کرایه سواری تهران-ساری ۱ میلیون تومان شد

عصر خودرو- در حالی کرایه سواری‌ های بین‌شهری مشخص است که برخی شرکت‌های فعال در محورهای شمالی در نبود نظارت دستگاه‌های دولتی از مردم تا ۷ برابر کرایه بیشتر دریافت می‌کنند.

جمعه ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰:۰۰

کرایه سواری تهران-ساری ۱ میلیون تومان شد

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا کشور از دوشنبه گذشته به مدت 6 روز به صورت سراسری تعطیل شده است. با احتساب امروز دو روز دیگر از این تعطیلی باقیمانده و در این مدت خودروهای سواری شخصی حق تردد بین استانی را نداشته و از ورودی استان‌های مقصد بازگردانده می‌شدند.

با توجه به اقبال عمومی در خصوص سفر به شهرسازی ساحلی دریای خزر، طبق معمول همیشه محورهای منتهی به شهرهای شمالی کشور بلافاصله پس از اعلام تعطیلی دوشنبه 25 مرداد تا اول شهریور دچار ترافیک سنگینی شد. اما این بار پلیس اجازه خروج پلاک‌های بومی را در محورهای برون‌شهری نداد و بسیاری از خودروها مجبور به بازگشت شدند.

در این شرایط خبر می‌رسد برخی شرکت‌های تاکسیرانی برون‌شهری از عدم نظارت دستگاه‌ها و ارگان‌های دولتی از جمله سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سوء‌استفاده می‌کنند. یکی از مسافران مسیر تهران-ساری در این‌باره به خبرنگار تسنیم، می‌گوید: افزایش قیمت‌های چند برابری کرایه سواری‌های بین شهری یکی از معضلات همیشگی مردم بوده است. متاسفانه مسئولان وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نیز در رابطه با تخلف شرکت‌های تاکسیرانی برون‌شهری یا خواب هستند یا این‌که خود را به خواب زده‌اند.

وی بیان کرد:‌ به محض تعطیلی چند روزه تعداد مسافران چند برابر می‌شود؛ در این شرایط مثلا کرایه مسیر تهران-ساری تا قبل از عید 87 هزار تومان بود که حدود یکماهی است به 145 هزار تومان افزایش یافته است.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که در تعطیلی اخیر هیچ خودرو شخصی اجازه تردد بین استانی را ندارد، 6 شرکت تاکسیرانی مستقر در پایانه شرق نهایت سوء استفاده را از عدم نظارت راهداری و پلیس می‌کنند.

وی گفت: این عدم نظارت باعث شده تا شرکت‌ها برای مسیر 145 هزار تومان تهران-ساری 500 هزار تا یک میلیون تومان از مردم بگیرند.

وی با بیان این‌که اگر به پایانه شرق مراجعه کنید می‌گویند برای شهرهای شمالی ماشین نداریم، افزود: این در حالی است که بیرون از پایانه، خودروهای همین شرکت‌ها ایستاده‌اند و مردم را با کرایه چند برابر نسبت به نرخ معمول سوار می‌کنند.

وی خواستاری رسیدگی دولت سیزدهم، وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری به این معضل شد و گفت: از دولت آقای رئیسی انتظار می‌رود با چنین سوء‌استفاده‌هایی که از مردم می‌شود، مقابله کند.

برچسب ها

کرایه
مطالب مرتبط بیشتر
تخلف تاکسیرانی در افزایش نرخ کرایه‌ها افزایش «کرایه تاکسی» معطل اعلام نرخ تورم بلیت اتوبوس بعد از سفرهای نوروزی به نرخ سابق برمی‌گردد عدم افزایش قیمت کرایه‌ها براساس نرخ تورم اعلام نرخ جدید حمل ونقل جاده‌ای، به زودی مبنای تن-کیلومتر برای محاسبه کرایه حمل هفته آینده ابلاغ می‌شود تصویب نرخ کرایه‌های سرویس مدارس در کمیسیون عمران شورا تخلف سازمان تاکسیرانی برای دریافت کرایه اضافی از سپهتن تا کرایه توافقی افزایش کرایه تاکسی بدون نصب برچسب غیرقانونی است افزایش ۲۰ درصدی قیمت بلیت اتوبوس اجرا شد کرایه کامیون ۲۰درصد افزایش یافت؛ مشکلات بیمه حل شد فرمانداری تهران افزایش نرخ کرایه‌ها را بررسی می‌کند اعلام جزئیات نرخ کرایه تاکسی ها در سال ۹۷ موافقت کمیسیون‌ حمل و نقل شورای شهر با کرایه ۱۰۰۰ تومانی مترو کرایه فرودگاه امام تا تهران ۱ میلیون تومان شد نرخ کرایه سرویس مدارس اعلام شد + جدول ۷۰ درصد کرایه اتوبوس‌های درون شهری قم با کارت بلیط پرداخت می‌شود رانندگان، مانع اصلی الکترونیکی‌سازی پرداخت‌ها تشدید بازرسی‌ها بر نحوه دریافت کرایه‌های تاکسی از هفته جاری دود افزایش ۱۰ درصدی نرخ کرایه ها به چشم مردم می رود زمان ابلاغ نظر هیات حل اختلاف درباره نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی آخرین وضعیت افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی تعیین تکلیف افزایش کرایه‌های حمل و نقل عمومی در هفته آینده افزایش قیمت کرایه های حمل و نقل عمومی باید برابر نرخ تورم باشد افزایش مجدد ۱۵ درصدی نرخ کرایه اتوبوسرانی اعلام نرخ کرایه حمل خودرو و مسافر به جزیره کیش - اسفند ۹۵ پیشنهاد افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها از ۵ تا ۱۰ درصد افزایش ۱۴ درصدی قیمت بلیت مترو قیمت بلیت اتوبوس برای سفرهای نوروزی افزایش نمی یابد تعیین نهایی نرخ اتوبوس و مترو قیمت نوروزی بلیت اتوبوس اعلام شد + جدول قیمت قیمت و شرایط خودروهای کرایه‌ای در آستانه سفرهای نوروزی نرخ کرایه سرویس مدارس در زنجان ۱۴درصد رشد داشته است ثبت شکایت «کرایه کولر» در سامانه ۱۸۸۸ و ۱۳۷ تصویب نرخ جدید کرایه‌های سرویس مدارس با ۱۵ درصد افزایش کارگروه ماده ۱۸ درباره افزایش نرخ سرویس مدارس تصمیم‌ می‌گیرد تصویب افزایش ۱۵ درصدی کرایه سرویس مدارس ابلاغ نرخ جدید کرایه‌های حمل و نقل عمومی در سال۹۵ تعیین تکلیف مصوبه کرایه‌ها تا ۲ هفته آینده تبریزی‌ها کرایه تاکسی را الکترونیکی پرداخت می‌کنند دود افزایش کرایه حمل و نقل به چشم مسافران رفت مصوبه افزایش کرایه‌های حمل و نقل در سال ۹۵ اکنون اجرا نمی‌شود مصوبه افزایش کرایه‌ها از سوی فرمانداری رد شده است برخورد با افزایش خودسرانه نرخ کرایه تاکسی‌ها افزایش کرایه‌ مترو،اتوبوس و تاکسی منوط به تایید فرمانداری است افزایش کرایه‌های بخش حمل و نقل عمومی از ۱۵ فروردین تثبیت ‌نرخ کرایه‌های ناوگان مسافری جاده‌ای برای ایام اربعین‌ کرایه ماشین آلات چقدر گران تر شده است؟ افزایش کرایه ۷ گروه ماشین آلات عمرانی
برگشت به بالا