معرفی نخستین محصول ایستا موتور ارس در تبریز

بزرگ‌ترین و قوی‌ترین SUV بازار ایران رونمایی شد+ کاتالوگ

عصر خودرو- جدیدترین شاسی‌ بلند بازار کشور، محصول شرکت ایستا موتور ارس با اسم LEO-MX۸ رسماً در تبریز رونمایی شد.

سه شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۲:۰۰

بزرگ‌ترین و قوی‌ترین SUV بازار ایران رونمایی شد+ کاتالوگ1413121110بزرگ‌ترین و قوی‌ترین SUV بازار ایران رونمایی شد+ کاتالوگ

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»؛ نخستین محصول این شرکت یک شاسی‌بلند دو دیفرانسیل با موتور 2 لیتری توربو 220 اسب بخاری است که در حقیقت نسخه جدید نیسان ترا به‌حساب می‌آید. در این مطلب نگاهی به امکانات این خودرو تازه‌وارد به بازار کشور می‌اندازیم.

مشخصات فنی:
لئو MX8 از یک موتور 2 لیتری توربو GDi ساخت شرکت میتسوبیشی بهره می‌برد که 220 اسب بخار قدرت و 360 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و انتقال قدرت آن توسط یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک ساخت شرکت ZF آلمان به چهارچرخ این خودرو 4.9 متری انجام می‌شود. لئو در محور جلو از سیستم تعلیق جناغی دوبل آزاد همراه با میل تعادل استفاده می‌کند و برای محور عقب آن نیز سیستم تعلیق 5 مفصلی تعبیه‌شده است. این SUV جدید 1950 کیلوگرم وزن، 4.88 متر طول، 1.85 متر عرض و 1.83 متر ارتفاع دارد و فاصله محوری آن 2.85 متر است و همچنین می‌تواند تا حداکثر 2505 کیلوگرم وزن را تحمل کند.

ایمنی:
سیستم ترمز نصب‌شده بر روی LEO-MX8 در محور جلو دیسکی خنک شونده و در محور عقب دیسکی ساده است. علاوه بر این، این خودرو به ایربگ راننده و سرنشین، ایربگ جانبی، ایربگ های پرده‌ای و ایربگ زانویی راننده نیز مجهز است. در سیستم‌های ایمنی علاوه بر ABS و EBD این خودرو به رادار هشدار رانندگی بین خطوط، رادار نقطه کور، سیستم کنترل پایداری شامل سیستم ضد لغزش دیفرانسیل، سیستم جلوگیری از هرز گردی، سیستم تعادل دینامیکی چرخ‌ها، سیستم تنظیم فشار ترمز در ندار، سیستم شروع حرکت در سربالایی، سیستم جلوگیری از واژگونی خودرو و سیستم کمکی حرکت در سراشیبی نیز در این خودرو وجود دارد.

امکانات رفاهی:
خودرو LEO-MX8 لیست بلندبالایی در امکانات رفاهی و آپشن ها دارد که ازجمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک به همراه فیلتر جذب گردوغبار به هماره دریچه مجزا برای سرنشینان عقب، صندلی‌های چرمی باقابلیت تنظیم برقی در 6 جهت برای صندلی راننده و 4 جهت برای صندلی شاگرد به‌علاوه گرم‌کن، آینه وسط با امکان تغییر دید ضد نور، ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، مانیتور 10 اینچی همراه با 4 بلندگو به همراه قابلیت اتصال به بلوتوث و USB، چراغ‌های هالوژن باقابلیت تنظیم دستی در ارتفاع و رینگ‌های 18 اینچی با لاستیک‌های 255/60R18 به همراه سیستم نمایشگر میزان باد تایرها اشاره کرد. علاوه بر این‌ها، پله‌های جانبی، ریل روی سقف، شل گیر چرخ‌های، جک‌های گازی گه دارنده در موتور، آنتن بال کوسه‌ای، برف‌پاک‌کن دو زمانه برای شیشه‌های جلو و عقب، شیشه جلو سبزرنگ باقابلیت کنترل اشعه ماورای بنفش، شیشه‌های درهای عقب و شیشه عقب خودرو دودی و سانروف برقی حساس به مانع را نیز می‌توان جز دیگر امکانات نصب‌شده بر روی این خودرو به‌حساب آورد.

