خودرو‌های هوشمند گوگل بیش از حد محتاط

عصر خودرو : گوگل در طراحی خودروهای هوشمند و خودکار خود، احتیاط را شرط اصلی قرار داده است. اما آیا این میزان از احتیاط ضروری است؟ طی مواجهه یک دوچرخه سوار با این خودرو و نقل قول وی از اتفاقات به وقوع پیوسته بین وی و خودرو، تا حدودی از خواص رفتاری این خودرو مطلع شده‌ایم.

سه شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴:۰۰

خودرو‌های هوشمند گوگل بیش از حد محتاط

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صبحانه آنلاین، فردی در یکی از فروم‌های مختص دوچرخه سواران از تجربه مواجهه خود با خودرو گوگل صحبت کرده که این اتفاق منجر به توقف و عدم حرکت هر دو وسیله برای مدت زمان 2 دقیقه شده است. ظاهرا دوچرخه سوار همزمان با خودروی هوشمند گوگل به تقاطع رسیده‌ و پس از مشاهده خودرو توقف کرده است. پس از توقف وی، خودرو شروع به حرکت می‌کند و همزمان با خودرو دوچرخه سوار نیز آهسته اقدام با جلو آمدن کرده است. ولی این عمل وی باعث توقف و حرکت رو به عقب خودرو شده تا زمانی که خودرو گوگل به میزان فاصله امن با دوچرخه سوار برسد.
 


این دوچرخه سوار در رابطه با تجربه خود گفت:

من در برخورد با خودروی هوشمند گوگل نسبت به رانندگی با خوددروهای معمولی احساس امنیت بیشتری کردم.

وی هم‌چنین افزود:

ما این عمل جلو و عقب رفتن را برای مدت زمان 2 دقیقه تکرار کردیم و هیچ کدام از ما از تقاطع عبور نکرد. در همین حال 2 نفر که داخل خودروی گوگل بودند می‌خندیدند و به سختی مشغول کار کردن با لپ‌تاپ خود بودند تا رفتار خودرو را در رابطه با شرایط به وجود آمده بهبود بخشند.

در حالی که این رفتار خودرو برای سرنشین آن رضایت بخش نیست، ولی باعث خرسندی اشخاصی که با خودرو مواجه می‌شوند، خواهد شد. معمولا رانندگان در رابطه با دوچرخه سواران زیاد محتاط عمل نمی‌کنند، ولی یک خودروی هوشمند خودکار چاره‌ای جز رعایت احتیاط ندارد. گوگل هنوز راه زیادی برای نهایی سازی این خودرو در پیش دارد، ولی احساس امنیت دوچرخه سوار همان چیزی است که گوگل در خودروی هوشمند خود به دنبال آن است.
 


این حادثه در شهر آستین به وقوع پیوسته، جایی که گوگل اخیرا شروع به انجام سری جدید از آزمایشات بر روی خودرو‌های هوشمند خود کرده است. گوگل در رابطه با علت انتخاب شهر آستین برای انجام آزمایشات خود گفته است:

از افراد پیاده تا خودرو‌های سنگین، شهرآستین تجربیات جدیدی را برای یادگیری در اختیار خودرو ما خواهد گذاشت.

البته صحبت‌های این دوچرخه سوار در رابطه با خصوصیات رفتاری خودرو گوگل چندان تعجب برانگیز نیست. زیرا گوگل اخیرا اقدام به انتشار گزارشات تصادفاتی که برای خودرو هوشمند وی به وقوع پیوسته، کرده است. طبق گزارش گوگل در تمام تصادفات مقصر راننده خودروی دیگر بوده است.

برچسب ها

خودرو هوشمند گوگل
مطالب مرتبط بیشتر
سرویس همسفری خودرو گوگل توسعه می‌یابد یکی از مدیران ارشد Airbnb به پروژه خودروسازی گوگل پیوست سامانه اتومبیل خودران گوگل پیشرفته تر شد خودرو خودران گوگل روز به روز مودب تر می‌شود! گوگل ایده چسبناک را ارائه داد گوگل اندروید اتو را بروز کرد نجات جان عابر برخوردکننده با خودروی خودران گوگل با چسب جادویی / عکس راننده خودران شوید ۱۰۰ مینی ون خودران تولید می شود تلاش داعش برای کپی برداری از خودروهای بدون راننده گوگل+ تصاویر همکاری گوگل، فورد و اوبر برای ساخت خودروهای خودران رانندگی می‌کند، پس وجود دارد راه طولانی و سخت خودروهای خودران اوباما درباره خودروهای خودران صحبت می‌کند گوگل و فورد باهم خودروی خودران می‌سازند انتقاد شدید گوگل از مقررات جدید پیشنهادی درباره خودروهای خودران ماشین های بدون سرنشین گوگل با عابران پیاده سخن می گویند اصلی‌ترین مانع توسعه فناوری خودران خودرو بدون راننده ی گوگل در اطراف بچه ها محتاط تر است انتصاب مدیر جدید برای پروژه خودرو بدون راننده گوگل گوگل نمی‌خواهد سازنده خودرو باشد رویکرد متفاوت خودروسازان و گوگل درباره خودروهای بدون راننده تاسیس بی سروصدای شرکت خودروسازی گوگل خودرو گوگل تصادف کرد وقتی ماشین‌های بدون راننده با هم شاخ به شاخ می‌شوند خودروهای بدون راننده گوگل راهی خیابانها شدند خودروهای بدون راننده تازه گوگل در دره سیلیکون ولی آغاز آزمایش خودرو هوشمند گوگل در خیابان های عادی خودرو بدون راننده گوگل،ابزار جاسوسی گوگل دست به فرمان! خیابان های کالیفرنیا در انتظار خودروهای بدون راننده خودرو بدون راننده ضد تصادف نیست!
برگشت به بالا