نکات فنی خودرو؛

چگونه از کولر خودرو استفاده بهینه ببریم؟

عصر خودرو- روغن کولر نقش بسزایی در حفظ دمای موتور دارد و اگر واشر شروع به نشت کند یا به طور کامل از کار بیفتد، روغن از آن خارج می‌شود.

چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۸:۰۰

چگونه از کولر خودرو استفاده بهینه ببریم؟

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، برای بسیاری از خودروها، تنها چیزی که برای نگه داشتن موتور در دمای کارکرد معمولی لازم است، سیستم استاندارد رادیاتور و خنک کننده است. با این حال، برخی از موتور‌ها دمای بالاتری نسبت به این سیستم‌های معمولی دارند.

در این موارد، یک خنک کننده روغن به موتور اضافه می‌شود تا قابلیت‌های خنک کننده بیشتر را فراهم کند و کل سیستم را در محدوده دمای عملیاتی معمولی نگه دارد.

کولر‌های روغنی بیشتر در موتور‌های سنگین و با کارایی بالا رایج هستند. شما اغلب آن‌ها را در خودروهای با اندازه متوسط نمی توان پیدا کرد، اگرچه این روند در حال تغییر است. آن‌ها شبیه رادیاتور‌های خنک کننده هستند و عملکرد مشابهی دارند. روغن موتور داغ از طریق رادیاتور به یک طرف و از طرف دیگر خارج می‌شود. هوا روی باله‌ها جریان می‌یابد و روغن را خنک می‌کند. سپس روغن از طرف دیگر خارج شده و به موتور باز می‌گردد.

آداپتور خنک کننده روغن برای استفاده از این رادیاتور‌ها ضروری است و مانند سایر اجزای موتور، آداپتور نیز به واشر نیاز دارد تا روغن نشت نکند. واشر باید به صورت سفارشی برای کاربرد با دست طراحی شود و شکل و اندازه آن از سازنده‌ای به سازنده دیگر متفاوت است.

افزایش سن و گرما باعث تخریب واشر می‌شود. در نهایت، ترک می‌خورد یا از کار می‌افتد و روغن شروع به نشت می‌کند. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، واشر باید در اسرع وقت تعویض شود.

یادتان باشد نشتی واشر آداپتور کولر روغن در طول تعمیر و نگهداری اولیه مشاهده و کنترل می‌شود.

روغن کولر  نقش بسزایی در حفظ دمای موتور دارد. اگر واشر شروع به نشت کند یا به طور کامل از کار بیفتد، روغن از آن خارج می‌شود. این امر باعث کاهش میزان روغن موتور می‌شود که باعث ناکارآمدی و آسیب دیدن موتور خواهد شد.

سطح روغن پایین و نشت روغن در اطراف محل نصب کولر از جمله علائم رایجی هستند که نشان می‌دهد ممکن است نیاز به تعویض واشر آداپتور کولر روغن داشته باشید.

حتی یک نشتی جزئی واشر آداپتور کولر روغن باید باعث نگرانی باشد. نشت روغن می‌تواند به سرعت تشدید شود، زیرا واشر بیشتر از کار می‌افتد، و این می‌تواند در مدت زمان بسیار کوتاهی رخ دهد. در اسرع وقت واشر را تعویض کنید.

