آموزش الو باتری در خصوص روش باتری به باتری ماشین

عصر خودرو- درست مثل هر روز پشت فرمان می‌نشینید، کمر خود را کمی از صندلی جلو می‌آورید، موقعیت ماشین‌های دیگر برای خارج شدن از پارک را بررسی می‌کنید و استارت می‌زنید. اما برعکس همیشه، خبری از روشن شدن موتور نمی‌شود. دوباره استارت...

سه شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹:۰۰

آموزش الو باتری در خصوص روش باتری به باتری ماشین

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، اگر تجربه رانندگی داشته باشید، لازم نیست حتما تخصص مکانیک باشید تا متوجه شوید باتری خوابیده یا شارژ آن خالی شده است. نگران یا عصبی نشوید. کافی است یک کابل باتری به باتری کردن ماشین و البته ماشین دوست یا آشنایی که باتری سالمی داشته باشد در دسترس شما باشد تا مشکل را خودتان حل کنید. چطور؟ ادامه این مطلب از الوباتری را دنبال کنید.

بررسی اولیه باتری
باتری 74 آمپر اگر مشکل خالی شدن شارژ باتری باشد، می‌توانید طبق مراحلی که در ادامه با آنها آشنا می‌شوید با باتری به باتری کردن ماشین آن را برطرف کنید. اما قبل از این لازم است یک بررسی کلی از باتری ماشین داشته باشید. اگر محلول الکترولیت یا آب اسید آن خالی شده باشد، یا بدنه باتری آسیب فیزیکی دیده باشد، بهتر است به دوست خود زحمت ندهید و برای تعویض باتری اقدام کنید. اگر باتری ماشین سالم بود و فقط کار نمی‌کرد، به دوست یا آشنایی که باتری ماشین سالمی دارد زنگ بزنید و برای باتری به باتری آماده شوید.
صفر تا صد باتری به باتری کردن ماشین
فرایند امداد باتری به باتری کردن کار ساده و سرراستی است و با کمی توجه و دقت خودتان به راحتی می‌توانید آن را انجام بدهید. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید.
محل قرارگیری ماشین‌ سالم
کابل باتری به باتری با مشخصات و متراژهای مختلفی در بازار عرضه می‌شود. اما به هر حال ماشین سالم لازم است یا کنار ماشینی که باتری آن خوابیده قرار بگیرد یا به صورت شاخ به شاخ جلوی آن پارک شود.

ترمینال‌ها را پیدا کنید
باتری یو پی اس حتما می‌دانید که باتری ماشین دو ترمینال مثبت و منفی دارد که با علامت + و – مشخص می‌شوند. بعد از خاموش کردن ماشینی که باتری سالم دارد، ترمینال‌های باتری هر دو ماشین را پیدا کنید.
وصل کردن کابل باتری به باتری
حالا نوبت وصل کردن کابل می‌رسد. کابل باتری به باتری با دو سیم قرمز و مشکی ارائه می‌شود. ترتیب وصل کردن کابل را مطابق مراحل زیر دنبال کنید:
- اول کابل قرمز را به ترمینال مثبت باتری خوابیده وصل کنید و سر دیگر آن را به ترمینال مثبت باتری سالم ماشین دیگر متصل کنید
- یک سر کابل مشکی را به ترمینال منفی باتری ماشین سالم متصل کنید اما سر دیگر آن را به ترمینال باتری خراب یا بدون شارژ وصل نکنید. به جای این کار، کابل مشکی یا منفی را به یک سطح فلزی بدون رنگ، زنگ و خوردگی روی ماشین خود (که باتری آن کار نمی‌کند) وصل کنید
باتری به باتری کردن ماشین
- حالا از دوست خود بخواهید استارت ماشین را بزند تا شارژ به باتری خراب ماشین شما بدهد، اجازه بدهید دو تا سه دقیقه باتری شارژ شود
- پس از سه دقیقه استارت ماشین خاموش خود را زده و بگذارید برای 5 تا 10 دقیقه هر دو ماشین در جا کار کنند. این کار باعث می‌شود باتری خوابیده کمی شارژ جمع کند. فراموش نکنید شارژ کامل باتری از این راه امکان‌پذیر نیست یا مدت بسیار زیادی طول می‌کشد
- هر دو ماشین را خاموش کنید.
- کابل باتری به باتری را درست برعکس ترتیب نصب جدا کنید: اول کابل مشکی یا منفی را از روی تکه فلزی ماشین خود جدا کرده، بعد سر دیگر آن را از ترمینال منفی ماشین سالم جدا کنید. این بار کابل قرمز یا مثبت را اول از ترمینال باتری خود، بعد از باتری سالم جدا کنید. اگر اشتباه کنید خطر جرقه زدن یا حتی آتش سوزی وجود دارد
- ماشین خود را روشن کنید و اجازه بدهید 5 تا 10 دقیقه درجا کار کند تا به اندازه کافی برای رانندگی شارژ شود
آیا باتری به باتری کردن ماشین خطرناک است؟
اگر به ترتیب اتصال و جدا کردن کابل باتری به باتری کردن ماشین دقت کنید و این کار را درست انجام بدهید خطری شما یا ماشین را تهدید نمی‌کند. اگر سیم قرمز و مشکی را به ترتیب به ترمینال‌های مثبت و منفی متصل نکنید، خطرات گوناگونی مثل خراب شدن ECU و آتش‌سوزی وجود دارد. اما بعید است نتوانید + را از – و قرمز را از مشکی تشخیص بدهید. اگر فکر می‌کنید احتمال اشتباه وجود دارد، حتما با یک کارشناس یا مشاور قابل اعتماد تماس بگیرید.
نکات مهم قبل از باتری به باتری کردن خودرو
تست کردن اولیه باتری خوابیده برای اطمینان از عدم مشکل فیزیکی یا کم بودن آب اسید برای نتیجه گرفتن از باتری به باتری کردن ماشین ضروری است. به جز این مورد بهتر است پیش از انجام کار به موارد زیر توجه کنید:
- قبل از هر چیز به کابل باتری به باتری نیاز دارید، پس اگر آن را ندارید لازم است تهیه کنید
- از سلامت ترمینال‌های باتری خوابیده و باتری سالم اطمینان حاصل کنید
- کابل منفی یا مشکی را حتما به سطحی فلزی که فاقد رنگ یا زنگ‌زدگی باشد متصل کنید
- هرگز وقتی ماشین‌ها روشن هستند کابل باتری به باتری را جدا نکنید
جمع‌بندی
در این مطلب از الوباتری نحوه باتری به باتری کردن ماشین به صورت مرحله به مرحله معرفی شد. با این روش می‌توانید باتری را به اندازه کافی برای رانندگی، رفتن به سر کار یا مقصد مورد نظر شارژ کنید. اگر ماشین دیگری در دسترس شما نباشد، برای روشن کردن ماشین لازم است به روش جذاب و شناخته شده «هل دادن ماشین» متوصل شوید. اما این روش نه با شارژ کردن باتری، که با مجبور کردن موتور به روشن شدن عمل می‌کند و زمان کافی برای رسیدن به تعمیرگاه را به شما می‌دهد.
الوباتری فروشگاه آنلاین باتری ماشین است که با خرید از آن می‌توانید از مزایایی مثل تحویل باتری در محل، نصب باتری توسط کارشناسان، و بررسی فنی سیستم برق خودرو برخوردار بشوید. الوباتری با داشتن زنجیره گسترده‌ای از نمایندگی‌ها در سراسر کشور آماده ارائه خدمات باتری و برق ماشین در محل شما است. باتری به باتری کردن ماشین یک راهکار همیشگی نیست و ممکن است پس از آن دوباره با مشکل خالی شدن شارژ مواجه شوید. برای برطرف کردن مشکل با ضمانت عملکرد باتری و برق خودرو، با الوباتری تماس بگیرید.

