جدیدترین خودرو زرهی روسیه را بشناسید

عصر خودرو : جدید ترین دستاورد زرهی روسیه با نام "آرماتا" رونمایی شد، این خودروهای زرهی که در طراحی آن از یک پلتفرم جدید استفاده شده است در واقع جایگزین مدل های قدیمی تر مانند تانک های T-۷۲ و T-۹۰ خواهد شد.

جمعه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴:۰۰

جدیدترین خودرو زرهی روسیه را بشناسیدجدیدترین خودرو زرهی روسیه را بشناسیدجدیدترین خودرو زرهی روسیه را بشناسیدجدیدترین خودرو زرهی روسیه را بشناسید

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، وزارت دفاع روسیه به تازگی از جدید ترین خانواده ماشین های زرهی خود که در طی یک سال گذشته در حال توسعه آنها بوده رونمایی کرده است. به گفته مقامات روسی این خودروها به تدریج در سال آینده میلادی تحویل نیروی زمینی روسیه خواهد شد. آنچه تاکنون از خانواده "آرماتا" رونمایی شده است تانک T-14 و خودرو زرهی T-15 بوده و تاکنون از اعضای بعدی این خانواده اطلاعاتی منتشر نشده است.

تانک 40 تنی T-14 بعنوان اولین عضو این خانواده در جریان تمرینات نیروهای مسلح روسیه برای شرکت در مراسم رژه ی 9 می (روز پیروزی) به نمایش در آمد. بر اساس آنچه که رسانه های روسی منتشر کرده اند سرعت پیمایش این تانک به بیش از 50 مایل در ساعت می رسد و 3 خدمه ی آن قادر هستند در هر دقیقه 32 بار از توپ 125 میلیمتری این تانک انواع مهمات را شلیک کنند. همچنین این تانک قادر به حمل انواع موشک های هدایت شونده با برد موثر 8000 متر است که آن را در برابر تهدید بزرگی مانند بالگرد حفظ می کند.

قابلیت شلیک حین حرکت، دیدگاه پانورامیک فرمانده تانک، دوربین های دید جانبی، سنسورهای گرمایی، سیستم قدرت کمکی (AUX) و سیستم های دفاع فعال و غیرفعال از دیگر ویژگی های این تانک جدید می باشند. قدرت پیشرانه این تانک 48 تنی به وسیله ی یک موتور دیزلی 1500 اسب بخاری و گیربکس 8 سرعته تامین می شود.

عضو بعدی خانواده "آرماتا" خودرو زرهی T-15 است که در واقع نوعی نفربر برای جایگزینی با خودروهای زرهی BMP-2 می باشد. این خودروی زرهی که هدایت آن برعهده ی 3 نفر خدمه می باشد قابلیت حمل یک گروه 8 نفره از سربازان را دارد. تجهیزات رزمی این نفربر شامل یک توپ 30 میلیمتری هدایت اتوماتیک با قابلیت نواخت 500 تیر در دقیقه، چهار تیر موشک کورنت، سیستم اپتوالکترونیک شناسایی اهداف و سیستم محافظ بنده زره پوش می باشد.

به نظر می رسد معرفی و تحویل خانواده خودروهای زرهی "آرماتا" به ارتش روسیه تحولی بزرگ در زمینه ی قدرت نظامی این قدرت بزرگ جهانی ایجاد کند. استفاده از فناوری های نو و طراحی های جدید در محصولات نظامی روسیه در طی سالهای اخیر مانند آنچه در طراحی هواپیمای سوخو T-50 و خودروهای زرهی آرماتا شاهد بودیم بسیار واضح است. به نظر می رسد که در آینده باید منتظر رونمایی از دستاوردهای دیگری در این زمینه باشیم. دستاوردهایی که امتحان خود را در صحنه هایی چون اوکراین باید پس بدهند!

برچسب ها

خودرو زرهی
مطالب مرتبط بیشتر
ساخت ماکت خودروهای زرهی توسط سربازان عراقی زره پوش لوکس Knight XV +عکس زره پوشی به نام گاردین شاسی بلند ساده اما جان سخت +تصاویر تولید خودروهای تاکتیکی و اداری توسط معاونت آماد و پشتیبانی نزاجا زره پوش اتریشی Pandur I(+عکس) پارتیزان ۱،خودرویی با خدمات ۱۰۰ ساله (+عکس) مینی تانک خودران ساخته شد خودروی ضد شورش عظیم روسی را ببینید رزمایش خودروهای بی سرنشین در ارتش آمریکا شاسی بلندضد گلوله و طلایی دارتز همه خودروهای زرهی سران شوروی و روسیه +تصاویر ساخت سریعترین خودروی زرهی دنیا در چین لیموزین زره پوش ترامپ امتحان می شود تولید خودروهای نظامی "نامرئی" با مادۀ جدید روسی خودروهای زرهی آلمان امنیت مرزهای اردن را تامین می‌کنند معروف‌ترین ضد‌ گلوله‌های جهان +تصاویر «عقرب» خودروی جدید زرهی ارتش روسیه خودرو ویژه مبارزه با تروریست ها به خدمت نیروهای روسی در می آید رونمایی پلیس از خودروی ضد اغتشاش و لانچر پرتاب گاز اشک آور بومی هیولای روسی +تصاویر با ۵ تانک گرانقیمت و مرگبار جهان آشنا شوید زره‌پوشان دوزیست کانادا صادرات خودرو زرهی به عربستان را تصویب کرد آتش‌بازی به سبک ایرانی ساخت نسل جدیدی از خودروهای ضدگلوله مهر تایید پوتین پای پروژه تولید ۳ خودرو زرهی فوق‌پیشرفته مشخصات فنی خودرو زرهی جدید روسیه که می‌خواهد رقیب هاموی شود پوتین از سریع‌ترین و مهلک‌ترین خودرو زرهی دنیا رونمایی کرد خودروهای زرهی قاچاقچیان مکزیکی ۱۰ ماشین عجیب نظامی در جنگ جهانی دوم بازدید فرمانده نیروی زمینی ارتش از خودرو تانک‌بر «پوریا» پوتین با خودرو فوق پیشرفته‌ به تهران می‌آید؟ تراداین گورکا سیویلین ادیشن؛کرگدن شهری! با بهترین تانک های سال ۲۰۱۵ آشنا شوید! تصاویر خودروهـای ویژه پلیس ضد شورش مردانِ پشت صحنه جنگ موتور مخصوص حمل زندانی ساخت کمپانی هارلی دیویدسون جایگزین هاموی را ببینید مراسم رژه خودروهای نظامی در شهرستان پاوه برگزار شد سرنوشت پلاک‌های نظامی به کجا ختم شد؟ عراق ۴۰۰ دستگاه خودرو پیشرفته «مین روب» از روسیه تحویل می‌گیرد
برگشت به بالا