راه ۷۰۰روستای کردستان همچنان بسته است

عصر خودرو- مدیر راهداری راه و شهرسازی کردستان از بازگشایی دو مسیر اصلی استان در بامداد یکشنبه خبر داد و گفت: راه های ۷۰۰ روستا همچنان بسته است.

يکشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶:۰۰

راه ۷۰۰روستای کردستان همچنان بسته است

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، محمدراشد مدرس گرجی افزود: راه های اصلی و فرعی سنندج - دیواندره، سنندج - دهگلان - قروه، سقز - بانه، مریوان - سقز و حسین آباد- دهگلان روز شنبه به دلیل کولاک و کاهش بسته شده بود که با تلاش راهداران دو مسیر بازگشایی شد.
به گفته وی ، با تلاش نیروهای راهداری مسیر سنندج - قروه و سنندج- دیواندره بامداد یکشنبه بازگشایی شد و اکنون تردد در آنها جریان دارد.
استان کردستان هفت هزار و 850 کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که هزار و 850 کیلومتر آن راه اصلی و فرعی و مابقی روستایی است.
مدرس گرجی افزود: نیروهای راهداری آماده هستند که به محض فروکش کردن شدت کولاک، برای برفروبی و نمک پاشی در دیگر مسیرهای بسته شده، اقدام کنند.
وی همچنین با اشاره به بسته بودن راه های 700 روستای استان، گفت: عملیات بازگشایی این مسیرها از صبح امروز آغاز می شود.
کردستان هزار و 703 روستای دارای سکنه دارد که بیش از 550 هزار نفر در این تعداد روستا سکونت دارند.
مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی کردستان همچنین گفت: در ٧٢ساعت گذشته بیش از ٤۰۰ نفر توسط نیروهای راهداری در طول راه های استان نجات و در راهدارخانه ها یا دیگر اماکن در نظر گرفته شده، اسکان داده شدند.
وی گفت: شامگاه شنبه نیروهای راهداری راه و شهرسازی سقز با کمک ارتش و بهداشت سقز برای نجات بانوی باردار در روستای 'قره چر' اقدام کردند که موفق به نجات و انتقال وی به سقز شدند.
مدرس گرجی در مورد وضعیت ناوگان راهدای استان نیز افزود: ٥٥۰ دستگاه ماشین آلات راهداری شامل٣۰۰ دستگاه مربوط به حوزه راهداری اداره کل راه و شهرسازی جهت راه های اصلی و فرعی و ٢٥۰ دستگاه بخش خصوصی جهت راه های روستایی در قالب ٨۰ اکیپ و ٦٥۰ نفر پرسنل و ٣۰ راهدارخانه در استان برای اجرای طرح راهداری زمستانی تجهیز شده است.
وی به کمبود اعتبارات برای راهداری زمستانی نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به تعداد بارش های امسال، برودت هوا و کولاک به ماشین آلات راهداری فشار زیادی وارد شده و از این رو برای بازسازی ناوگان و تجهیز آن نیاز به اعتبار داریم.
مدرس گرجی خواستار اختصاص اعتبارات مورد نیاز برای اجرای طرح راهداری زمستانی در استان شد و افزود: به دلیل تعداد بارش ها در دو ماه اخیر، نمک و ماسه در نظر گرفته شده مصرف شده و باتوجه به اینکه هنوز در ابتدای فصل زمستان هستیم نیاز به اختصاص اعتبار داریم.
به گفته وی برای اجرای طرح راهداری زمستانی در استان کردستان به حدود 30میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.

 

برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

برچسب ها

جاده‌های روستایی
برگشت به بالا