خیابان های کالیفرنیا در انتظار خودروهای بدون راننده

عصر خودرو : گوگل اعلام کرد: اتومبیل های بدون راننده از تابستان امسال وارد خیابان های عمومی کالیفرنیا می شوند.

يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵:۰۰

خیابان های کالیفرنیا در انتظار خودروهای بدون راننده

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از موج، در کنار سایر سازندگان اتومبیل در آمریکا گوگل نیز مدتی پیش شروع به طراحی اتومبیل های هوشمند خود کرد که قابلیت رانندگی بدون راننده را نیز دارا هستند. گوگل ادعا کرده است که دو سال است بر روی نمونه اولیه این خودرو کار می کند و نزدیک دو ماه پیش اولین طرح ساخته شده آن را به تیم تست ارائه کرد. گوگل در هفته گذشته اعلام کرد این خودرو مراحل تست را تحت کنترل موسسه راهنمایی و رانندگی امریکا و قوانین مصوب آنها پشت سر گذاشته و از تابستان امسال وارد خیابان های کالیفرنیا خواهد شد.
شرکت های مختلف اعم از تسلا،جنرال موتورز، هیوندا و بسیاری دیگر از تولید کنندگان اروپایی و آمریکایی در حال تست اتومبیل های بدون راننده خود در جاده های مخصوص به تست در اطراف نوادای آمریکا هستند. بسیاری از این شرکت ها تاریخ رونمایی اتومبیل های خود به بازار را پایان سال 2015 اعلام کرده اند اما گوگل مانند گذشته یک قدم در همه زمینه هایی که در آنها وارد شده از رقیبانش جلو تر است و قرار است اتومبیل هایش را از تابستان به عرصه استفاده وارد کند. شرکت راهنمایی و رانندگی آمریکا نزدیک به 6ماه است که قوانین رانندگی بدون راننده را بصورت مصوب به تولید کنندگان اتومبیل ابلاغ کرده و مشکلات حقوقی از این بابت وجود ندارد.
در گفت و گو با مدیر پروژه Auto X، ریاست این پروژه در گوگل اعلام کرد که تا اطلاع ثانوی اتومبیل های گوگل تنها کاربرد رفاهی خواهند داشت و از حمل و نقل اشخاص می بایست خودداری به عمل آید. البته گویا این محدودیت صرفا جنبه ایمنی دارد. تصمیم گیری اصلی بر عهده خریداران اتومبیل ها است که بخواهند با اتومبیل چه نوع فعالیتی انجام دهند. از نقطه نظر گوگل در حال حاضر این اتومبیل ها بهترین راه حمل و نقل وسایل و به خصوص انجام امور اداری هستند. مدیر پروژه AutoX کاربرد بسیار بارز مصرف این اتومبیل ها را در حمل و نقل نامه ها و مرسولات توسط شرکت پست دانست.

برچسب ها

خودرو هوشمند گوگل
مطالب مرتبط بیشتر
سرویس همسفری خودرو گوگل توسعه می‌یابد یکی از مدیران ارشد Airbnb به پروژه خودروسازی گوگل پیوست سامانه اتومبیل خودران گوگل پیشرفته تر شد خودرو خودران گوگل روز به روز مودب تر می‌شود! گوگل ایده چسبناک را ارائه داد گوگل اندروید اتو را بروز کرد نجات جان عابر برخوردکننده با خودروی خودران گوگل با چسب جادویی / عکس راننده خودران شوید ۱۰۰ مینی ون خودران تولید می شود تلاش داعش برای کپی برداری از خودروهای بدون راننده گوگل+ تصاویر همکاری گوگل، فورد و اوبر برای ساخت خودروهای خودران رانندگی می‌کند، پس وجود دارد راه طولانی و سخت خودروهای خودران اوباما درباره خودروهای خودران صحبت می‌کند گوگل و فورد باهم خودروی خودران می‌سازند انتقاد شدید گوگل از مقررات جدید پیشنهادی درباره خودروهای خودران ماشین های بدون سرنشین گوگل با عابران پیاده سخن می گویند اصلی‌ترین مانع توسعه فناوری خودران خودرو بدون راننده ی گوگل در اطراف بچه ها محتاط تر است انتصاب مدیر جدید برای پروژه خودرو بدون راننده گوگل گوگل نمی‌خواهد سازنده خودرو باشد رویکرد متفاوت خودروسازان و گوگل درباره خودروهای بدون راننده خودرو‌های هوشمند گوگل بیش از حد محتاط تاسیس بی سروصدای شرکت خودروسازی گوگل خودرو گوگل تصادف کرد وقتی ماشین‌های بدون راننده با هم شاخ به شاخ می‌شوند خودروهای بدون راننده گوگل راهی خیابانها شدند خودروهای بدون راننده تازه گوگل در دره سیلیکون ولی آغاز آزمایش خودرو هوشمند گوگل در خیابان های عادی خودرو بدون راننده گوگل،ابزار جاسوسی گوگل دست به فرمان! خودرو بدون راننده ضد تصادف نیست!
برگشت به بالا