برچسب ها

کولرخودرونکات فنی خودرو
مطالب مرتبط بیشتر
اگر درب های خودرو به درستی بسته نشود باید چه کار کنیم؟ چرا باید در زمستان از ضد یخ استفاده کرد؟ سنسور سرعت ABS چیست؟ علت صدای گیربکس خودرو در دنده عقب چیست؟ خطرات باتری خودرو که باید بدانید باتری خودرو چقدر دوام می آورد؟ علت ضعف عملکرد بخاری خودرو چیست؟ ۵ دلیلی که ممکن است ماشین شما هنگام رانندگی خاموش شود رانندگی با مقدار سوخت کم چه آسیبی می‌تواند به خودرو بزند؟ نکاتی مهم که رانندگان باید درباره روغن موتور بدانند چرا هنگام ترمز گرفتن، صدای سوت می شنویم؟ چگونه می توانید عمر لنت ترمز خودرو را بیشتر کنید؟ نکاتی در خصوص تعمیر و نگهداری باتری خودرو که نمی‌دانید موتورشویی و تمیز نگه داشتن اجزای زیر کاپوت خوب است یا بد؟ نگهداری پیشگیرانه چیست و چرا اهمیت دارد؟ چگونه بفهمیم خودرو به سرویس دوره‌ای نیاز دارد؟ نشانه‌هایی که می گوید خودرو به تعمیر دینام نیاز دارد راهکاری ساده برای خاموش کردن چراغ سرویس خودرو بدون استفاده از دستگاه دیاگ بنزین بی‌کیفیت با موتور خودرو چه می‌کند؟ چگونه از سلامت گیربکس اتوماتیک اطمینان حاصل کنیم؟ دلیل خرابی استپر موتور چیست؟ ۵ نشانه که می‌گوید خودرو شما نیاز به تعویض روغن دارد چگونه ایراد کمک فنر‌های خودرو را تشخیص دهیم؟ علت ریپ زدن خودرو حین رانندگی چیست؟ روشن ماندن خودرو در حال خلاص به موتور لطمه میزند؟ استفاده بهینه از کولر خودرو وقتی کولر اتومبیل کار نمی‌کند چه باید کرد؟ سریعترین راه‌ها برای خنک کردن فضای داخلی خودرو ۸ راهکار برای استفاده بهینه از کولر خودرو علت روغن سوزی خودرو و نشانه‌های آن چیست؟ مبدل کاتالیستی خودرو چگونه کار می‌کند؟ نکات مهمی که در مورد انتخاب مایع شیشه شوی باید بدانید+ویدیو طنز نگهداری و استفاده از کولر خودرو بهترین زمان تعویض روغن گیربکس چه زمانی است؟ ۳ نکته کلیدی و مفید برای شستن ماشین در زمستان چرا ماشین کند استارت می‌زند؟ عادات و اشتباهات رایج رانندگی ۵ عادت اشتباه در رانندگی که به خودروی شما آسیب می‌زند عمر صفحه کلاچ خودرو را چگونه افزایش دهیم؟ علت گرم شدن بیش از حد موتور خودرو چیست؟ بهترین روش موتورشویی خودرو کدام است؟ گیربکس CVT چیست؟ چند روش برای گرم کردن خودرو در روز‌های سرد پیش رو نشانه‌های خرابی سنسور دریچه گاز خودرو چیست؟ رابطه کرونا و کولر ماشین روشن کردن کولر در تاکسی‌ها الزامی است؟ نکاتی درباره استفاده از کولر خودرو در شرایط کرونا استفاده صحیح از کولر خودرو چگونه است؟ رانندگان تاکسی چقدر ملزم به روشن کردن کولر هستند؟ عیب یابی خودرو به زبان ساده؛‌ عیب یابی سیستم کولر ترفندهایی برای اینکه کولر خودرو را خنک‌تر کنید! رانندگان در ترافیک سنگین کمتر از کولر خودرو استفاده کنند نکاتی برای استفاده بهتر از کولر خودرو آشنایی با عملکرد کولر خودرو عملکرد کلید سه ‌وضعیتی کولر پژو ۲۰۶ رقابتی بین آسایش و مصرف سوخت ۳ نکته دانستی در مورد خودرو هشدار! به محض سوار شدن به ماشین کولر را روشن نکنید فوت‌وفن خنک نگه‌داشتن کولر خودرو کولر آتشین! استفاده صحیح از کولر خودرو تولید کولر خودروهای ایران با برترین قطعات بلایی که "باد کولر خودرو" بر سر چشم ها می آورد چگونه کولر خودرو را راه اندازی کنیم ؟ آیا خطرات استفاده از کولر خودرو را می دانید؟ نکته‌ای مهم و کلیدی درباره استفاده از کولر خودرو
برگشت به بالا