آشنایی با تریلر کفی بغل‌دار معروف به تریلر لبه

کمیاب پر کاربرد

عصر خودرو- بار‌گیر‌های بغل‌دار شامل تعداد زیادی از انواع بارگیر‌ها می‌شوند که نوع لبه‌دار، یکی از آنهاست.

چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰:۰۰

کمیاب پر کاربرد

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، گاهی مواقع لازم است تا بار در اطرافش توسط دیوار مهار شود. در این زمان شاید صرفه اقتصادی و عملیاتی نداشته باشد که بار توسط یک کانتینر چادری حمل شود و از طرفی نمی‌توان آن را به خاطر شرایط خاص بار با تریلر‌های کفی جابه‌جا کرد. این نوع بار‌ها می‌تواند به خاطر شکل آنها باشد یا اصلا امکان بستن آنها با طناب ‌روی تریلر‌های کفی ممکن نباشد و باعث آسیب به آنها شود.
 حتی ممکن است بار‌ها را نتوان ‌با داشتن ارتفاع کم، ‌ روی هم قرار داد که باز هم استفاده از تریلر‌های چادری را کم‌رنگ‌تر می‌کند. در اینگونه مواقع باید از تریلر‌های دارای دیوار جانبی که به تریلر لبه معروف هستند، استفاده کرد. تریلر‌های لبه توسط پایانه‌های کشورمان به رسمیت شناخته می‌شوند و این در حالی است که این تریلر‌ها چندان توسط کمپانی‌های سازنده تریلر به صورت رسمی ساخته نمی‌شوند و به همین خاطر استفاده از آنها تا حدودی نسبت به دیگر گونه‌های تریلر، کمتر است.
 این تریلر‌ها حتی امکان بارگیری محموله‌های فله را نیز دارند و بسیاری مواقع در پایانه‌های باربری و توزیع بار، حتی شکر نیز توسط این تریلر‌ها حمل می‌شود. البته در این حالت برای حمل بار‌های فله، باید کل کف تریلر را پلاستیک‌کشی کرد که کار چندان راحتی نیز نخواهد بود. اما در روزگارانی که تعداد تریلر‌های کمپرسی بسیار کم بود و می‌توان گفت اکثر این تریلر‌ها را در خدمت سازمان‌ها و شرکت‌هایی چون ذوب آهن و زغال‌سنگ می‌شد دید، بسیاری از بار‌های فله در کشورمان به همین شیوه و با تریلر‌های لبه‌دار حمل شده است.
بارگیر لبه‌دار در طول خود دارای چند درب برای باز شدن و تخلیه بار است تا از این نظر نیز، تخلیه بار با کمک لیفتراک‌ها راحت و بی‌دردسر باشد. تریلر‌های لبه‌دار چون مثل نمونه‌های کفی هستند، از همان طول برخوردارند که محدود به 13.6 متر است. ارتفاع دیواره‌ها نیز از 80‌ تا 120 سانتی‌متر متغیر است و عرض تریلر نیز برابر با نمونه‌های کفی خواهد بود.
 

برچسب ها

تریلر
برگشت به بالا