدف گرفت چشم انتظاری بازار برای مدل‌های جدید خط‌و‌نشان خروس‌ها برای لشکر اژدها فروش محصولات کیاموتورز با اقساط بلند مدت کسب ۲ جایزه GOOD DESIGN توسط کیاموتورز انتخاب طبقه متوسط افزایش فروش جهانی کیاموتورز در ماه نوامبر کیا در پاکستان خودرو می‌سازد هایما را بیشتر بشناسید + تصاویر هایما S۷ توربو با موتور ۱.۸ لیتری وارد ایران شد با ۴۰ میلیون تومان هایما بخرید این ۴ محصول کیا را با اقساط بدون کارمزد بخرید هایمای ایران خودرو را با چه شرایطی بخریم؟ قاره کوچک ایران در تسخیر اپتیما JF فروش اقساطی محصولات کیاموتورز با شرایط ۱۲ ماهه بدون کارمزد شارژ روح کیا با توربو شهرنشین‌های آسیایــی ماهیت لوکس تر کادنزای ۲۰۱۷ کیا به باشگاه GT داران می‌پیوندد+تصاویر همکاری سایپا با کیاموتور، نیسان و ایویکو از سر گرفته می شود کیا به دنبال ورود به دنیای خودروهای GT است شرایط فروش جدید خودروهای کیا از سوی اطلس خودرو اعلام شد جدیدترین قیمت خودروهای کیاموتورز +جدول مهر تایید مشتریان بر «اس.۷» پیش فروش هایما اس ۷ آغاز شد با جدیدترین خودروهای بازار چین آشنا شوید جدیدترین قیمت خودروهای کیاموتورز کیا فورته ۲۰۱۷ را بیشتر بشناسید کیا بالاتر از پورشه اول شد جدیدترین قیمت خودروهای کیاموتورز +جدول "کیا" در صدر فهرست با کیفیت‌های امریکا زخمی شدن ۳ کارگر کیا موتورز کیاموتورز دبه مکزیکی‌ها را پذیرفت دو‌راهی‌های خرید در بازار خودرو آغاز به کار دو شرکت خودروساز کره ای در منطقه آزاد اروند بررسی محصولات تاتا موتورز به بهانه خبر ورود این شرکت به بازار خودرو کشور کیا در حال تست نسخه تولید انبوه GT شکار دوربین‌ها شد نبرد بلندقامتان تازه نفس کره ای فروش محصولات کیاموتورز با اقساط متنوع سوپرهاچبک مسابقه ای کیاموتورز با نژادی اروپایی!!! تکلیف شریک تجاری فولکس واگن در ایران تا دو هفته آینده مشخص خواهد شد مداد‌رنگی‌های بازار صفر تا ۱۵۰ میلیون تومان! درخشش اطلس خودرو در المپیاد کیاموتورز نسل چهارم کیا اسپورتیج را بیشتر بشناسیم+تصاویر فروش اقساطی خودروهای کیا آغاز شد افزایش ۲.۵ برابری صادرات خودروهای کره‌ای به ایران در سال ۲۰۱۶ چشم‌بادامی‌های بلند‌قامت تبلیغ رسمی اپتیما ۲۰۱۶ رونمایی شد همکاری کیا و بازیگر معروف هالیوودی برای تبلیغ اپتیما ریو هاچ بک GTI ۱۸۰ اسب بخار قدرت دارد+تصاویر کیاموتورز به دنبال حضور جدی تر در ایران قیمت خودروهای کیاموتورز افزایش یافت افزایش قیمت محصولات کیا و هیوندای در راه است تا سال ۲۰۳۰ خودروی بدون راننده می سازیم تازه‌وارد ۴ سیلندر یا پرفروش ۶ سیلندر؟ فروش اقساطی محصولات کیا آغاز شد شباهتی از جنس تفاوت! ژست لوکس تر و شیک تر کیا کدنزا در نسل جدید کیا کارخانه خود در مکزیک را تکمیل کرد برند‌سواری با نازل‌ترین قیمت تصاویری از کیا کادنزا ۲۰۱۷ منتشر شد کیا یک شاسی بلند مفهومی رونمایی کرد فروش لیزینگی محصولات کـــــیا آغاز شد جهش فروش کیاموتور آیا کوچولوی کـیا ۶۵.۳ میلیون‌تومان می‌ارزد‌؟ بلوغ اسپورتیج در ایستگاه چهارم اپتیمـای کوچک! آمریکاییِ چشم‌بادامی! بد‌اقبالان بـازار سدان دلفریب کیا در نزدیکی های مرز کمال ... ۴۰۰ دستگاه سورنتو و نیواسپورتیج یک ساعته پیش فروش شد رونمایی از ریو ۲۰۱۲ در نمایشگاه ژنو
برگشت به بالا