نکات فنی خودرو؛

نکاتی که پیش از تعمیر کاربراتور خودرو باید به آنها توجه کرد

عصر خودرو- هنگامی که کاربراتور خودرو را دیگر نمی‌توان برای کارکرد نرم موتور تنظیم کرد، ممکن است زمان تعویض آن فرا رسیده باشد.

دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۳:۰۰

نکاتی که پیش از تعمیر کاربراتور خودرو باید به آنها توجه کرد

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، قبل از اینکه سیستم‌های تزریق سوخت به جریان اصلی تبدیل شوند، مخلوط هوا/سوخت توسط کاربراتور کنترل می‌شد. کاربراتور ترکیبی از هوا و سوخت را برای موتور آماده می کند و این جز مهمترین نقش‌های کاربراتور است، به همین خاطر در تعمیر کاربراتور خودرو بسیار باید وسواس به خرج داد.

کاربراتور در بالای منیفولد ورودی نصب شده است و دارای ورودی هوا و سوخت است. ورودی هوا گاهی یک مجرای متصل به کاربراتور است یا می‌تواند فقط یک محفظه فیلتر هوا باشد که مستقیماً در بالای کاربراتور نصب شده است. سوخت توسط خط سوختی که از مخزن سوخت می‌آید تامین می‌شود.

کاربراتور وظیفه تمیز کردن سوخت و پاشش آن به هوای ورودی منیفولد ورودی را بر عهده دارد. دو پیچ تنظیم روی کاربراتور وجود دارد که سرعت دور آرام و مخلوط سوخت را هنگام کار کنترل می‌کند. هنگامی که کاربراتور را دیگر نمی‌توان برای کارکرد نرم موتور تنظیم کرد، ممکن است زمان تعویض کاربراتور فرا رسیده باشد. کاربراتور پرفورمنس را می‌توان برای افزایش قدرت نصب کرد، یا کاربراتوری با مصرف سوخت را می‌توان برای صرفه جویی در هزینه‌های جاری نصب کرد.

چگونه این کار انجام می‌شود؟: باتری قطع شده و فیلتر هوا خارج می‌شود، کاربراتور خارج شده و کاربراتور جدید نصب می‌شود، فیلتر بنزین جدید نصب شده و کاربراتور از نظر نشتی و تنظیمات بررسی می‌شود؛ باتری وصل شده و فیلتر هوا نصب شده  و در نهایت خودرو برای عملکرد صحیح در جاده تست می شود.

کاربراتور را در هر بازه نگهداری تنظیم کنید. اگر کاربراتور به درستی تنظیم نمی‌شود، آن را با یک قطعه با کیفیت بالا تعویض کنید. هزینه نیروی کار برای بازسازی کاربراتور بسیار زیاد است و اغلب گرانتر از نصب جایگزین است.

موتور به سختی کار می‌کند و متوقف می‌شود، موتور روشن نمی‌شود، موتور نشتی دارد یا بوی سوخت خام می‌دهد، عمل معکوس یا خروج از اگزوز از علائم رایجی هستند که نشان می‌دهد ممکن است نیاز به تعویض کاربراتور داشته باشید.

این سرویس چقدر اهمیت دارد؟: بدون کاربراتوری که به درستی کار می‌کند، کارکرد مطمئن موتور می‌تواند بسیار دشوار باشد. این می‌تواند منجر به موقعیت‌های خطرناک در هنگام رانندگی یا یدک کش‌های پرهزینه در صورت از کار افتادن موتور شود.

برچسب ها

موتور کاربراتورینکات فنی خودرو
مطالب مرتبط بیشتر
چگونه از کولر خودرو استفاده بهینه ببریم؟ چرا با وجود فشار روی پدال گاز، ماشین حرکت نمی کند؟ بلبرینگ چرخ چیست و چگونه کار می‌کند؟ ممنوعیت تردد تاکسی های فرسوده از سال آینده چگونه با تمیز کردن بلبرینگ‌ خودرو از صدای اضافی آن بکاهیم ؟ تردد تمام تاکسی‌ها و موتورسیکلت‌های کاربراتوری ممنوع می‌شود اگر درب های خودرو به درستی بسته نشود باید چه کار کنیم؟ چرا باید در زمستان از ضد یخ استفاده کرد؟ سنسور سرعت ABS چیست؟ علت صدای گیربکس خودرو در دنده عقب چیست؟ خطرات باتری خودرو که باید بدانید باتری خودرو چقدر دوام می آورد؟ علت ضعف عملکرد بخاری خودرو چیست؟ ۵ دلیلی که ممکن است ماشین شما هنگام رانندگی خاموش شود رانندگی با مقدار سوخت کم چه آسیبی می‌تواند به خودرو بزند؟ نکاتی مهم که رانندگان باید درباره روغن موتور بدانند چرا هنگام ترمز گرفتن، صدای سوت می شنویم؟ چگونه می توانید عمر لنت ترمز خودرو را بیشتر کنید؟ نکاتی در خصوص تعمیر و نگهداری باتری خودرو که نمی‌دانید موتورشویی و تمیز نگه داشتن اجزای زیر کاپوت خوب است یا بد؟ نگهداری پیشگیرانه چیست و چرا اهمیت دارد؟ چگونه بفهمیم خودرو به سرویس دوره‌ای نیاز دارد؟ نشانه‌هایی که می گوید خودرو به تعمیر دینام نیاز دارد راهکاری ساده برای خاموش کردن چراغ سرویس خودرو بدون استفاده از دستگاه دیاگ بنزین بی‌کیفیت با موتور خودرو چه می‌کند؟ چگونه از سلامت گیربکس اتوماتیک اطمینان حاصل کنیم؟ دلیل خرابی استپر موتور چیست؟ ۵ نشانه که می‌گوید خودرو شما نیاز به تعویض روغن دارد چگونه ایراد کمک فنر‌های خودرو را تشخیص دهیم؟ علت ریپ زدن خودرو حین رانندگی چیست؟ روشن ماندن خودرو در حال خلاص به موتور لطمه میزند؟ سریعترین راه‌ها برای خنک کردن فضای داخلی خودرو نرخ جدید جریمه تردد خودروی کاربراتوری ابلاغ شد علت روغن سوزی خودرو و نشانه‌های آن چیست؟ مبدل کاتالیستی خودرو چگونه کار می‌کند؟ نکات مهمی که در مورد انتخاب مایع شیشه شوی باید بدانید+ویدیو طنز بهترین زمان تعویض روغن گیربکس چه زمانی است؟ ۳ نکته کلیدی و مفید برای شستن ماشین در زمستان چرا ماشین کند استارت می‌زند؟ عادات و اشتباهات رایج رانندگی ۵ عادت اشتباه در رانندگی که به خودروی شما آسیب می‌زند عمر صفحه کلاچ خودرو را چگونه افزایش دهیم؟ علت گرم شدن بیش از حد موتور خودرو چیست؟ بهترین روش موتورشویی خودرو کدام است؟ گیربکس CVT چیست؟ چند روش برای گرم کردن خودرو در روز‌های سرد پیش رو نشانه‌های خرابی سنسور دریچه گاز خودرو چیست؟ چرا عمر خودروها با موتور کاربراتوری به سر رسید؟
برگشت به بالا