 

برچسب ها

تعویض باتری ماشینباتری خودروقیمت باتری ماشیننگهداری باتری ماشین
مطالب مرتبط بیشتر
حمایت قاطع انجمن تولیدکنندگان باتری از طرح درج شناسه کالا آغاز طرح ویژه مبارزه با قاچاق لوازم یدکی از فردا فروش باتری و کمک فنر خودرو بدون کد رهگیری ممنوع شد باتری کمکی در خودرو چه کاربردی دارد؟ خطرات باتری خودرو که باید بدانید باتری خودرو چقدر دوام می آورد؟ باتری هیوندای و باتری کیا را از کدام مرکز معتبری تهیه نماییم؟ سفارش گذاری ۲۴ میلیارد دلاری ب ام برای خرید باتری تخفیف‌ ویژه در بخش خرید تایر و باتری پرشیا خودرو سوئیچ خودرو در خالی‌شدن باتری نقش دارد؟ آغاز تحقیقات درباره افت برق پورشه چالش جدید زیست‌محیطی با بازیافت باتری‌های برقی باتری مرسدس بنز ای ام جی هیبریدی، با نیروی حاصل از دریفت دوباره شارژ می شود نگهدارنده باتری چیست؟ هزینه ۹۰۰ میلیون دلاری تعویض باتری خودرو برای هیوندای فروش باتری ماشین ایرانی با برچسب فرانسوی! چرا باتری ماشین هنگام پارک تخلیه می شود؟ سونامی باتری‌های فرسوده در راه است تامین ۱۰۰ درصد نیاز کشور به باتری خودرو در داخل افزایش قیمت سرب و چالش‌های تامین مواد اولیه باتری‌سازان طراحی و تولید باتری ویژه خودروهای عمومی با استارت مکرر ۸۵ درصد از باتری خودروها در ۸ دقیقه شارژ می‌شود پاوربانکی برای شارژ باتری خودرو حال و هوای پاییزی بازار باتری ثبات در بازار باتری عامل گرانی باتری خودرو چیست؟ شش نکته طلایی که در هنگام خرید باطری خودرو باید به آنها توجه کنیم لزوم افزایش نظارت بر بازار باتری فروشان آمپر قیمت باتری بالا رفت آیا تعویض باطری استاندارد با مدلی قوی‌تر و با درجه آمپر بالاتر مشکلی ایجاد خواهد کرد؟ خرید باتری خودرو چقدر تمام می شود؟ بهترین زمان برای تعویض باتری خودرو چه زمانی است؟
برگشت به بالا