رفت و آمد تریلر در راه های کردستان ممنوع شد

عصر خودرو- مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان کردستان گفت: به دلیل بارش برف و وجود کولاک، رفت و آمد تریلر در تمامی راه های استان کردستان ممنوع شد.

سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷:۰۰

رفت و آمد تریلر در راه های کردستان ممنوع شد

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، محمدراشد مدرس گرجی افزود: این ممنوعیت با هماهنگی با فرماندهی پلیس راه کردستان صورت گرفته است و تا ساعت11 صبح فردا پابرجا است.
وی ادامه داد: به دلیل بارش سنگین برف و کولاک شدید، تردد در تمام محور بیجار - زنجان هم در حوزه استان کردستان و هم در حوزه استان زنجان و همچنین محور سه راهی دیواندره به طرف بیجار تا اطلاع بعدی بسته است.
وی با اشاره به اینکه راهداران در حال برفروبی و نمک پاشی این مسیرها هستند، افزود: رفت و آمد در سایر راه های استان فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است.
مدرس گرجی بیان کرد: به دلیل بارش برف امروز راه بیش از ٣۰۰ روستای استان بسته است که با تلاش راهداران، فردا نسبت به بازگشایی آنها اقدام خواهد شد.
وی گفت: عصر امروز دوشنبه با چند مورد واژگونی وسایل نقلیه سواری و کامیون در محورهای سنندج - سروآباد، سنندج - دیواندره، دیواندره - سقز و سنندج - کامیاران مواجه بودیم که خوشبختانه تلفات جانی نداشت.
وی افزود: این واژگونی ها باعث کندی تردد شد که با تلاش عوامل راهداری ،به سرعت وسایل نقلیه از سطح جاده جابجا و تردد برقرار شد.
مدرس گرجی ضمن در خواست از رانندگان جهت استفاده از چراغ مه شکن، از ترددکنندگان در راه های برون شهری خواست با توجه به برودت هوا که از فردا موجب یخ زدگی سطح معابر می شود، حتما وسیله نقلیه خود را به زنجیر چرخ مجهز کرده و با سرعت مطمئنه رانندگی کنند.
وی افزود: رانندگان می توانند در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر از وضعیت راه ها، با سامانه تلفن گویای ١٤١ مرکز مدیریت راه های راه و شهرسازی استان کردستان تماس بگیرند.
در استان کردستان هفت هزار و 850 کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی وجود دارد که شش هزار کیلومتر آن راه روستایی است.
همچنین در استان کردستان 40 گردنه مهم و 15 منطقه با امکان ریزش بهمن به طول هشت تا 10 کیلومتر و 16 منطقه کولاک گیر به طول 16 کیلومتر وجود دارد.
بر اساس پیش بینی هواشناسی کردستان بارش برف که از عصر یکشبه در کردستان آغاز شده است تا عصر سه شنبه نیز ادامه خواهد داشت.

 

برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

برچسب ها

تریلر
برگشت به بالا