بازار و قیمت:
هنوز اطلاعات دقیقی از قیمت این خودرو از سوی شرکت ایستا موتور ارس اعلام‌نشده است اما لازم به ذکر است که مشخصات فنی و سطح  امکانات رفاهی این خودرو بسیار به بهمن G9 شباهت دارد و با توجه به اینکه این خودرو قوی‌ترین و بزرگ‌ترین شاسی‌بلند بازار کشور به‌حساب می‌آید نباید انتظار قیمت کمتر از رقبا دو دیفرانسیل دیگر در بازار ار برای این خودرو داشت.

عکس: رضا وکیلی

برچسب ها

شاسی‌ بلند‌
مطالب مرتبط بیشتر
قیمت انواع شاسی بلند دست دوم تولید داخل +جدول قیمت انواع شاسی بلند در بازار تهران +جدول قیمت انواع شاسی بلند دست دوم تولید داخل +جدول قیمت انواع شاسی بلند در بازار تهران +جدول شاسی بلند جدید هیوندای چند؟ +تصاویر رونمایی از شاسی بلند جدید فورد با ۷ حالت رانندگی قیمت انواع شاسی بلند تولید داخل +جدول قیمت انواع سواری‌های شاسی بلند در بازار تهران +جدول اولین تصاویر واضح از بزرگترین ب‌ام‌و شاسی‌بلند ب ام و x۱ را بیشتر بشناسید شاسی بلند ساده اما جان سخت +تصاویر همزاد هندی لندروور دیسکاوری اسپرت قیمت انواع سواری‌های شاسی بلند در بازار تهران +جدول توسعه تولید شاسی‌بلندها در کیا ۱۰ شاسی‌بلند سریع دنیا +عکس قیمت انواع سواری‌های شاسی بلند در بازار تهران +جدول قیمت انواع سواری‌های شاسی بلند در بازار تهران +جدول برنامه هیوندای برای تولید شاسی‌بلند در آمریکا فراری شاسی‌بلند می‌سازد قیمت انواع سواری‌های شاسی بلند در بازار تهران +جدول ایران هجدهمین خودروساز جهان شد مظنه خودروهای شاسی‌بلند دست‌دوم در بازار؟ +جدول فرای یک شاسی‌بلند می‌سازد (+عکس) اولین تصاویر پورشه کاین ۲۰۱۸ لو رفت +عکس موسسه کوثر، دیار خودرو را می فروشد شاسی‌بلند خشن و لوکس اسپایکر رقیب اوروس لامبورگینی شاسی‌بلندها محبوب‌ترین ماشین‌پلیس‌های جهان (+عکس) متولد چین بزرگ شده ایــــران افزایش تمایل چینی‌ها به خرید شاسی بلند لکسوس RX۲۰۰t به‌زودی در خیابان‌های ایران مظنه خودروهای شاسی‌بلند دست‌دوم در بازار؟ +جدول سانتافه ۲۰۱۷، در شمار امن‌ترین شاسی‌بلندهای بازار خوش‌تیپ‌ترین شاسی‌بلندها و کراس‌اورهای ۲۰۱۷ جهان سه‌گانه مردان X باواریا در ایــران قیمت شاسی بلندهای بازار با ۵ هزار کارکرد قیمت انواع‌ شاسی‌بلند دست‌دوم +جدول این غایبان دوست‌داشتنـــی ! ژنرال بلندقامت رنو قیمت انواع خودروهای شاسی بلند در بازار هجوم شاسی‌بلندهای جدیدکیا و هیوندای در۲۰۱۷ (+عکس) قیمت انواع‌ شاسی‌بلند دست‌دوم +جدول شاسی‌بلندها عامل رشد فروش در چین مهاراجه هندی در ایـران اشتباه سهوی جنرال موتورز شاسی‌بلندها موجب رشد فروش جی‌ام شاسی بلند کامپکت MG را ببینید هدیه فروش بیش از نیم‌میلیون ایووک! همه فن‌حریف قیمت برخی خودروهای شاسی بلند تولید داخل کوچکترین شاسی‌بلند آئودی شاسی بلندی از پورشه که تفکرات‌تان را دگرگون می‌کند کپی در برابر اصـل! ۷ شاسی‌بلند ایمن سال را بشناسید چشم‌بادامی‌های بلند‌قامت معرفی جیپ چروکی اورلند ۲۰۱۶ +عکس لمس آسمان در اقیانوس آبی نیسان
برگشت به بالا